Nieuw

Raatjes

New Member
Hallo allemaal, ik lees hier al vaak het forum om te zien hoe anderen de producten ervaren en ermee werken.
De reden dat ik nu mij heb aangemeld is om zelf ook vragen te kunnen stellen en mee te praten over dingen.

Ik gebruik producten als Carpro veel maar ook van Chemical Guys. Nu krijg ik binnenkort een nieuwe auto en aan jullie de vraag moet ik die eerst Polijsten om er een coating overheen te plaatsen?

Ik hoor graag jullie bevindingen.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Welkom @Raatjes.

Het antwoord is ronduit en zonder voorbehoud: ja , altijd polijsten voordat je een coating plaatst.
Ook bij een nieuwe auto is dat nodig. Ondanks de "showroomshine" van de dealer kan de auto door het transport en eventuele opslag (op een rangeerterrein met vliegroest wellicht?)
Ik heb al nieuwe auto's gezien die al direct een klei- en polijstbeurt nodig hadden om er werkelijk nieuwe uit te zien.
Zorg dat je erg kritisch bent op je polijstresultaat en gebruik een goede lamp. Het zou erg jammer zijn als je gaat coaten op een lak die niet perfect is gepolijst, dan ben je je lakdefecten aan het verzegelen.

Coaten is niet moeilijk maar de voorbereiding is key.
 

Raatjes

New Member
Oke bedankt voor u antwoord, natuurlijk is de auto nieuw en zit de lak er nog niet zo lang op dan kan dat al worden gepolijst? Nog een vraag die ik niet weet eigenlijk, met welk polijst middel zou ik dat doen?

Ja de voorbereiding is het het belangrijkst inderdaad als je lang resultaat wil hebben.
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Welkom @Raatjes !

Er is geen betere tijd om je auto te coaten dan wanneer hij net uit de fabriek komt rollen. Zoals @BlackPassat al zegt, hebben zelfs nieuwe auto's 99% van de tijd een klei- en polijstbeurt nodig. Het voordeel van een nieuwe auto coaten is wel dat de vervuiling en lakdefecten vaak nog minimaal aanwezig zijn waardoor het voorbereidende werk beperkt blijft. Doe jezelf een plezier en vraag aan de dealer of hij hem niet ''aflever- of showroomklaar'' maakt, want dat zal waarschijnlijk een rondje wasstraat/krasstraat worden...
 

Raatjes

New Member
Ja daarom wil ik het gelijk goed aanpakken, dan is die gelijk klaar voor de toekomst als ik hem gelijk coat. Ik ga zeker de dealer vragen de wagen niet te wassen! Bedankt voor u bericht
 

Guido

Active Member
Welkom! Zoals gezegd, het is zeker goed om een nieuwe auto te polijsten alvorens te coaten. Wat voor auto is het?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Welkom hier @Raatjes . Wassen, kleien en polijsten zal zeker nodig zijn. Ondanks dat de auto nieuw is zal de lak zal prima uitgehard zijn. Af fabriek wordt de lak behoorlijk ”afgebakken” daarbij is het niet zo dat de auto gisteren nog gespoten is en vandaag wordt afgeleverd. Daar zit nog wel een flinke tijd tussen. Welk polijstmiddel is een vraag die niet te beantwoorden valt, bij iedere auto die we doen wordt steeds maar weer bepaald door het doen van testspots welke combinatie van pad en polijstmiddel de juiste is. Zorg in ieder geval voor een cutting, polishing en finishing product met bijpassende pads om zo het polijstwerk naar een goed/perfect einde te brengen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan