Nog wat gedaan!?

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Niet vandaag maar gisteren de A4 winterklaar gemaakt en wel op 1ste kerstdag… maar anders geen tijd. Ben om 06.00 begonnen!
Eerst de A4 afgespoeld met de hoge druk en de bijbehorende “strippende” schuim van de wasbox. Daarna de A4 gewassen met een overdosis Poorboys Silk&Suds, Microfibre Madness Incredimitt , Meguiars wasmit en gedroogd met Monello en Delirium Orange Drying Towel droogdoeken. Daarna de A4 gekleid met 50/50 Poorboys Spray&Wipe en de Poorboys Poly Elastic Clay. Nagenoeg geen vervuiling, alleen een beetje aan de onderzijde. Elke week wassen werpt dan wél zijn vruchtjes af. Daarna een ronde polijsten met de DAP 900 en Monello Finale. A4 afgenomen met CarPro Eraser. Er zitten nog wel een paar hele lichte krasjes in de lak maar dat laat ik voorlopig zo. Zal dan toch roterend aan de slag moeten en a; ik heb (nog) geen rotary en b; ik heb het ook nog nooit gedaan. Daarna alle ramen gepolijst met Nanolex Premium Glass Polish, gereinigd met Nanolex Premium Glass Cleaner en daarna de Nanolex Ultra Glass Sealant aangebracht met niet pluizende make-up pads. Ik heb de sealant al eerder op mijn voorraam aangebracht maar was hier niet helemaal tevreden over. Het deed wel zijn werk maar niet vanaf 60 km/u. Nu maar eens kijken wat het nu doet. Toen de gehele A4 in de Sonax Polymer Netshield gezet. Ben zelf nogal fan van deze sealant. Makkelijk aan te brengen en een ongelofelijke sheating. Het aanbrengen zelf is nogal een beetje een vreemde gewaarwording, het gaat redelijk stroef op een schone lak en de lak voelt na het aanbrengen ook niet echt heel glad aan maar het werkt wel als een malle. Ook nog alle ramen aan de binnenzijde gedaan met Dodo’s Clearly Menthol. Dit gebruik ik al vanaf het begin maar wil toch een kijken voor een ander, beter middeltje, ben er matig tevreden over. Dan de velgen in de CarPro Reload gezet, de velgen “staan” in de CarPro Dlux en dit zit er nu zo’n 2 maandjes op en de velgen zijn erg makkelijk schoon te maken. De bandjes met de Poorboys Bold&Bright behandeld, erg lekker spul ook. Het dashboard met Autoglym Vinyl&Rubber Care. De uitlaatsierstukken ook behandeld met de Poorboys Bold&Bright. Deze heb ik een jaar geleden “geplastidipped” en dit zit er, verbazingwekkend, nog steeds perfect op.
Nou, dit was het wel. 14.00 klaar en naar huis voor het kerstmaal. Ik heb geen foto’s tussendoor gemaakt ivm de tijd.

Na het wassen;
01.JPG

Na het kleien en polijsten;
02.JPG

03.JPG

Resultaat;
04.JPG

05.JPG

06.JPG

07.JPG
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Vanmiddag m'n zomervelgen van de Fiesta voorzien van een tweede laag Nanolex Ultra Paint&Alloy sealant. Wat een glans na het afnemen! :)image.jpg
 
Laatst bewerkt:

Angelique

Member
Gisteren de stap maar gezet om Carpro CQuartz UK te bestellen. In elk geval in het voorjaar eens testen op een zwarte Alfa Romeo Spider 916. En misschien voor die tijd op één van de auto's hier. Ben zeer benieuwd naar dit product.
 

Kilometervreter

überspammer
Gisteren de stap maar gezet om Carpro CQuartz UK te bestellen. In elk geval in het voorjaar eens testen op een zwarte Alfa Romeo Spider 916. En misschien voor die tijd op één van de auto's hier. Ben zeer benieuwd naar dit product.
Hier mijn ervaringen met CQUK http://www.waxworldforum.nl/threads/cquartz-uk.11/

De verwerking is zeer gemakkelijk, alleen heel goed oppassen dat je alles goed raakt en droogwrijft. De voorbereiding is alles, hoe schoner de ondergrond hoe beter de hechting van de CQUK!
Succes!
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Vandaag mijn Fiesta maar eens een nieuwe waxlaag gegeven. Eerst gewassen, Iron-X, kleien met Poorboys klei i.c.m. Dodo Juice Born Slippy. Daarna Supernatural Micro Prime en dodo juice Supernatural wax. Trims met PERL 1:3. Interieur met Auto Finesse Spritz en uitgezogen. Slechte foto but you'll get the picture.
image.jpg

De beading.image.jpg
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dankje! Ik was ook zeer verbaasd dat de SN zich zo gemakkelijk liet verwerken, had echt een crime verwacht na diverse berichten die ik had gelezeg.
 

pro-detailer

Active Member
Mooie resultaten weer, vandaag de brug van de pallet gehaald 500kg schoon aande haak van de week instaleren.
Ook nog een nieuwe werktrolly en compressor gekocht.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ook weer hard aan het werk @pro-detailer. Goed bezig!

@Rallye 106 : ben daar aan het werk geweest van 11:30u tot 15:00u. Op zich dit de hele dag, maar heb aardig wat auto's zien passeren in de tijd. Maar kreeg geen klachten, waren totaal 9 wasboxen beschikbaar.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan