Poets'm'op

Kevin

New Member
@Kevin ,heel mooi resultaat!
Is dit trouwens niet een 335i ipv een M3?
Het is zeker een 335i, maar voor zover de documentatie gaat heeft ie wel een M pakket in het interieur, heb zojuist even opgezocht hoe de voorbumper en achterbumper van de M eruit zien.. en je hebt gelijk.. dat is zeker niet deze versie. Deze mist het spoilertje op de kofferbak ook.

Helaas is het import en heb ik het VIN nummer niet om na te kijken. Maar ik weet wel zeker dat er een aantal dingen enorm gemixt zijn bij deze auto o_O



Jaah Jason Rose kan de kennis goed overbrengen. Al is niet iedereen op dit forum van hem gecharmeerd.
De filmpjes van de Rupes Product Training heb ik allemaal al weleens gezien, daarnaast probeer ik ook de Rupes CORE (Continuous Online Rupes Education) series te volgen.

Het UV systeem werkt voor kleine correcties prima. Ik stond ervan te kijken hoe snel de uitharding plaatsvindt naar een keihard bolletje in nog géén minuut.

Leker vals muziekje trouwens onder die tweede video:confused:

Jason is een aparte, maar heeft wel goede uitleg (wel met een Rupes brilletje op natuurlijk)

Dat muziekje inderdaad... pff maar ach. Info is opzich wel goed. Beste blijft nog steeds heel veel doen en proberen. Dan maar een keer op je plaat gaan en het moeten herstellen!
 

Kevin

New Member
@Kevin evenzo is een 335i ook een mooie auto, wat mij als eerste opviel was het uitlaatsysteem en velgen.
Alsin, het is geen emmetje? ik vind persoonlijk dit wel een van de mooiste standaard velgen van BMW, hoewel die van de M ook wel tof zijn.

Van de uitlaten weet ik te weinig om daar een M aan te herkennen.

M'n volgende auto die ik mag doen gaat een gewrapte Tesla zijn:
20191024_101346.jpg
 

Kevin

New Member
Gister ook nog even de auto's gewassen, t was er goed weer voor:
PMO.jpg

Daarnaast heb ik vorige week een paar daagjes gewerkt in Zutphen, in de oudste sigarenwinkel van nederland. Op de terugweg kwam ik nog een mooi uitzichtje tegen:
PMO2.jpg
De winkel:
PMO3.jpg
 

Kelvin

Active Member
[vervolg]

Het 2e weekend, eerst wassen, omdat ie vuil is:
Bekijk bijlage 15532
Bekijk bijlage 15533
Bekijk bijlage 15534
Zie die klep, en dan nog niet eens die kak, maar die dofheid! Nog nooit gezien, zo erg, maar dat lossen we wel op!

Dan nog wat foto's van binnen, ik heb 4 100w led floodlights gekocht, die op een statief 6 meter boven de grond gezet en dit zorgde voor enorm goed licht, ook nog een enkele voor de belichting van de zijkant, maar die staat uit op de foto, anders lukte het echt niet.
Bekijk bijlage 15538
Lekker met harde padjes boenen! haha (Rupes blauw op blauwe pad 2 volle passes, Rupes geel op groene pad 4 passes en daarna met de CarPro Essence en de gele pad op mn andere machine (moest echt even een andere tril hebben :p ). Erna een witte pad op de Rupes-machine om met een heeeel klein beetje extra Essence tegen de frictie de glans helemaal naar boven te trekken.
Alle smalle randen en de bumpers zijn met een 3" schijf op de oude machine gedaan, ook stukken met de accutol gedaan (deze gebruikt al rotary, zoals ik dat vroeger op scooterlak al deed) want dan kan je tenminste de holle stukken ook doen.

Bekijk bijlage 15535
Bekijk bijlage 15536

Wat maakt goed licht om in te werken een verschil zeg.
Zoals ik de vorige keer al vertelde, de volgende kras was dus opgevuld met lakstift, op zich niet slecht gedaan. maar ik heb met de nieuwe schuurblokjes gespeeld:
Bekijk bijlage 15539
Bekijk bijlage 15540
Bekijk bijlage 15541
Bekijk bijlage 15542
#zoekdekras# Ik ben blij!
Ook de binnenkant heeft aandacht gehad, het leer is weer gezond en schoon, ook al het plastic schoongemaakt. lekker gefoamed en geboent:
Bekijk bijlage 15543
en een close-upje van de deur eenmaal buiten (die met die dikke kras erin)
Bekijk bijlage 15547
Toen mocht ie naar buiten voor foto's:
Bekijk bijlage 15544
Bekijk bijlage 15545
Bekijk bijlage 15546
Niet alle foto's zijn even goed gelukt, maar ik denk dat jullie wel een goed beeld hebben.

De klant blij, en ik weet zeker dat ik deze auto nog wel vaker ga zien.

Mooi resultaat ! Het wetsanden is iets wat ik nog nooit gedaan heb. Zal dit wel graag doen maar zou dan liever eerst een cursus voor volgen. Weet niet of ze dit ergens geven?
 

Kevin

New Member
Mooi resultaat ! Het wetsanden is iets wat ik nog nooit gedaan heb. Zal dit wel graag doen maar zou dan liever eerst een cursus voor volgen. Weet niet of ze dit ergens geven?
In dit geval, met de kovacx schuurblokjes, is het droogschuren (er zit een soort glijmiddel op het schuurvlak). Het is ook maar een plekje van 10cm.

Het grote nadeel van droogschuren was altijd dat de korrel volloopt met vuil, waardoor de temperatuur nog verder op loopt en je verschrikkelijk diep kan gaan per ongeluk. Met wetsanden zorg je er dus voor dat de temperatuur laag blijft en je korrel schoon, waardoor je een veel egaler resultaat KAN behalen.

Staat voor begin volgend jaar op de planning @Kelvin
Intressant, hoe diep (pun intended) ben je van plan te gaan met die workshop?
Verschillende schuursystemen voor verschillende soorten lak lijkt me de basis, maar er is best wel wat intressante wetenschappelijke kennis over de "nieuwerwetse" schuurmethoden.

Zoals oa type korrel en diverse tools (net als met polijsten, wat eigenlijk al een vorm van schuren is)

Maar ook diverse typen lak/defecten die vragen om een totaal andere aanpak, iets waarvoor ik 4 hele dagen bij een Custom autospuiter heb rondgelopen (m'n oom). Dit is best lastig om in een middagje te behandelen.

Als je alleen "blanke-lak-correcties" behandeld dan ken je zeker niet genoeg om de "gevolgen" van je werkzaamheden in te kunnen schatten. In veel gevallen is een stukje opnieuw spuiten namelijk noodzakelijk als je een foutje maakt.

Maar bijvoorbeeld orange peel wegwerken met k1500 en druipers/lichte krassen uitblokken zou prima in een middagje kunnen.

Misschien nog een koplampje schuren, maar dan moet je eigenlijk ook leren omgaan met 2k lakken spuiten/verwerken.

Een klein stukje basiskennis van Spot repair is dan ook wel een pré. Ga je die dan ook aanbieden? Evt ben ik ook wel bereid om daarover een keer met je te sparren, want ook dat lijkt mij een zeer intressante workshop. Ik heb al best wat mensen geholpen hiermee (kennis delen en hands on training). Ik zou je/jullie hier best mee willen helpen als dat nodig is.
 
Laatst bewerkt:

Kevin

New Member
Afgelopen week de auto van mijn ouders weer hier gehad, ze waren een weekje in NL en ik mocht weer wat klusjes doen.

Alleereerst de achter schokdempers, super makkelijk zelf te doen, ff op 't krikje en gaan:

20191119_204020.jpg

20191119_204032.jpg Een mooi setje OE dempers van Bilstein. Super easy boutjes los, demper eraf, demper erop, boutje erin en klaar. Een goede verbetering aan het weggedrag voor deze wat oudere auto.

Daarnaast waren de koplampen dof en geel, dus had laatst Meguiar's Clear Plastic Polish gekocht en ik was benieuwd of ik dat ook met de tol en een pad kon doen, aangezien ik geen zin had om te wetsanden en 't te nat was om 2k clearcoat te spuiten.
Ook wilde ik de koplampen niet demonteren, want dat is bij deze auto ECHT niet te doen. (voorbumper, wielkasten en 24 schroeven ofzo voor je er fatsoenlijk bij kan)
Dus voor:
20191119_204603.jpg

20191119_204813.jpg
Toen eerst met klei en sop van dodo en daarna met eraser schoongemaakt:
20191119_204616.jpg
Daarna maar eens met de nieuwe Polish aan de gang:
20191119_204652.jpg
20191119_204800.jpg
Even met de lamp aan, als je goed kijkt zie je nog een beetje verticale strepen, ik heb ze hierna nog een keer gepolijst met de machine en toen waren ze helemaal mooi en klaar voor de pickel in Oostenrijk.

Er zijn verder nog wat dingetjes door onze vaste garage besteld en gemonteerd en een goede beurt gehad (scheelt best wat geld met Oostenrijk, onze garagehouder kent de auto en weet de standaarden van mijn ouders wat betreft onderhoud).

Nu ben ik weer bezig met de caddy, er moeten nieuwe speakers in want de originele zijn echt kapot.. De magneet schoot van de speaker aan de bestuurderskant o_O'
Ik maak nog wel een foto van 't ding, echt bizar.

T nieuwe setje gaat ook gelijk over een klein versterkertje spelen, want de radio trekt 't gewoon niet, niet dat ie slecht is maar 2 ohm is heel slecht voor het versterker deel en dan word ie echt heel traag, dus besloten om ook de radio maar even open te halen en 't versterker deel te checken en een extra stabiele line-out te maken (die via de achterkant in de pinnen kan was de aarde van beschadigd, die had ik de vorige keer al overbrugt voor de video (toen ook gelijk de ventilator vervangen), maar ik wilde geen ruis, dus dan maar zo. Daarnaast even de boel schoongemaakt en weer in elkaar gezet.

De versterker en de filters heb ik op een houten plaatje die in m'n middenconsole gemonteerd, die wordt vastgezet met een tweetal metalen beugels die ik op maat maak. Hiervan volgen ook nog wel wat foto's, want helaas ben ik nog niet helemaal klaar.
20191119_210323.jpg
20191119_210337.jpg
20191119_210202.jpg
De speakers zijn een set van Blam, deze dus:
Blam Relax 165 RX
€149.00
165 mm (6.5”) component
20 mm soft dome tweeter
Hoge kwaliteits filter 2-weg 6 dB /octave
2 way components with 12 dB crossover Technische specificaties
Max power 150 W / RMS 75 W
Frequency response 60 Hz – 20 KHz
Efficiency 93 dB
Impedance 2 Ohms
165RX(2).jpg
Met dus een ESX QM-TWO
2-Channel Class D Mini Digital Amplifier
480 Watts Max. Output Power
2 x 80/120 Watts RMS @ 4/2 Ohms
1 x 240 Watts RMS @ 4 Ohm bridged
HPF/LPF 50-250 Hz
RCA Inputs
Dimensions: 75 x 33 x 120 mm

Dus ja, ik heb het al aangehad en wilde toch iets beter geluid uit de tweeters, dus ik heb tweeter cups 3d geprint voor in het dashboard, ze zijn echt heel quick and dirty geprint in recordtijd:
20191119_212640.jpg
20191119_212520.jpg
Echt heel dirty:
20191119_212503.jpg
Maar dit smelten we op maat zodra ze erin gaan, schroef erdoorheen en tochtband eronder tegen 't trillen, het mooie is dat je ze dus kan richten:
20191119_212553.jpg
Super handig en 't klinkt dus ook echt beter, aankomende week gaan we er weer mee verder! Dus tot snel!
 
Laatst bewerkt:

Kevin

New Member
Zo, gister de tweeters ingebouwd:
20191121_074618.jpg
20191121_074725.jpg
20191121_074925.jpg
Het maakt 't richten best wel makkelijk, zo even een paar schroefjes erin rammen en dan is dat ook weer gedaan.

Vanavond de kabel-nachtmerrie weer netjes intapen en de sier-randjes er weer op, ik zal straks ook even een foto maken van de middenconsole, dan zie je hoe die is ingebouwd!
 
Laatst bewerkt:

Kevin

New Member
Waarschijnlijk hebben jullie de foto's al gezien in de slowchat. Dus een klein beetje dubbele info:

Ik heb 10'ish verschillende doeken getest en degene die het fijnst zijn overgehouden.

Dat zijn voor 't vuile werk de "elcheapo" korte microvezel, de BOA voor 't buff werk en afhankelijk van het type polijst de doeken van Rupes of een vergelijkbare vezel (looped geloof ik ofzo) of een BOA. Nu gaan de nieuwe Mike'o'fiber Royal plushes een plekje in nemen naast de BOA's.

Deze zijn dus nieuw, de paarse, en een stapeltje voor interieur, de groene;
20191208_163300.jpg

Er is nog wel een stapeltje met een hoekje eraf (na coating gaan die doeken sowieso weg), maar na smeer/modder/zand gaan ze in de azijn of apc en dan apart wassen, dan hoekje eraf knippen zodat ze niet alsnog op de normale stapel terecht komen.

Maar, de koffer is ook weer opnieuw ingedeeld:
20191210_221830.jpg
20191210_221918.jpg
Lekker makkelijk met meenemen, en ze blijven schoon en droog!

Voor de statistiek even wat ik gebruik voor;

Drogen:
1 x CarPro Fat BOA Drying Towel XL (groen)
1 x CarPro Fat BOA Drying Towel (groen)
2 x CSF Delirium Orange Drying Towel (oranje met zwarte rand)

Exterieur:
4 x assortie kleur 20x20 cm "ElCheapo" microdoekjes (voor metaalpolish, bumpergel, vinylcleaner, enz.)
4 x Rupes doeken (voor polijstmiddelen afnemen)
1 x Grijze doek (polijstmiddel afnemen)

Interieur:
12 x groene microvezel (merkloos)
2 x CarPro Terry Towel(Leer - groen, glas - oranje)

Buf'n'shine:
# x CarPro Suede Microfiber - 40x40cm (Coatings - oranje)
# x CarPro Suede Microfiber 10x10cm (Coatings - wit)
10 x Mike O'Fiber Royal Plush Purple (Wax en "schone zaken")
1 x CSF Delirium Orange Drying Towel (Oranje/Zwart hoekje eruit. Voor wax of beadmaker afnemen, als ik echt geen doeken meer heb of als laatste stap)
 
Laatst bewerkt:

Kevin

New Member
Vandaag even een klein uitstapje naar een shampoo die ik in de lans kan gebruiken en snel een auto van een klein beetje bescherming voorziet. Het Quick and cheap snelwas-tussendoortje.

Ik heb laatst advance TFR van Autoglym van een maatje gekregen om te proberen en ik zoek eigenlijk iets vergelijkbaars met polymeren enzo.
20200110_235546.jpg
Ik zag dat de gallons op waren, dus dat moeten we dan wel ff proberen.

Heb 'm vanavond 1 op 10 in de schuimert gedaan. Lekker schuim, wel dun maar 't plakt goed.

Reiniging niet zo goed als de AG TFR (traffic film remover) maar voor een "budgetproduct" niet heel slecht, morgen bij daglicht even kijken naar 't resultaat
 

Kevin

New Member
Afgelopen kerst een kadotje gehad van m'n lieve vriendin!

IMG-20191220-WA0011~2.jpg
Een mini-polijst machine, 2" backing plate. Met diverse opties (schuren, metaal polijsten, variabel toerental) . Ik zal er binnenkort even een groter verslagje van doen als ik 'm op de auto' s ga gebruiken. Het is geen DA, dus niet zomaar wild worden.. Het is een gevaarlijk apparaat!
 

Kevin

New Member
Even een kleine fotoserie van de mishandelde Tesla.

Ik ga geen mening geven over degene die m een keer "gewassen" heeft:

20200124_181818.jpg
20200124_205404.jpg
Wel een mooi resultaat van een weekend klussen!
20200127_102025.jpg 20200127_102035.jpg
Details volgen, ben moe maar voldaan.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan