Nog wat gedaan!?

IbizaSigno

V.I.P. Member
Vandaag de FR velgen van de Seat voorzien van een laagje Nanolex Ultra Paint&Alloy Sealant. Kunnen van het voorjaar er weer fris onder.

Foto-VL8I4TPV-D.jpg


Foto-ST7IYFPT-D.jpg
 

pro-detailer

Active Member
Tesla afgleverd, lamellen opgehangen , brug op de goede plek geplaatst, en nog wat kleine klusjes.

Het is bijna af.
 

_Maarten_

Premium Member
Vandaag de collinite 845 geprobeerd op de motorkap.

Eerst 10 min in warm water laten badderen, zodat het mooi vloeibaar wordt.
IMG_20140105_153105.jpg

Opbrengen ging erg gemakkelijk, na een kleine 20-25 min swipe test gedaan en uitgebuft met microfiber doek.

Resultaat:

DSC_0016.jpg

Nu wachten op de eerste regenbui.
 

Bijlagen

  • IMG-20140105-WA0002.jpg
    IMG-20140105-WA0002.jpg
    53,5 KB · Weergaven: 1
  • DSC_0016.jpg
    DSC_0016.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 1

Kilometervreter

überspammer
Inderdaad gaaf resultaat en veel positieve berichten over deze wax, zit zelf te denken om toch nog eens de 915 mee te bestellen :confused:.
 

_Maarten_

Premium Member
De 915 is een paste wax, dit is een vloeibare wax.
Zou de paste wax een langere standtijd hebben?
 

Kilometervreter

überspammer
De 915 is een paste wax, dit is een vloeibare wax.
Zou de paste wax een langere standtijd hebben?
Volgens de testen wel, 915 is een echte "winterwax"met een zeer lange standtijd voor een wax.
Het geeft ook nog eens een botervette glans door het hoge gehalte carnauba dat er inzit, het enige is eiegnlijk de prijs die me tegengehouden heeft tot nu toe en tsja weer een wax erbij..... zo wil ik ook de barrier reef van Surfcity nog eens aan de collectie toevoegen......... (terwijl mijn auto in een glascoating staat:()
 

pro-detailer

Active Member
915 een winterwax???????? Deze is wat standtijd betreft minder als de 476s of de 845.
Zoeiezo snap ik de term winterwax niet zo.
915 is een concours gerichte wax die een super glans geeft. Als je duurzaam wil voor de winter is de 845 een betere keus.

En een euro of 35 is toch geen gled voor een wax ;)
 

Kilometervreter

überspammer
915 een winterwax???????? Deze is wat standtijd betreft minder als de 476s of de 845.
Zoeiezo snap ik de term winterwax niet zo.
915 is een concours gerichte wax die een super glans geeft. Als je duurzaam wil voor de winter is de 845 een betere keus.

En een euro of 35 is toch geen gled voor een wax ;)
De 915 is in ieder geval de beste wax van Collinite (hoogste carnabau volgens hen). Ik heb twee jaar terug een test gezien op de motorkap van een A6 gedurende de winter en dat was meer dan indrukwekkend. Inderdaad ben ik met je eens dat de term winterwax wat vreemd is.... een wax beschermt of niet...
En € 35,-- valt ook wel mee maar als je al een wax of vijtien hebt........:confused:
 

Rallye 106

Active Member
Ik gebruik voor mijn Rallye altijd Collinite 845. Super simpel om te verwerken en heeft een geweldige beading en dito standtijd.
Het is mijn favoriete wax.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan