Nog wat gedaan!?

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Aardig gelukt lijkt me zo? Maar ook een foto van dichterbij , van het gerepareerde deel?
Ik zal binnenkort nog eens een extra foto maken.

Goed om weer een oude bekende te zien op het forum, hopelijk zorgt deze tijd van het jaar ervoor dat er weer wat meer leden hun ervaringen komen delen op het forum
Mooie klus om zelf aan te pakken. Heb er geen ervaring mee maar als ik je verslag zo lees dan zou ik het wel aandurven. Hoe is de "feel" van het gerepareerde deel, voelt het ongeveer hetzelfde als het originele leer?
Het is echt prima zelf te doen, neem veel tijd en geduld er voor. Want het kost veel tijd, daarom is het ook een kostbare herstelling om het te laten doen. Goed voorbereiden qua materialen en gereedschappen en vooraf goed weten welke delen je wil behandelen is het halve werk. Er zijn veel filmpjes op YT waar het in wordt voorgedaan. En koop de kleur niet van een internetsite, daarvoor moet je echt de deur uit. Een vakman zit, in dit geval, niet achter een beeldscherm.
De looks en feels van het leer zijn (gek genoeg) helemaal hetzelfde. Dat had ik vooraf niet verwacht. Het is wel zaak dat je de filler goed vlak schuurt (korrel 800), als je dat de eerste keer doet heb je wel even buikpijn trouwens :eek:. Belangrijk is ook dat de verf dept en niet veegt en bijvoorbeeld een stiknaad aanhoud als grens.
Na de eerste kleurlagen heb ik ook nog een schuuractie gedaan (vooraf van het aanbrengen van de sealer), toen was het ook echt ruw. Dat was een buikpijn momentje, toen baalde ik wel flink. Een beetje vergelijkbaar alsof je multiplex voor de eerste keer heb gegrond. Dan staan alle houtvezels ook alle kanten op.
Wat ik eerst niet nodig vond (en nu wel) zijn de versnellingspook en handremhandel, die moeten ook nog deels bijgewerkt worden.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Vandaag begonnen aan mooi schoon klusje op het werk bij een klant.

IMG-20201022-WA0000.jpg
IMG-20201022-WA0001.jpg

22 nieuwe pallettrucks in gebruik zetten. Hier waren ze al ontdaan van de transportbeschermingen. En dan nog allemaal voorzien van een internenummer en wat instellingen en afstellingen naar klantwens zetten.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik hoorde laatst iemand mopperen dat ik al maanden niks gepost heb. Dus hier even een berichtje:).
Na een rondje om de auto gelopen te hebben van deze klant, zag ik dat ik twee polijstuurtjes nodig zou hebben.

Ik heb de auto eerst gewassen.
C25D0E9C-E2C4-419B-8219-319C9C53F924.jpeg

Daarna gekleid. (Bij de prijs inbegrepen)

2861099F-9643-4795-88FF-B734B6C83130.jpeg

Daarna kwam de ware aard van de lak naar boven.

707063D6-A105-407E-997C-E59CCF74615C.jpeg

Even de polijstmachine gepakt en na een uurtje rommelen was de lak weer strak.

851C892D-1BE3-4235-9610-69446CB5F123.jpeg

Coating erop gesmeerd. En klaar is Kees. Klant weer blij. Althans, dat hoop ik want ik vertrouw die Roemenen voor geen meter:).

 

Ketoembar

V.I.P. Member
Blijkbaar vinden jullie mijn filmpje erg interessant, want het wordt wel erg vaak bekeken.
Dan ben ik de rotste niet en plaats er nog één.
Veel kijkplezier naar deze ipad.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Filmpjes worden goed bekeken. Dus hier nog wat van vandaag.

Van dit


Naar dit


B5F5B073-7FBE-48B1-A7B8-2574EB09261D.jpeg
6D8C52D3-5899-4846-9684-3243DFCDC133.jpeg

Wat je allemaal kan bereiken met een beetje Dasty en Commandant:):cool:.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ook de M nog ff gewassen.
Bizar hoe de coating zijn werk blijft doen. 2 jaar en twee maanden.
Wel met de kanttekening dat de M3 in de wintermaanden geschorst is.

 

Ketoembar

V.I.P. Member
Vandaag de 3 station afgemaakt. Ook nog andere velgen gemonteerd.
Dikke bmw, jongen:cool:.
Hier nog even het eindresultaat.

 

Ketoembar

V.I.P. Member
Zo dan. Ziet er goed uit. Je mag er trots en dankbaar voor zijn om in zo’n auto te kunnen rijden op jouw leeftijd.
Ik reed in een fiat ritmo.
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Zo dan. Ziet er goed uit. Je mag er trots en dankbaar voor zijn om in zo’n auto te kunnen rijden op jouw leeftijd.
Ik reed in een fiat ritmo.
Thanks! Ik ben er ook ontzettend blij mee. Het is inmiddels al een oud beessie (uit 2005 met 341.000 kilometer op de klok), maar ik hoop er nog lang van te kunnen genieten :)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan