Nog wat gedaan!?

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Dikke Bee-eM-Wee! Afgelopen weekend heb ik aan deze prachtige 520i mogen werken. De ''individual'' gespoten Champagne Quartz Metallic lak verandert in de zon van grijs naar bruin, erg bijzonder en vooral erg mooi als je het aan mij vraagt!
IMG_8574.JPG
 

Guido

Active Member
F8C0D49B-2664-4DC6-A9AE-7A8D2E0B7280.jpegheerlijk weertje, auto van mijn vrouw was erg vies dus daar een beetje aandacht aan gegeven. Eerst de velgen, daarna gefoamed, afgespoten, nog eens gefoamed en een twee emmer was, afgespoeld, laatste keer gefoamed met Hydrofoam, afgespoten met de HD en afgedroogd, bandjes in de dressing, stofgezogen, ramen en klaar. De foto doet er eigenlijk geen recht aan zo lekker staat ze weer te glanzen.
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Na 3 ''detailvrije'' weken moest er weer een aardige inhaalslag gemaakt worden! Deze week gelukkig al 4 van de 8 auto's uit de wachtrij aan kunnen pakken. Allereerst een 2-staps polijstbehandeling voor deze dikke Volkswagen Golf 7 op airride!
94CABE7A-E8CB-4397-A2B0-0E4921CA3B5B.jpeg
Daarna een 1-staps polijstbehandeling voor deze Abarth 595 Turismo.
9AEB04AA-4632-4C29-9D8D-5BD931784F6F.jpeg
Daarna een dagje zweten op deze Kever met gemiddeld 70 micron aan lak (53 gemeten op de bestuurdersdeur).
EC60BF2F-CE30-47C1-B1D3-F116E0520B24.jpeg
Tot slot deze XC90 showroomklaar gemaakt! De vorige (Duitse) eigenaar was een echte Reinigung Fanatiker en heeft de auto relatief netjes gehouden.
5AE2D046-92B0-4D44-951A-A6F77E2D6A94.jpeg
Aanstaand weekend een ontzettend gave bak op de planning: Alfa Romeo Giulietta Sprint uit 1958!
 
Laatst bewerkt:

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Goed bezig Tim.
Welke polijstmiddelen gebruik je door de regel het meest?
Thanks Dirk! Met de polijstmiddelen van CarPro kom ik vaak een heel eind. Dit komt vooral omdat ik deze relatief makkelijk af te nemen vind in vergelijking met de andere polijstmiddelen waar ik tot nu toe mee heb gewerkt. Voorheen werkte ik juist vaak met Angelwax Resurrection/Rupes DA-Coarse als heavy compound. CarPro Clearcut heb ik wel, maar mijn voorkeur ging vaak uit naar de Angelwax en Rupes compounds qua correctie en glans. Dat gezegd hebbende, sinds CarPro Ultracut op de markt is gekomen gebruik ik bijna niet anders (voor het verwijderen van zware lakdefecten). Persoonlijk ervaar ik de correctie en glans tot dusver nog beter dan de Clearcut, wat mij betreft echt een knappe prestatie vanuit CarPro! Reflect gebruik ik vaak als finisher bij een 2-staps polijstbehandeling vanwege het feit dat deze erg effectief de ''haze'' verwijderd van de 1ste grove stap met wol/microvezelpads en de glans simpelweg geweldig is. Voor 1-staps polijstbehandelingen is het een variatie van Angelwax Regenerate, Rupes DA-Fine en CarPro Fixer op de cutting, polishing en finishing pads van DetailPro, afhankelijk van waar de lak het beste op reageert.
Het blijft voor mij een kwestie van testen en meestal is het CarPro, maar ik zou de lijnen van Angelwax en Rupes voor geen goud willen missen.

PS: Rupes DA-Ultrafine en CarPro Essence staan nog op het verlanglijstje!
 

Dirk Post

Premium Member
Tim, probeer eens een keer na de finishing stap, de Angelwax Perfect Polish,
Met een zwarte pad, doe eens alleen een halve motorkap.
Geen druk op de machine zetten, nog liever iets op tillen.
En vergelijk daarna het verschil.
Je weet niet hoeveel mooier het nog weer word!
Gewoon super!
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Tim, probeer eens een keer na de finishing stap, de Angelwax Perfect Polish,
Met een zwarte pad, doe eens alleen een halve motorkap.
Geen druk op de machine zetten, nog liever iets op tillen.
En vergelijk daarna het verschil.
Je weet niet hoeveel mooier het nog weer word!
Gewoon super!
Dat klinkt als een combinatie die het proberen waard is! Denk dat ik eerst een orgaan moet verkopen na mijn relatief grote Waxworld-bestelling vandaag, maar ik hou hem zeker in mijn achterhoofd.
 

Guido

Active Member
Vandaag een maak je hoofd even lekker leeg zen onderhoudswasje gedaan. :)
Eerst de velgen en banden met Valetpro Bilberry.
BH Auto-foam pre wash. Twee emmer was met Carpro Reset. Licht afgedroogd en daarna Sonax BSD aangebracht. Recent heel zorgvuldig Flyby Forte aangebracht maar dat is geen succes, teleurstellende beading en sheeting daarom de voorruit met Turtle Wax clear vue afgemaakt. BlackOut doet het prima, zal een update in dat topic plaatsen. Staat er weer lekker bij:
3B23075D-2EB5-4642-871C-A17B9614CC7F.jpeg
 

Guido

Active Member
Dat zijn wel erg veel uurtjes voor een 1-stap. Neem aan dat je heel voorzichtig bent geweest dan of waren er andere bijzonderheden?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Na een periode van heel weinig werk vanwege Covid-19 heb ik de laatste drie weken het sturen weer op kunnen pakken. Bij het Eurovisie Songfestival ben ik als directiechauffeur ingezet op het vervoer van crew- en delegatiepersoneel en de showcrew.
Een unieke klus die we in Nederland waarschijnlijk niet zo makkelijk weer terug zullen zien.
Er werd gereden met - de uiteraard electrische- Mercedes EQC en EQV modellen, die voor de gelegenheid bestickerd waren met een opvallend design.
Iedereen moest iedere 48 uur getest worden op Covid-19 besmetting. In principe kon dat met een ademtest, maar in 50% van de gevallen kon die niet met 100% zekerheid een besmetting uitsluiten en dan volgde de bekende "stok in de neus"

Ik hoop dat dit een aftrap is geweest naar een meer open samenleving waarin ik het sturen weer op kan pakken, gecombineerd met de andere activiteiten.

EQV300ESF2021.jpeg
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Wel een apart niet dagelijks klusje Johan.

Hoop ook zo dat het snel weer normaler gaat worden.

En zoals het er nu naar uitziet gaat m'n weekendje weg ook gewoon door.
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Dat zijn wel erg veel uurtjes voor een 1-stap. Neem aan dat je heel voorzichtig bent geweest dan of waren er andere bijzonderheden?
Ik snap de gedachte! De auto heeft ontzettend veel rondingen/lastig te bereiken plekken, dus het was voornamelijk veel 1- en 3 inch werk met de Flex PXE. Daarnaast lag de focus op krasverwijdering met behoud van de glans. Ook op de vlakke ''makkelijke'' stukken was het dus in relatief kleine stukken werken met medium compounds op cutting pads om het gewenste resultaat te behalen.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Na een periode van heel weinig werk vanwege Covid-19 heb ik de laatste drie weken het sturen weer op kunnen pakken. Bij het Eurovisie Songfestival ben ik als directiechauffeur ingezet op het vervoer van crew- en delegatiepersoneel en de showcrew.
Een unieke klus die we in Nederland waarschijnlijk niet zo makkelijk weer terug zullen zien.
Er werd gereden met - de uiteraard electrische- Mercedes EQC en EQV modellen, die voor de gelegenheid bestickerd waren met een opvallend design.
Iedereen moest iedere 48 uur getest worden op Covid-19 besmetting. In principe kon dat met een ademtest, maar in 50% van de gevallen kon die niet met 100% zekerheid een besmetting uitsluiten en dan volgde de bekende "stok in de neus"

Ik hoop dat dit een aftrap is geweest naar een meer open samenleving waarin ik het sturen weer op kan pakken, gecombineerd met de andere activiteiten.

Bekijk bijlage 16408
Inderdaad een bijzondere klus en laten we hopen dat de samenleving weer snel verder opengaat.
 

Dirk Post

Premium Member
Vandaag een Audi A6 , 2,4 liter.Met 40.000 km op de klok.
Bouwjaar 2004, aflevering klaar gemaakt.
Auto was al gewassen.
De gebruikelijke swirls, met hier en daar wat diepere krassen, en wat afdrukken vogelpoep weg gehaald.
Krassen, en vogelpoep met Flashpad en Carpro Clearcut, Vervolgens met Fixer op oranje pad verder, daarna witte pad, met
Redemption gefinisht.
Ontvet met Eraser, en afgetopt met Collinite 845.
Binnen stofzuigen, ramen en de ruiten gedaan, bandjes zwart.
Trims gevoed, en toen was het weer huiswaarts gaan tijd!

Ps, heb de nieuwe D.A Rupes pads ook gebruikt , de 75 mm, gele en de witte, fijne pads, werken echt fijn!
De grote maat had ik vergeten mee te nemen, die test ik bij de volgende klus, volgende week.
 

Bijlagen

  • 97CCD5DF-D498-4818-8973-15412D057B96.jpeg
    97CCD5DF-D498-4818-8973-15412D057B96.jpeg
    112,5 KB · Weergaven: 9
  • AECA1B6C-7EA9-431B-86B0-6749644EFA0F.jpeg
    AECA1B6C-7EA9-431B-86B0-6749644EFA0F.jpeg
    110,7 KB · Weergaven: 9
  • 94EB7753-3982-4389-85D0-CD4D084DB328.jpeg
    94EB7753-3982-4389-85D0-CD4D084DB328.jpeg
    111,1 KB · Weergaven: 9
  • 00FAF135-5B03-4452-BE28-79C84EF2DC01.jpeg
    00FAF135-5B03-4452-BE28-79C84EF2DC01.jpeg
    119,1 KB · Weergaven: 9
  • 393483EE-F752-43FE-94A0-F311997AED0B.jpeg
    393483EE-F752-43FE-94A0-F311997AED0B.jpeg
    129,2 KB · Weergaven: 9
  • DEB66FC7-6527-4D7F-959F-40EFFB2C4E38.jpeg
    DEB66FC7-6527-4D7F-959F-40EFFB2C4E38.jpeg
    135,4 KB · Weergaven: 9
  • 40EA4662-8FEF-4FF6-9382-1456C8EA0F4F.jpeg
    40EA4662-8FEF-4FF6-9382-1456C8EA0F4F.jpeg
    159,4 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan