Nog wat gedaan!?

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Als we als detailersforum serieus genomen willen worden dan zullen we toch allemaal de wasemmers tevoorschijn moeten halen dit weekend. De temperaturen lachen ons toe dus een straf is het niet (nooit eigenlijk)
De Bigboi WashR is al van de vorstvrije zolder gehaald. Zodra morgen het zonnetje om het hoekje piept dan ga ik aan de gang.
@Glenn maken we er een Duo Wash van?
Ja @Glenn, een goed moment voor de halfjaarlijkse wasbeurt van je Passat! :p
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Zoals @BlackPassat zegt, dit weekend is hét moment om de winterzooi van de auto te wassen. Gezien de achterlijke drukte op het WWHQ vermoed ik dat er meer mensen dit plan hebben opgevat. Laat de foto's maar komen :)
 

Joost van Kaam

New Member
Ziet er weer gelikt uit Joost! De Nifty Brush van Chemical Guys gebruik ik ook voor banden in combinatie met Multi.X en Incredible Snow Foam, werkt ontzettend fijn. Toevallig heb ik 16 januari een topic geopend onder ''Wassen en Drogen'' over mijn stappenplan en daar zijn inmiddels al een paar leuke, interessante en leerzame reacties op geweest. (https://www.waxworldforum.nl/threads/stappenplan-wassen-en-drogen.1585/)
Ohh kijk aan! Dat wordt even lezen! Dankjewel
 

Glenn

Active Member
Forumleiding
Als we als detailersforum serieus genomen willen worden dan zullen we toch allemaal de wasemmers tevoorschijn moeten halen dit weekend. De temperaturen lachen ons toe dus een straf is het niet (nooit eigenlijk)
De Bigboi WashR is al van de vorstvrije zolder gehaald. Zodra morgen het zonnetje om het hoekje piept dan ga ik aan de gang.
@Glenn maken we er een Duo Wash van?
Lijkt me een prima plan!
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Als we als detailersforum serieus genomen willen worden dan zullen we toch allemaal de wasemmers tevoorschijn moeten halen dit weekend. De temperaturen lachen ons toe dus een straf is het niet (nooit eigenlijk)
De Bigboi WashR is al van de vorstvrije zolder gehaald. Zodra morgen het zonnetje om het hoekje piept dan ga ik aan de gang.
@Glenn maken we er een Duo Wash van?

Zoals @BlackPassat zegt, dit weekend is hét moment om de winterzooi van de auto te wassen. Gezien de achterlijke drukte op het WWHQ vermoed ik dat er meer mensen dit plan hebben opgevat. Laat de foto's maar komen :)
Ook hier staan er 2 auto's op het programma vanmiddag :D.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Vanmorgen om tien uur begonnen met de Passat van en met @Glenn. Eerst de velgen netjes gemaakt met oa CarPro Iron X en een collectie Wheelwoolies en andere kwasten. Vervolgens een rondje foamen en afspuiten, daarna nog een keer foamen en nawassen met de washmitt. Sheeten met de open slang methode en dan ter bescherming CarPro Hydro2Lite erop geneveld en afgespoten met de short trigger.
Dat werkt toch wel heel lekker hoor, die short trigger. Je kunt zo precies werken en de variabele nozzles maken dat je zeer snel de juiste straalbreedte kunt aanpassen.

Hierna was de CC aan de beurt en dezelfde aanpak is gevolgd. Zelf ben ik nooit fan geweest van de Hydro2Lite, maar je bereikt er in korte tijd wel een snelle bescherming mee. Nu blijkt dat ik destijds bij het uitproberen van de Hydro2Lite te grote delen (halve auto) ineens insprayde, met het afspuiten was ik wellicht ook wat te makkelijk.
De hernieuwde poging van vanmiddag is een stuk beter gelukt. Je ziet: het ligt nooit aan de spullen, maar altijd aan de gebruiker.
 

Addy

V.I.P. Member
Dus Glenn mocht toch helpen.
Hier zo'n beetje dezelfde werkwijze gehanteerd. Ook de hydro lite gebruikt en inderdaad per paneel gedaan. Mooi spul en vooral heel makkelijk. In het voorjaar maar eens goed aanpakken. Waarschijnlijk in de coating zetten. Verder ook maar eens kijken naar die wheelwoolies. Heb nu zo'n velgenborstel, werkt prima alleen dat spetteren is iets minder.
 

AndyVR

Member
Na meer dan 1 maand niet kunnen wassen, eindelijk onder handen mogen nemen.
Afgewerkt met een rondje BSD en de ruiten in H2go gezet.
 

