Nieuwe Opzet Menzerna

Stefan

Administrator
Forumleiding
Menzerna heeft besloten om wat meer structuur aan te brengen in de polijstmiddelen zodat dit wat eenvoudiger wordt voor de gebruiker. Er wordt nu meer met stappen gewerkt, dus een grove compound wordt bijvoorbeeld step 1 en een finisher wordt step 3. Nu valt bijvoorbeeld de FG400 volgens Menzerna onder de one-step compounds dus die wordt gezien als step 1,2,3 en de nieuwe krachtigere SHC300 als step 1 en 2.
Begrijp je het nog? In de bijlage is het complete overzicht te zien, dat zal wel duidelijkheid brengen.

Even op een rij:

Step 1 : Compound (zwaar polijsten)
Step 2: Polish (Medium Polijsten)
Step 3: Finish (Fijn Polijsten)
Step 4: Protect (Beschermen)

De grootste verandering qua naamgeving is voor de finishing polishes, zo heet de veel gebruikte SF4000 nu Super Finish 3500 (waarbij de 3 dan staat voor step 3) Alle verpakkingen zullen gefaseerd worden aangepast, de eerste verandering is dan nu ook voor de SF4000 250 ml die vanaf vandaag geleverd zal worden als SF 3500.

Mochten er vragen zijn dan horen we die natuurlijk graag :)
 

Bijlagen

  • menzerna_Polishing_Programme_ENG.pdf
    4,2 MB · Weergaven: 52

Stefan

Administrator
Forumleiding
Nou niet helemaal, dat was de marinelijn van Menzerna maar we hebbe n het er toen inderdaad overr gehad dat de automotive polijstlijn hetzelfde opgezet zou gaan worden.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Na een wasbeurt met de good old Goldclass shampoo heb ik de Menzerna SW Sealing Wax voor het eerst gebruikt.
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=72&products_id=101082
Met een WaxWorld foampad het product ruim opgebracht, dat had veel zuiniger gekund maar ik ben nu eenmaal een overvloedige smeerder.
Het opbrenger gaat soepel en eenvoudig, een lange curetijd is niet nodig. Na het opbrengen op de horizontale delen ben ik met het uitbuffen begonnen met de BOA. Geen stroef gedoe maar lekker licht de BOA over de lak laten dansen totdat uiteindelijk alle residu verdwenen is. Een klein stukje van het plaatwerk had in de volle zon gestaan en daar moest iets meer effort in het uitpoetsen gestoken worden, maar nog steeds niet dat het vervelend werd.

De glans die ontstond is een beetje "@shutterspeet machine like" Een koele harde glans.

Menzerna SW.jpg
 

Kevin

New Member
Alvast voor de actie aankomende week:
20190512_194804.jpg
Ik zocht wat meer info en ik dacht, dit ga ik met jullie delen..

Ps onder het mom, beter goed gejat dan slecht verzonnen, ik heb het uit het pdfje van Stefan getrokken hoor.. Haha
 

Nieuwste berichten

Bovenaan