Nog wat gedaan!?

Peto

Geroyeerd lid
Ja, veel gelezen hier op het forum.
Er gaat voor mij een hele (wax) world open ;)
Naast het autopoetsen zijn er leuke topics over muziek, bbq enz.
Ik vind dat leuk om allemaal te lezen.
Ook staan er mooie foto's in de media.
Wat maken jullie er een werk van:cool:
Ik ga mij nu zeker meer verdiepen in het auto poetsen
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Nou inderdaad, de temperaturen schieten deze week omhoog dus als alle rommel weer een beetje van de weg wil verdwijnen is het weer tijd voor wat aandacht van de automobielen.
 

Joost van Kaam

New Member
Vandaag was het dan eindelijk weer zover! De eerste wasbeurt na de sneeuw en het was nodig.
Met een beetje haast omdat er regen aankwam maar hij is zeker aardig opgeknapt.

Nou heb ik wel een vraag over hoe iedereen zijn auto wast. Iedereen heeft denk ik wel zijn eigen manier dus ben wel benieuwd.

Hoe ik het doe is als volgt:
Als eerste begin ik met de velgen doormiddel CarPro Iron.X vervolgens ga ik mijn auto foamen door gebruik te maken van DetailPro Incredible Snowfoam daarbij neem ik ook de velgen en de wielkuipen mee!
Als de Iron.X is in gewerkt ga ik nog met een detailingbrush de velgen af om alle hoekjes schoon te maken en ga ik doormiddel van de Chemical Guys Nifty brush de band zelf behandelen.
Vervolgens spuit ik de auto volledig af.
Als de auto afgespoten is ga ik nogmaals de auto foamen zodat de washandschoen nog makkelijker over het oppervlakte glijd en beginnen ik met de 2 emmer techniek. Van boven naar onder werken en ondertussen af en toe de washandschoen goed schoon spoelen. Vervolgens spuit ik de auto voor de laatste keer af en ten slotte ga ik de auto drogen met de CarPro Dhydrate droogdoek.
Zo was ik mijn auto!
ik hoor graag van jullie hoe jullie dit doen en of jullie nog opmerkingen hebben!
Foto’s van de before en after is denk ik wel duidelijk ;)
 

Bijlagen

  • FC03AAAC-F575-438F-A0EF-6AD4E0F90847.jpeg
    FC03AAAC-F575-438F-A0EF-6AD4E0F90847.jpeg
    161,4 KB · Weergaven: 4
  • 2FEB4F12-4CC3-4A6E-A6BA-CBBD4B62C1D6.jpeg
    2FEB4F12-4CC3-4A6E-A6BA-CBBD4B62C1D6.jpeg
    161,3 KB · Weergaven: 3
  • 0256702A-2861-4F45-AF7D-2C7ED85340BC.jpeg
    0256702A-2861-4F45-AF7D-2C7ED85340BC.jpeg
    160,3 KB · Weergaven: 3
  • E5094217-66F0-45F6-AC8D-AA06BD0406F2.jpeg
    E5094217-66F0-45F6-AC8D-AA06BD0406F2.jpeg
    171,3 KB · Weergaven: 3
  • 212BFBC2-C570-417F-BA31-501470C4642E.jpeg
    212BFBC2-C570-417F-BA31-501470C4642E.jpeg
    208,2 KB · Weergaven: 4
  • 2CCCEED1-80DD-467B-86C4-8F8371D712DD.jpeg
    2CCCEED1-80DD-467B-86C4-8F8371D712DD.jpeg
    178,4 KB · Weergaven: 4

BlackPassat

V.I.P. Member
We moeten er toch aan geloven

Als we als detailersforum serieus genomen willen worden dan zullen we toch allemaal de wasemmers tevoorschijn moeten halen dit weekend. De temperaturen lachen ons toe dus een straf is het niet (nooit eigenlijk)
De Bigboi WashR is al van de vorstvrije zolder gehaald. Zodra morgen het zonnetje om het hoekje piept dan ga ik aan de gang.
@Glenn maken we er een Duo Wash van?
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Vandaag was het dan eindelijk weer zover! De eerste wasbeurt na de sneeuw en het was nodig.
Met een beetje haast omdat er regen aankwam maar hij is zeker aardig opgeknapt.

Nou heb ik wel een vraag over hoe iedereen zijn auto wast. Iedereen heeft denk ik wel zijn eigen manier dus ben wel benieuwd.

Hoe ik het doe is als volgt:
Als eerste begin ik met de velgen doormiddel CarPro Iron.X vervolgens ga ik mijn auto foamen door gebruik te maken van DetailPro Incredible Snowfoam daarbij neem ik ook de velgen en de wielkuipen mee!
Als de Iron.X is in gewerkt ga ik nog met een detailingbrush de velgen af om alle hoekjes schoon te maken en ga ik doormiddel van de Chemical Guys Nifty brush de band zelf behandelen.
Vervolgens spuit ik de auto volledig af.
Als de auto afgespoten is ga ik nogmaals de auto foamen zodat de washandschoen nog makkelijker over het oppervlakte glijd en beginnen ik met de 2 emmer techniek. Van boven naar onder werken en ondertussen af en toe de washandschoen goed schoon spoelen. Vervolgens spuit ik de auto voor de laatste keer af en ten slotte ga ik de auto drogen met de CarPro Dhydrate droogdoek.
Zo was ik mijn auto!
ik hoor graag van jullie hoe jullie dit doen en of jullie nog opmerkingen hebben!
Foto’s van de before en after is denk ik wel duidelijk ;)
Ziet er weer gelikt uit Joost! De Nifty Brush van Chemical Guys gebruik ik ook voor banden in combinatie met Multi.X en Incredible Snow Foam, werkt ontzettend fijn. Toevallig heb ik 16 januari een topic geopend onder ''Wassen en Drogen'' over mijn stappenplan en daar zijn inmiddels al een paar leuke, interessante en leerzame reacties op geweest. (https://www.waxworldforum.nl/threads/stappenplan-wassen-en-drogen.1585/)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan