Plastic en rubber behandelen

BlackPassat

V.I.P. Member
Welkom op het forum @Raatjes.
Hoe stel je vast dat de Dlux er weer af lijkt te zijn?

Je voorbereiding lijkt in orde, als de stappen goed uitgevoerd zijn dan zou dit de juiste basis moeten zijn.
Het kan natuurlijk zijn dat de kunststaf na vele jaren erg vervuild is en dat je meerdere keren met APC erop moet om het écht schoon te krijgen.
Daarnaast kan het -gereinigde- kunststof een behoorlijk zuigende werking hebben, zeker als het kunststof met een redelijk poreuze structuur betreft. In dat geval kan het nodig zijn om meerdere laagjes D-Lux aan te brengen, op den duur zal je merken dat de D-Lux zich wat meer aan de oppervlakte manifesteert, dit kun je zien aan een kleurverdieping en natuurlijk aan de hydrofobische eigenschappen.
 

Raatjes

New Member
Ja ik merkte dat op omdat ik 3 dagen geleden nog een geweldige resultaat zag omdat het mooi water afstotend was. nu vandaag was dat verdwenen het hele oppervlak bleef nat. Op jou vraag te antwoorden, de auto is net 6 maanden oud dus redelijk nieuw nog. Maar ik moet het misschien opnieuw doen of nog een laag erover plaatsen.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Heb je dit vastgesteld tijdens een regenbui of na het wassen van de auto?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Maar was de hydrofobiteit niet terug toen je deze met de (juiste) shampoo had gewassen. Als ik zie wat er de komende dagen voor vervuiling uit de lucht is komen vallen, daar kan de hydrofobiteit enorm door worden “ verstopt”
 

Raatjes

New Member
ik heb het gewassen met Reset, dat lijkt mij een goede shampoo ervoor.
Maar was de hydrofobiteit niet terug toen je deze met de (juiste) shampoo had gewassen. Als ik zie wat er de komende dagen voor vervuiling uit de lucht is komen vallen, daar kan de hydrofobiteit enorm door worden “ verstopt”
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Klopt inderdaad, dan zou ik het inderdaad in de applicatie zoeken. Heb je de Dlux buiten aangebracht of in een verwarmde ruimte?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
ah ok, goed reinigen met APC, inderdaad goed naspoelen, drogen.
Dan tweemaal afnemen met Eraser. Ik vind het buiten nu te koud om een coating aan te brengen maar nog even uit nieuwsgierigheid, hoe lang heb je de Dlux laten curen voordat je deze hebt afgenomen?
 

Raatjes

New Member
ah ok, goed reinigen met APC, inderdaad goed naspoelen, drogen.
Dan tweemaal afnemen met Eraser. Ik vind het buiten nu te koud om een coating aan te brengen maar nog even uit nieuwsgierigheid, hoe lang heb je de Dlux laten curen voordat je deze hebt afgenomen?
Ja die dag was het 18 graden dus dat viel wel mee, ik heb die misschien een paar minuten laten curen en daarna afgenomen
 

Nieuwste berichten

Bovenaan