Bijlagen

  • IMG_20210217_124701.jpg
    IMG_20210217_124701.jpg
    190 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20210217_124705.jpg
    IMG_20210217_124705.jpg
    188 KB · Weergaven: 4
  • IMG_20210217_142944.jpg
    IMG_20210217_142944.jpg
    249 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20210217_150212.jpg
    IMG_20210217_150212.jpg
    192,9 KB · Weergaven: 5

Guido

Active Member
Heerlijke dag, na lange tijd mijn auto volledig van binnen en buiten gewassen. Daarna de auto van mijn vrouw en toen de auto van mijn vader. Door alle drukte geen foto’s gemaakt, kan wel zeggen dat ik moe maar voldaan ben. En het is duidelijk waar de detailer in de straat woont :cool:
 

Addy

V.I.P. Member
Vandaag de velgen van de Grand Scenic gehaald om ze eens goed aan te pakken. Er zitten per velg 5 plastic kapjes op die ik er af heb gehaald en schoon heb gemaakt. Die wil ik in de coating zetten net als de velgen natuurlijk. Ik heb nog Carpro Lite staan die ik wil gebruiken maar die staat al ca driekwart jaar open dus moet ik even kijken of die nog te gebruiken is.
Heeft er iemand tips voor het in de coating zetten en afnemen van de groefjes. Die zijn nogal klein vandaar.

20210307_175320.jpg

Lekker priegelklusje en dan keer 20

20210307_183938.jpg

Wel makkelijk dat ze eraf kunnen want erachter was het ook wel eens nodig om te kuisen.

20210307_175640.jpg

Maar dat is een klus voor komend weekend.
 

Addy

V.I.P. Member
Kan me wel wat leukers bedenken hoor, haha.
Maar de 4de generatie Scenic/Grand Scenic staat standaard op 20 inch. Wel maar 195 breed. Wat de reden daartoe is zou ik niet weten eerlijk gezegd.
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
De afgelopen 2 weekenden goed benut!

Vorige weekend de Audi SQ7 volledig gereinigd (interieur en exterieur) en behandeld met CarPro Ech2O als Quick Detailer (CarPro Elixir staat op het verlanglijstje)
IMG_7817.JPG
hetzelfde stappenplan voor de Volkswagen XL1
IMG_7824.JPG
Dit weekend de nodige uurtjes (21) in de Ferrari 599 GTB gestoken. Deze heb ik 2-staps gepolijst en tot slot uiteraard ook het interieur van gereinigd.
IMG_7888.JPGIMG_7883.JPG

Volgende week staat er een Volvo op de planning, het model is me onbekend, maar het is een oud beestje die wel wat liefde kan gebruiken.. Als die af is dan staat de volgende Ferrari 599 alweer klaar voor een polijstbehandeling. Druk druk druk
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Lekker bezig. Mooie ruimte ook! Hoe was de lak van de Ferrari en wat voor pads en polish heb je gebruikt?
Thanks! Het is een hele upgrade als je onder een carport vandaan komt :p De lak van de Ferrari viel me niet tegen. Ik wist van tevoren al dat hij waarschijnlijk ontzettend hard ging zijn en dat is ook precies wat ik voorgeschoteld kreeg.. Met Rupes DA-Coarse op een Slimline Heavy Cutting Pad had ik uiteindelijk de gewenste correctie. De voor- en achterbumper waren er een stuk slechter aan toe, dus die heb ik met CarPro Ultracut op de CarPro Cutting Wool pad behandeld. Ik vermoed dat de hele auto al een keer gepolijst is geweest (behalve de 2 bumpers) gezien de lakdefecten en opgedroogd polijstresidu op rubbers en in allerlei hoekjes, kiertjes en naden. Ik heb ''gefinished'' met Rupes DA-Fine op een Slimline Polishing Pad. Dit was de eerste keer dat ik gebruik maakte van de Rupes polijstmiddelen en ze hebben me aangenaam verrast. De glans van de DA-Fine deed absoluut niet onder voor diverse finishers en hiermee kon ik nog wat extra correctie behalen waar nodig + de compounding ''haze'' wat gemakkelijker wegwerken.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Kan me wel wat leukers bedenken hoor, haha.
Maar de 4de generatie Scenic/Grand Scenic staat standaard op 20 inch. Wel maar 195 breed. Wat de reden daartoe is zou ik niet weten eerlijk gezegd.
Minder weerstand, dus lager verbruik denk ik. BMW i3 is redelijk vergelijk baar met relatief grote en smalle wielen.

Serieus doorgewerkt @Tim Krijgh, gave resultaten!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan