Hi Nils, dat is een mooie update! Om te beginnen zou ik de dealer zeggen dat je een detailer bent en met een Scangrip lamp de lak zal inspecteren bij aflevering op defecten en dat hij hem absoluut niet door een wasstraat mag trekken. Hopelijk helpt dat om hem netjes afgeleverd te krijgen, maar dan nog heb je grote kans dat er nog wel wat defecten in de lak zitten.
Ik heb recent een nieuwe auto behandeld, defecten vielen mee maar wel duidelijk swirls van een wasstraat (eigenaar was vergeten te zeggen wat ik hierboven schrijf). Toch een groot verschik gemaakt met een polijst beurtje om de glans verder op te halen. Ga er dus maar vanuit dat standaard stappen nodig zijn: reinigen, decontaminatie van ijzer, teer en kleien hoeft waarschijnlijk niet, dan (licht) polijsten, coaten. Ik zou voor Essence als polish gaan, optimale glans en primer voor coating (als er meer defecten in de harde BMW lak zitten moet je misschien hier en daar wat zwaarders gebruiken), een of twee lagen cQuartz UK en een laag SiC. Velgen en plastic stijlen met DLUX. Dan ben je echt optimaal beschermd. Ik ga toevallig over twee weken precies zo'n BMW op die manier behandelen. Suc6 en heel veel plezier van en veilige kilometers met je nieuwe Beamer!