Plakkende rubbers

Brianvnijn

Member
Na het schoonmaken van al mijn rubbers zit ik met een probleem. Nu plakken ze allemaal ?! Ik heb een automatische kofferbak welke op veren werkt maar deze gaat nu niet los van de rubber. Wat zou ik kunnen doen om mijn rubbers minder plakkend te maken ? Ik heb ze schoongemaakt met apc en daarna wat dressing erop gezet omdat ze wat dof waren. Nu snap ik dat die dressing ze waarsch plakkend gemaakt heeft maar nu nog een oplossing er voor haha
 

Brianvnijn

Member
@ShuttersPeet ja ik kan mezelf opzig ook best voor mijn kop slaan haha , Maargoed , ik heb apc 1/10 verdunt gebruikt. En daarna chemicalguys black on black gebruikt welke ik eerst op een microvezeldoek heb gespoten en daarna op de rubbers aangebracht heb.
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
@ShuttersPeet ja ik kan mezelf opzig ook best voor mijn kop slaan haha
Dat ligt niet zo zeer aan jou hoor maar meer aan mijn "twisted mind"....;)
Maargoed , ik heb apc 1/10 verdunt gebruikt. En daarna chemicalguys black on black gebruikt welke ik eerst op een microvezeldoek heb gespoten en daarna op de rubbers aangebracht heb.
Misschien nog eens goed schoonmaken met 1/10 APC, goed laten drogen en dan een doekje met wat (zuurvrije) vaseline over je rubbers halen.
 

Rutger64

Premium Member
Om mijn rubbers in goede conditie te houden gebruik ik Sonax Gummi Pfleger

sonax-gummi-pe.jpg
 

Brianvnijn

Member
Dat ligt niet zo zeer aan jou hoor maar meer aan mijn "twisted mind"....;)

Hmm dan wil ik denk ik niet weten waar je dan aan dacht hahah

Misschien nog eens goed schoonmaken met 1/10 APC, goed laten drogen en dan een doekje met wat (zuurvrije) vaseline over je rubbers halen.

Ja ik zat zelf ook al aan zo iets te denken. Ik ben alleen niet zon fan van vaseline. Dit was een van de redenen Warom ik de rubbers schoonmaakte, omdat de vorige eigenaar een vieze rubberstick gebruikt had in de winter en zodra ik maar over de rubbers ging met iets ze een vieze vettige laag achterliet. Zit er dan zo veel verschil in bepaalde type vaseline ?
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Hmm dan wil ik denk ik niet weten waar je dan aan dacht hahah



Ja ik zat zelf ook al aan zo iets te denken. Ik ben alleen niet zon fan van vaseline. Dit was een van de redenen Warom ik de rubbers schoonmaakte, omdat de vorige eigenaar een vieze rubberstick gebruikt had in de winter en zodra ik maar over de rubbers ging met iets ze een vieze vettige laag achterliet. Zit er dan zo veel verschil in bepaalde type vaseline ?
Veel verschil geloof ik niet. Je moet de rubbers ook maar heel licht inwrijven.
 

Brianvnijn

Member
Veel verschil geloof ik niet. Je moet de rubbers ook maar heel licht inwrijven.
Dat was nu dus niet het geval , de rubbers waren helemaal wit uitgeslagen met klodders en andere zooi er aan. Maar ik zal eens een pot vaseline voor de dag halen en de rubbers na het schoonmaken eens met een dun laagje vaseline inwerken. Thnx voor je tip
 

2shiny

V.I.P. Member
ik ken de CG back to black niet. Maar heb je nog andere producten staan? Misschien eens een ander proberen, zoals bvb een interieur detailer. Die zijn meestal gladder achteraf.
 

SLK

V.I.P. Member
Vaseline moet je echt dun opbrengen. Heb dat vóór de winter ook eens gedaan tegen het vastvriezen van de deuren en blijkbaar ook (iets?) te dik aangebracht. Iedere keer na het drogen van de sponningen had ik zwarte strepen op mijn droogdoek :( Na de winter de vaseline met APC verwijderd en de rubbers ingesmeerd met een stick van 1z (Eenzet) en dat bevalt uitstekend!

Hoe kan je trouwens plakkend rubber schoonmaken. Ik heb nog een afstandsmeter van Bosch liggen en die is inmiddels te vies om aan te pakken. Net of de rubberen delen van de behuizing vergaan, zo plakkerig is het.
 

Brianvnijn

Member
Nou gisteren eindelijk tijd gehad om eens mijn rubbers schoon te maken ! Meteen met de pot vaseline aan de gang en ik moet iedereen gelijk geven. Na het schoonmaken met apc en het opsmeren van vaseline (en Goed inwerken) heb ik geen plakkende rubbers meer ! Deze ochtend ging de kofferklep weer open als vanouds!
 

Brianvnijn

Member
Hoe kan je trouwens plakkend rubber schoonmaken. Ik heb nog een afstandsmeter van Bosch liggen en die is inmiddels te vies om aan te pakken. Net of de rubberen delen van de behuizing vergaan, zo plakkerig is het.

Sommige rubbers die vergaan met zweet en zuren van handen. Ik heb dit bij de sleutel van mijn Saab ook gehad. Dit is een bekende kwaal bij die auto's maar het kan dus best zijn dat bij de meter het zelfde rubber is gebruikt. Het enige wat echt werkt is dan al het rubber of eraf slopen of accepteren dat het plakt. Ook kan je talkpoeder altijd proberen zoals @Frans zij!
 

SLK

V.I.P. Member
Bedankt @Brianvnijn Ik zal eerst Frans z'n tip proberen maar ik denk dat hij doelt op de rubbers van autoportieren. Heb ik zelf in het verleden ook wel gedaan. Denk dat het slopen wordt...:mad::D
 

Nieuwste berichten

Bovenaan