Polijsten met Essence

Leon XKR

New Member
Hallo allemaal;

Ik ken inmiddels een aantal producten van Carpro. Mijn auto heeft de afgelopen jaren in een coating gestaan. Deze coating had inmiddels de nodige waskrasjes en Swirls. Zo raakte ik bekend met Essence Plus. Daarmee kon ik de coating echt weer aardig opfleuren.

Inmiddels heb ik de auto volledig gepolijst. Hij staat nu, voor een tijdje, in een SiO2 wax. Maar wil graag weer een coating aan gaan brengen. Deze keer wil ik de Quartz UK gaan gebruiken.

Voor de voorbereiding heb ik een paar vragen over de Essence. Ik wil dit product gaan gebruiken als laatste stap voor de coating. Gezien de huidige staat van de auto is er niet enorm veel correctie meer nodig. Hier en daar nog een swirl, wat beschadigingen door slechte doeken. De lak van de auto laat zich vrij gemakkelijk corrigeren. Is zéééér gevoelig voor doeken zoals bij afnemen polijstmiddel. Mijn vragen :

1) Heeft Essence, in combinatie met de Gloss Pad, nog steeds corrigerende eigenschappen ?

2) Essence kan worden gebruikt met een micro-vezel pad. Ik lees vooral de 'cutting' micro-vezel pad. Maar ik neem aan dat hier tevens een 'finishing' micro-vezel pad gebruikt kan worden?

3) Ik heb géén ervaring met micro-vezelpads. Wat is het werkelijke verschil tussen een 'cutting' en een 'finishing' microvezelpad? Zit dit in de vezelstructuur zelf of in de hardheid van de tussenlaag ?

4) Hoe te werken met micro-vezelpads ? Ik werk met een DA. Werken met lagere snelheden ?

Tot zover de eerste vragen.
 

Mrkawa

Active Member
Antwoord op de vragen
1. Het zal altijd iets cutting power heb maar dat zal minimaal effect hebben met een dergelijke zachte pas

2. Je kan zeker ook een finishing micro pad gebruike je ziet door te testen tusse beide in hoeverre het verschil zal make

3. dat weet ik niet zeker maar idd de stugheid van de vezels

4.snelheid is testen. Zo zeggen ze dat als je een zachte lak hebt je het beste een pass kunt doen op hoge snelheid kwa toeren en heel langzaam kwa beweging.

Daarnaast is het vooral zaak dat je eerst de pad "primed" zorgen dat het product goed verspreid is tussen de vezels en daarnaast na ieder paneel controleert of alle vezels niet plat gedrukt zijn, bij voorkeur de pad schoon blazen met een compressor bijv.
Je hoeft trouwens niet persee een micro pad te gebruiken voor extra cutting, je kan ook met foam pads het resultaat behale.

Gr luuk
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Hallo allemaal;

3) Ik heb géén ervaring met micro-vezelpads. Wat is het werkelijke verschil tussen een 'cutting' en een 'finishing' microvezelpad? Zit dit in de vezelstructuur zelf of in de hardheid van de tussenlaag ?

Het verschil tussen de cutting en de finishing MF pad zit puur in de hardheid van de foamlaag, voor zover ik heb begrepen zijn de fibers hetzelfde.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan