Nog wat gedaan!?

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Vandaag een Audi A6 , 2,4 liter.Met 40.000 km op de klok.
Bouwjaar 2004, aflevering klaar gemaakt.
Auto was al gewassen.
De gebruikelijke swirls, met hier en daar wat diepere krassen, en wat afdrukken vogelpoep weg gehaald.
Krassen, en vogelpoep met Flashpad en Carpro Clearcut, Vervolgens met Fixer op oranje pad verder, daarna witte pad, met
Redemption gefinisht.
Ontvet met Eraser, en afgetopt met Collinite 845.
Binnen stofzuigen, ramen en de ruiten gedaan, bandjes zwart.
Trims gevoed, en toen was het weer huiswaarts gaan tijd!

Ps, heb de nieuwe D.A Rupes pads ook gebruikt , de 75 mm, gele en de witte, fijne pads, werken echt fijn!
De grote maat had ik vergeten mee te nemen, die test ik bij de volgende klus, volgende week.
Mooie klus Dirk, bijzonder bakkie met die lage kilometerstand! Was dat ook aan de lak af te lezen of viel het tegen? :D
 

Dirk Post

Premium Member
Ja,zat eigenlijk heel mooi in de lak Tim.
Alleen jammer dat er her en der diepe krassen in zaten.
De minder diepe weg gehaald, maar er zaten er een paar te diep!
Die heb ik gelaten voor wat t was.
Binnenin de auto was ook alles mooi fris!
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Ennn weer een Abarth! Ditmaal een 595 Pista met een ontzettend gave kleurstelling.
IMG_9340.JPG
De volgende op het programma is een nare. Toyota LandCruiser vol met lijmresidu van oude stickers. De vorige keer dat ik lijmresten moest tackelen ging het vrij aardig met de Tar.X van CarPro. Deze week is Koch Chemie opgenomen in het assortiment van Waxworld, dus misschien een leuke kans om daar eens e.e.a. van te gaan testen. Als iemand goede ervaringen heeft met alternatieve tar en/of glue removers, dan hoor ik het graag!
IMG_9338.JPG
 

Dirk Post

Premium Member
Een VW touran wat opgefrist voor aflevering.
M b v compounds van dit keer Koch Chemie.
Auto behoefde weinig correctie, enkele plekjes bijgewerkt met medium pad met F6.01.
De rest gedaan met witte pad en M2.01.
Verwerking was super, afnemen ook appeltje eitje.
Afgetopt met Collinite 845.
Koch Chemie staat bij mij echt in de top 3, van mijn go to polishers.
 

Bijlagen

  • A5C52DF7-4575-4667-9E1A-5EBBDB495A21.jpeg
    A5C52DF7-4575-4667-9E1A-5EBBDB495A21.jpeg
    115,4 KB · Weergaven: 5

RST-Smurf

V.I.P. Member
Afgelopen dagen een aantal keer met de bike door de bossen bij Austerlitz geweest. En vanmorgen samen met een collega hier geweest. Alleen afgelopen nacht was het wat nattig geweest en dat was ook te merken aan de bike na het fietsen

20210618_120257.jpg20210618_120307.jpg

Maar dan ben je toch blij dat je de bike behandeld hebt met je detailspullen. Dus met de tuinslang de zooi afgesloten en met perslucht drooggeblazen. Doekje erover. En hij staat er weer fris bij.

Meteen de ketting met tandwielen schoongemaakt en gesmeerd, remmen voor schoongemaakt en de achterremmen vervangen, deze waren aardig opgevreten. En meteen de remolie vervangen. En ook weer een kleine aanpassing.

20210618_162207.jpg20210618_162224.jpg
 

Guido

Active Member
Bandjes voor en achter gewisseld, meteen de gelegenheid gebruikt om de binnenkant van de velgen grondig te reinigen (ijzer, apc, klei, ontvetten) en daarna in de dlux gezet. Had dat wisselen eigenlijk veel eerder moeten doen want ze zijn nu vrij ongelijk gesleten. Ach beter laat dan niet. Blackout doet het ook nog prima. Geen fotos gemaakt, komt nog wel.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
De CC heeft weer een verse APK, geen bijzonderheden buiten een nieuw stuureindje. Verder een klein beurtje wat voornamelijk check-ups zijn.
WE kunnen er weer tegenaan in het Zillertal binnenkort.

Een tijd geleden had ik wat problemen met cuppen van de Michelin Pilot Sport 4 achterbanden.
De uitlijningswaardes zijn wat aangepast wat het probleem tegen zou moeten gaan. Dat lijkt ook zo te zijn want ik heb destijds de gecupte banden naar de vooras gelegd en de voorste naar achter.
Op korte termijn ga ik de twee banden nog vervangen. Even heb ik getwijfeld of het wel weer Michelins moeten worden.
Toch maar weer voor de Michelins gekozen, ik ben erg gelukkig met deze band en moet erop vertrouwen dat de hernieuwde uitlijning geen cupping problemen meer gaat geven.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
De twee nieuwe voorbanden zijn werkelijk een verademing; heerlijk stil.
Nu merk ik pas dat de oude banden toch behoorlijk wat gebrom veroorzaakten, ondanks alle wisseltrucs.
Met het wisselen van de achterbanden ga ik dus ook niet erg lang wachten.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan