Nog wat gedaan!?

BlackPassat

V.I.P. Member
Goed bezig @_Maarten_
Ik ben afgelopen dinsdag gestart met de winterwissels. Eerst de CC2.0 van Glenn voorzien van zijn winterbanden. Uiteraard netjes de remmen geïnspecteerd en gereinigd voor montage van de 17" Phoenix winterset. Vrijdag was mijn eigen CC aan de beurt om de 17" Sima-velgen te monteren. Ook alles aan de auto netjes gereinigd natuurlijk.
Vandaag na de Formule 1 race begonnen aan het schoonmaken van de 18" Interlagos en Daytona's. 8 stuks velgen aanpakken is toch een redelijk klusje.
Glenn's Daytona's zijn klaar voor de opslag, Mijn velgen moeten nog wel gekleid, gepolijst en gecoat worden maar dat is een klusje voor later.velgen.jpg
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Zoals zovelen met de kerst doen hebben wij ook met het gezin de kadootjes onder de kerstboom uitgepakt.
een bijzonder kadootje verdient hier een vermelding naar mijn idee.
Het is een tekening die mijn schoondochter Joyce voor mijn zoon Kenneth heeft gemaakt. Het is een potloodtekening van zijn trots de Volkswagen Arteon.
Ik vind het werkelijk bijzonder hoe ze de glans en reflectie van de auto met potlood heeft weten vast te leggen. Zijn vorige auto (de Passat CC 2.0 die nu van @Glenn is) is in de reflectie te zien.

Arteon.jpg
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Inderdaad beide machines uitgebreid getest.
De 21 is zoals te verwachten door de grote backingplate erg stabiel. Vergelijk met een bekabelde 21 heb ik eigenlijk nagenoeg niet want ik heb slechts incidenteel met een 21 gepolijst.
Beide machines voelen heel erg sterk, heel veel polijstkracht. Met de 15 en de nieuwe turkoise foampad en blauwe polish corrigeer je verbazend makkelijk 3.000 schuurkrassen. Maar zelfs met de gele foampad met de gele DA Polish fiks je de correctie; flawless. Geluidsdruk is aangenaam laag. padstalling treedt eigenlijk niet op, ook als je enorm hoge druk uitoefent op de machine. Dat is in vergelijk met de LHR écht een pak beter.
Mijn keuze zou vallen op de HLR15, maar "helaas" heb ik al twee LHR 15 machines en een LHR 75. Ik krijg er dat thuis, ondanks de prachtige introductieaanbieding bij Waxworld, niet doorheen.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Het heeft watt langer geduurd dan voorzien maar uiteindelijk heb ik vandaag de zomervelgen verder gepolijst en daarna de coating opgezet.
Eerste laag Carpro D-Lux op de hele velg (zichtzijde en velgbed)
Tweede laag Carpro D-Lux op de zichtzijde
Derde laag Carpro SIC op de buitenzijde.
Ze zijn klaar om weer gemonteerd te worden.Afbeelding van WhatsApp op 2024-03-12 om 18.22.54_cf75a813.jpgAfbeelding van WhatsApp op 2024-03-12 om 18.24.50_659a0662.jpg
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Zichtbaar is het zeker. De echte glans komt natuurlijk door het polijsten, maar de coating voegt zeker wat toe. Dit was overigens niet de eerste keer dat deze velgen in de coating gezet werden; al mijn velgen staan in de coating maar zo af en toe wil je een verse applicatie.
Nu heb ik de coating op de velgen niet specifiek voor de extra glans, maar vooral voor de bescherming tegen vuil. Ook het schoonmaken bij de (twee)wekelijkse wasbeurt wordt een makkie met gecoate velgen.
Ik heb de velgen nog even niet gemonteerd, nog even uitharden en over een week of twee zet ik ze erop.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
.....dat duurde dus wat langer. Nu was er wel een noodzaak want de CC gaat vandaag naar de monteur voor een APK die voor morgen op de rol staat. Omdat de winterbanden ver op waren, heb ik ze maar zo ver mogelijk opgereden.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan