Nog wat gedaan!?

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Deze vrije Hemelvaartsdag maar eens goed benut!

Eerst de BigBoi D-IonizR1 opgehangen:
1715269438616.png
Wat een genot is het wassen met gefilterd en onthard water!

Vervolgens het windscherm (of hoe je dat ding ook noemt) schoongemaakt welke omhoog komt wanneer het panoramadak open gaat:
1715269626357.png
Links is de bruine meuk nog goed te zien en rechts is er simpelweg een microvezeldoekje met CarPro MultiX langs gegaan.

Daarna lekker gaan wassen. Aan de bestuurderskant had ik plots erg veel last van teer, dus daar mocht de CarPro TarX zijn werk even doen:
1715269738591.png
Het verbaasde me eigenlijk dat dit (zonder fysiek te wassen) verwijderd kon worden. Dat zal misschien een beetje te danken zijn aan de 4 lagen keramische coating, mij hoorde je in ieder geval niet klagen ;)

Gewassen en wel konden we (een collega met smaak) verder aan de volgende A-Klasse. Zij heeft dezelfde generatie (W176) en we hadden besloten eens lekker samen te wassen en de Benzjes goed op de foto te zetten. Even een stukje touren naar Willemstad en tadaa:
1715270059810.png
1715270071567.png

Tim Goris

Active Member
Al weer een weer tijdje stil geweest maar ga t toch maar weer eens op pakken om de nieuwe Lynk &Co (2022) fris en fruitig te houden. Vorige week op gehaald en na de eerste was beurt toch de nodige beschadigingen gezien die ik helaas(misschien door de roze wolk) niet allemaal gezien heb. Heb t dan met name over slecht bij getipte steenslag en stoeprand schade op de velg. Verder genoeg om op uit te leven en op te knappen. Wie heeft er ervaring met deze auto? dda93090146b6fc4fa04a6c27e20129c.jpg9cc25e608e2b577ada7cb834a71fcf56.jpg012a9068c6f60d20c6813ebe51b8808c.jpg

Dirk Post

Premium Member
Ik vind het op t eerste gezicht geen verkeerde auto.
Maar heb nog nooit van het merk gehoord.
Zou niet weten waar ze gemaakt worden.
Dus uiteraard geen enkele ervaring mee.

Tim Goris

Active Member
@Dirk Post Lynk & Co is sinds 2021 in Nederland. Moederbedrijf is Geeley (Chinees) ontworpen in Zweden ( Volvo) onderstel en aandrijflijn Volvo XC 40 T5 geproduceerd in België. 10cm smaller als cx40 en 14 cm langer

RST-Smurf

V.I.P. Member
Vanmorgen is de Capri gebracht om eens goed aangepakt te worden.

20240715_111350.jpg

En omdat de plek waar ik sta met wassen nu in de volle zon staat, maar begonnen met de rotklusjes.

Voor,

20240715_155351.jpg

En na wat flinke arbeid,

20240715_160116.jpg

En ook de motorruimte wat opgefrist. Was niet echt vuil, maar kon wel wat aandacht gebruiken .
Maar knapt wel op.

20240715_162320.jpg

Straks wassen en kan heg echte werk beginnen, want er zijn sporen zat......

20240715_111334.jpg

BlackPassat

V.I.P. Member
Sommige dingen kan ik slecht weggooien. Zo heb ik inmiddels best wat (leren) motorkleding op zolder hangen; te groot, te klein, buiten gebruik. Maar weggooien doe ik niet, tot verdriet van BlackMassat.
Ook geluidsapparatuur doe ik nooit weg. Zo kwam ik gisteren een oude Akai draaitafel tegen. Inmiddels zó oud dat ze op marktplaats al als "vintage" worden aangeboden.
Nou schrok ik nogal van de staat van de stofkap, niet een beetje bekrast door gebruik, maar zwaar bekrast doordat er in al die jaren op zolder van alles (bedoeld en onbedoeld) op terechtgekomen is.

draaitafel voor.jpg

Best een uitdaging, maar met de detailspullen in de aanslag lekker van start gegaan.
Eerst met de PiXiE van Flex en de Kovax middelen:
K1000
K1200
K1500
K2000
K2500
K3000
Dan zijn we inmiddels aangekomen bij een redelijk gelijkmatige "melkglas finish"
draaitafel na schuren.jpg

Vanaf nu moet met polijsten de helderheid van het plexiglas terugkomen
Carpro Ultracut met Carpro Flashpad
Carpro Ultracut met Rupes blauwe MF-pad
Carpro Reflect met Rupes gele MF-pad
Carpro Reflect met Carpro Glosspad
Er zijn nog wat diepe krassen achtergebleven maar deze zijn minder onvriendelijk om te zien.
Verder ben ik zeer tevreden over de bereikte transparantie van de stofkap.
draaitafel na polijsten.jpg

BlackPassat

V.I.P. Member
Die is gelijk in waarde gestegen Johan.
Ja dat zal best, maar ik ben aan dit soort spullen teveel gehecht om ze weg te doen.
En mocht ik ze te koop zetten dan word ik zo beledigd door de biedingen dat ik het uiteindelijk toch niet weg doe.
Die frustratie bespaar ik me liever.
Ik wou wel dat ik wat meer technische kennis had zodat ik bijvoorbeeld mijn Denon versterker uit 1982 een servicebeurt kon geven en wat kapotte lampjes kon vervangen.

Nieuwste berichten

Bovenaan