Nieuwe passat b8 Tungsten silver krassen verwijderen tgv ?

Ronny ocula

New Member
beste, heb sinds een 2-tal maand een nieuwe vw passat zalige auto en mooi (mijn mening) nu rij ik vandaag van een parking en zie ik doorheen het vuil Vd sneeuw etc dat er krassen aanwezig zijn ( mijn dag is naar de Kl...) sorry, kan iemand mij helpen kan dit verwijderd worden zonder opnieuw te lakken ben bereid er wat geld tegenaan te gooien desnoods met poliermachine en pads.... Maar welke en welke producten ?

Veel dank
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat is heel naar Ronny, maar wellicht kunnen we hier een goede oplossing voor aandragen. Het is zaak om te weten hoe diep de krassen zijn. Als je het moeilijk vind om dat te beoordelen dan mag je ook altijd bij ons langsrijden. Anders zou een foto inderdaad wat duidelijkheid kunnen brengen.
 

Moellib

Active Member
@Ronny ocula heb je toevallig foto's van de krassen ? Kan je vingernagel ze "pakken"? Als de krassen tot op de primer zijn, kun je het best opsmukken met de verf van de wagen (ik denk dat er aan de binnenkant van de bestuurdersdeur er een code hangt voor de kleur van de wagen, of in je handleiding of je kan dat nagaan op je bestellingsformulier) dan de verf bestellen bij je verdeler en erna aanbrengen met behulp van een zeer dun penseel

upload_2016-3-15_20-39-10.jpeg▶ 10:04
https://www.youtube.com/watch?v=v5QAjWbx03s
In deze video zie je hoe je een gevandaliseerde motorkap een beetje kan opsmukken.

Als je de krassen niet kunt "nemen" met je nagel, dan kan de kras "verwijderd" worden door de omliggende doorzichtige lak te "verwijderen" met polish of compound en polish. En alles kan met de hand gedaan worden (een polijstmachine is optioneel).

Hopelijk heeft dit een beetje geholpen, maar zonder foto's durf ik niet meteen een stappenplan promoten.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan