Aardig gelukt lijkt me zo? Maar ook een foto van dichterbij , van het gerepareerde deel?
Ik zal binnenkort nog eens een extra foto maken.
Goed om weer een oude bekende te zien op het forum, hopelijk zorgt deze tijd van het jaar ervoor dat er weer wat meer leden hun ervaringen komen delen op het forum
Mooie klus om zelf aan te pakken. Heb er geen ervaring mee maar als ik je verslag zo lees dan zou ik het wel aandurven. Hoe is de "feel" van het gerepareerde deel, voelt het ongeveer hetzelfde als het originele leer?
Het is echt prima zelf te doen, neem veel tijd en geduld er voor. Want het kost veel tijd, daarom is het ook een kostbare herstelling om het te laten doen. Goed voorbereiden qua materialen en gereedschappen en vooraf goed weten welke delen je wil behandelen is het halve werk. Er zijn veel filmpjes op YT waar het in wordt voorgedaan. En koop de kleur niet van een internetsite, daarvoor moet je echt de deur uit. Een vakman zit, in dit geval, niet achter een beeldscherm.
De looks en feels van het leer zijn (gek genoeg) helemaal hetzelfde. Dat had ik vooraf niet verwacht. Het is wel zaak dat je de filler goed vlak schuurt (korrel 800), als je dat de eerste keer doet heb je wel even buikpijn trouwens
. Belangrijk is ook dat de verf dept en niet veegt en bijvoorbeeld een stiknaad aanhoud als grens.
Na de eerste kleurlagen heb ik ook nog een schuuractie gedaan (vooraf van het aanbrengen van de sealer), toen was het ook echt ruw. Dat was een buikpijn momentje, toen baalde ik wel flink. Een beetje vergelijkbaar alsof je multiplex voor de eerste keer heb gegrond. Dan staan alle houtvezels ook alle kanten op.
Wat ik eerst niet nodig vond (en nu wel) zijn de versnellingspook en handremhandel, die moeten ook nog deels bijgewerkt worden.