Peugeot 106 MY1997

Cavemania

V.I.P. Member
Naar aanleiding van het topic van @Chris van S. deze detail nog maar eens opgezocht. Zag dat ik deze hier nooit heb gedeeld dus alsnog maar even gedaan. Deze detail is van september 2011. We hadden destijds naast de 6 ook een Peugeot 106. Deze hadden we als 2e auto omdat ik niet prive mocht rijden in de leaseauto. Inmiddels hebben we de 106 niet meer in bezit en de leaseauto ook niet meer.

Destijds hebben we de auto gekocht met her en der wat schade, hij zag er niet uit maar de prijs was erg goed. Ik heb als eerste een schade verholpen rechtsvoor (helaas wel met kleurverschil). N

Korte opsomming gebruikte producten
Wassen met Dodo Juice, Born to be Mild
Kleien met Poorboys Clay en Dodo Juice Bron slippy
Rotary, oranje pad met Mezzo
DAP900, witte pad met finale
DAP900, zwarte pad met Black hole
DAP900, zwarte pas met EX-P
DAP900, rode pad met Natty's liquid blue
Trims met SmartGel

Werkwijze

Allereerst maar eens begonnen met een rondje om de auto. Zoals ik wel verwachte en ook wel wist was de lak in zeer slechte staat. De auto voelde aan als schuurpapier. Na de eerste ronde direct maar gaan wassen.

P1020320.jpg


P1020315.jpg


Na het wassen begonnen met kleien. Ik weet niet wat er op de lak zat maar deze was zo ruw als schuurpapier. Waarschijnlijk hars van de bomen. Helaas geen middeltjes om dit eenvoudig te verwijderen dus maar met de klei aan de slag gegaan. Wat een werk. Maar het uiteindelijke resultaat was goed te noemen.

P1020319.jpg

Deze verontreiniging is afkomstig van een halve spoiler.

Nog even een filmpje van het kleien van het dak. Je kan gewoon horen hoe ruw de lak is.

Let even op het geluid van het kleien, was geen overbodige luxe :D

Na een uurtje á anderhalf uur was het kleien klaar en stond de auto er zo bij.

P1020322.jpg


P1020321.jpg


Dus de auto maar weer gewassen met Dodo Born to be Mild en daarna gedroogd met de Delerium droogdoek. Vervolgens een rondje om de auto en dan zie je toch dingen die niet meevallen. :-(

P1020318.jpg


P1020334.jpg


P1020317.jpg


P1020314.jpg


P1020323.jpg


IMG_6087.jpg


Na het binnenzetten van de wagen de trims maar eens afgeplakt. Zuinige Hollander dat ik ben te weinig tape gebruikt waar ik later toch weer spijt van kreeg. Als eerst een paar testspots gedaan en kwam tot de conclusie dat de oranje pad met Mezzo op de rotary een goed resultaat gaven. Swirls zijn weg alleen de lengtekrassen gingen niet volledig weg. Vervolgens nog een ronde polijsten met de DAP900 met de witte pad met finale.

Na het polijsten zag de auto er al heel anders uit. :)

IMG_0125.jpg


P1020335.jpg


Vervolgens heb ik met de DAP900 Blackhole in combinatie met een zwarte pad aangebracht, daarna EX-P met de zwarte pad en als finishing toutch de Natty's liquid Blue met de rode pad.

Als laatste heb ik de trims behandeld met SmartGel, deze kleurde op van vaal grijs naar mooi donkergrijs/zwart.

Het eindresultaat was ik zeer tevreden over.

IMG_0127.jpg


IMG_0133.jpg


IMG_0132.jpg


IMG_0129.jpg


IMG_0131.jpg


IMG_0128.jpg


Bedankt voor het lezen :-D
 

Black Widow

V.I.P. Member
Blijft lekker om dit soort gebakjes aan te pakken. Alles wat je doet geeft meteen 100% verbetering. Smartgel heb ik idd. ook ooit gekocht voor verweerde trims en daar is deze dressing erg geschikt voor, net zoals de bandjes.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Klopt @IbizaSigno zal op AD zijn geweest denk ik.

Had hem hier nog nooit gedeeld en zag de show-off van de 205 met dezelfde kleur en dezelfde lakdefecten vandaar dat ik hem hier ook nog even gedeeld heb
 

Kilometervreter

überspammer
Het is en blijft zo leuk om auto's in slechte staat te doen, je haalt dan echt resultaat!
Zeer fraai geworden en dat zal zeker geholpen hebben met de latere verkoop!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan