Thanks Dirk! Met de polijstmiddelen van CarPro kom ik vaak een heel eind. Dit komt vooral omdat ik deze relatief makkelijk af te nemen vind in vergelijking met de andere polijstmiddelen waar ik tot nu toe mee heb gewerkt. Voorheen werkte ik juist vaak met Angelwax Resurrection/Rupes DA-Coarse als heavy compound. CarPro Clearcut heb ik wel, maar mijn voorkeur ging vaak uit naar de Angelwax en Rupes compounds qua correctie en glans. Dat gezegd hebbende, sinds CarPro Ultracut op de markt is gekomen gebruik ik bijna niet anders (voor het verwijderen van zware lakdefecten). Persoonlijk ervaar ik de correctie en glans tot dusver nog beter dan de Clearcut, wat mij betreft echt een knappe prestatie vanuit CarPro! Reflect gebruik ik vaak als finisher bij een 2-staps polijstbehandeling vanwege het feit dat deze erg effectief de ''haze'' verwijderd van de 1ste grove stap met wol/microvezelpads en de glans simpelweg geweldig is. Voor 1-staps polijstbehandelingen is het een variatie van Angelwax Regenerate, Rupes DA-Fine en CarPro Fixer op de cutting, polishing en finishing pads van DetailPro, afhankelijk van waar de lak het beste op reageert.Goed bezig Tim.
Welke polijstmiddelen gebruik je door de regel het meest?
Dat klinkt als een combinatie die het proberen waard is! Denk dat ik eerst een orgaan moet verkopen na mijn relatief grote Waxworld-bestelling vandaag, maar ik hou hem zeker in mijn achterhoofd.Tim, probeer eens een keer na de finishing stap, de Angelwax Perfect Polish,
Met een zwarte pad, doe eens alleen een halve motorkap.
Geen druk op de machine zetten, nog liever iets op tillen.
En vergelijk daarna het verschil.
Je weet niet hoeveel mooier het nog weer word!
Gewoon super!
Ik snap de gedachte! De auto heeft ontzettend veel rondingen/lastig te bereiken plekken, dus het was voornamelijk veel 1- en 3 inch werk met de Flex PXE. Daarnaast lag de focus op krasverwijdering met behoud van de glans. Ook op de vlakke ''makkelijke'' stukken was het dus in relatief kleine stukken werken met medium compounds op cutting pads om het gewenste resultaat te behalen.Dat zijn wel erg veel uurtjes voor een 1-stap. Neem aan dat je heel voorzichtig bent geweest dan of waren er andere bijzonderheden?
Inderdaad een bijzondere klus en laten we hopen dat de samenleving weer snel verder opengaat.Na een periode van heel weinig werk vanwege Covid-19 heb ik de laatste drie weken het sturen weer op kunnen pakken. Bij het Eurovisie Songfestival ben ik als directiechauffeur ingezet op het vervoer van crew- en delegatiepersoneel en de showcrew.
Een unieke klus die we in Nederland waarschijnlijk niet zo makkelijk weer terug zullen zien.
Er werd gereden met - de uiteraard electrische- Mercedes EQC en EQV modellen, die voor de gelegenheid bestickerd waren met een opvallend design.
Iedereen moest iedere 48 uur getest worden op Covid-19 besmetting. In principe kon dat met een ademtest, maar in 50% van de gevallen kon die niet met 100% zekerheid een besmetting uitsluiten en dan volgde de bekende "stok in de neus"
Ik hoop dat dit een aftrap is geweest naar een meer open samenleving waarin ik het sturen weer op kan pakken, gecombineerd met de andere activiteiten.
Bekijk bijlage 16408