Helaas door een enorme groei van het bedrijf waar ik voor werk ben ik alweer een tijdje niet online geweest, maar ik heb wel wat moois te laten zien!
Ik heb m'n handen vuil mogen maken aan een mooie BMW M3 cabrio;
Zitten wel een paar rare schades op, maar allemaal klein (karretjes, fietsers en krasjes), hij mag "zo goed als redelijkerwijs mogelijk is" en ik zie het als een oefening.
Neemt niet weg dat er veel gebeurt is, ik heb deze auto in 2 weekenden:
- Leer reinigen en balsemen
- Exterieur volledig schoon
- Lak ontdaan van vervuiling (vliegroest en heeeeel veel lijkjes) en
- De overgespoten plekken zo veel mogelijk bijwerken.
De foto's zeggen meer dan een paar a4'tjes! let vooral op hoe goed de vorige eigenaar de zwarte lak heeft behandeld.
Toen het begon, sorry het was nogal nat weer, dus geen droge foto's van vooraf.

Het interieur:

Het was niet echt heel licht, maar ik denk dat de essentie te zien is.. en de noodzaak voor wat liefde!

Nog wat foto's van de schade's aan de auto, na t wassen werd het duidelijk, dit red ik niet in een weekend

Vooral de kofferbakklep was er slecht aan toe, helaas alleen een foto van de ongewassen auto.

Er is een schade aan de achterbumper hersteld door een minder getalenteerd schadebedrijf (ik heb de foto iets opgepoetst om duidelijk de lijn van het overspuiten te zien:

Aan de zijkant zit ook nog een "plekje"

Een uitdaging, zo moet ik het noemen:

Zo, is ie er klaar voor, het hele ornaat van snowfoam, shampoo, een paar liter water en een spuit. 't was wel echt nodig. Met apc en een kwast alle vuile naden schoongemaakt, het gebruikelijke alg en verstopte kanaaltjes waren ook hier aanwezig, daarna nog een keer wassen met wat extra ontvettingskracht, naar binnen en kleien. Helaas heb ik weinig foto's van binnen. Ik was alleen en omdat ik dingen wilde uitproberen heb ik in het eerste weekend de motorkap en een spatbord gepolijst, alle plastic delen en rubbers schoongemaakt en gevoed.
Natuurlijk een kei-harde lak, die enorme problemen kent, zo zijn er plekken opgevuld met goede kwaliteit lakstift, maar nooit teruggeschuurd en gepolijst en er zijn heeeel veel waskrassen en steenslag. Ik heb een video, maar die moet ik nog even knippen. Die houden jullie tegoed.
De boel erna natuurlijk wel in de wax gezet en zomerklaar gemaakt voor de klant:

Dat is dus de motorkap, hieronder de foto op de oprit, in de 5 minuten zon die dag:

Fijn, in de zon zie je alle waskrasjes, maar check de foto van een paar weken later, ik heb dit paneel dus niet gepolijst in de eerste ronde
Hierna heb ik meerdere weken geen tijd gehad of was de auto niet beschikbaar, in september ben ik weer verder gegaan, natuurlijk weer gewassen en helemaal schoon gemaakt voor ik er echt 2 dagen aan heb besteed.
[word vervolgd]