powdercoaten op kleurcode

morphf

Member
Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar een adres welke mijn wielen kan coaten, maar dan wel op een specifieke kleur code.

Ik heb begrepen dat dit kan, maar erg weinig bedrijven bieden dit aan omdat ze te veel poeder van die kleur moeten inkopen.

Zijn er hier mensen die een adres voor mij weten ?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Je hebt blijkbaar je keuze voor het poedercoaten van de velgen al welbewust gemaakt. Volgens mij kan @ShuttersPeet je wel aan een goed adres helpen ik weet dat hij bij zijn vorige auto gecoate velgen had, ik weet alleen niet meer waar hij het had laten doen.
Ikzelf heb ervoor gekozen om mijn velgen (een aantal sets) allemaal te laten spuiten op kleur. Spuiten is iets gevoeliger voor beschadigingen maar de echt diepe glans krijg je niet op gepoedercoate velgen (dat is mijn mening en daar mag eenieder natuurlijk anders over denken) bij mij was het dus een weloverwogen keuze om voor spuiten te gaan. Dit ondanks dat ik toch al enkele staaltjes van prachtig gepoedercoaten delen heb gezien.
Mocht je het adres van de spuiter willen hebben dan kan ik je dat via PM wel geven.

Ik heb trouwens vandaag op de Flex demodag je auto zien staan bij WWHQ, jammer dat we elkaar niet gesproken hebben.
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Als je wilt poedercoaten wil ik je Piet Dam in Numansdorp aanraden. Daar heb ik al 2 sets laten doen en zeer naar tevredenheid. Dit bedrijf doet ook alleen velgen en de kwaliteit is perfect. Geen sinasappel velgen of iets. Ik heb ze laten coaten in een antraciet kleur, zie foto's. Als je een koopje zoekt, dan moet je hier niet naar toe. Er zijn ook bedrijven die velgen poedercoaten maar dat is niet hun core business. Deze bedrijven coaten hekken etc en hebben dan een zogenaamde "velgendag", waarop ze velgen coaten. Naar mijn weten coat Piet Dam niet in alle RAL kleuren maar ze hebben wel veel metallic kleuren waarin ze coaten. Velgen spuiten doen ze uiteraard ook en dit kan wel in alle gewenste kleuren. Kijk maar eens op de site of beter, rij er eens langs.

www.velgenreparatie.nl

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
+1
Mijn broer heeft daar een paar jaar geleden een setje M velgen laten repareren en coaten (gunmetal grey). Die zagen er werkelijk super netjes uit.
 

morphf

Member
Een koopje zoek ik niet, dat kan ook niet als je een specifieke kleur wilt hebben...


Mijn velgen zijn nu gespoten, maar het is heel erg gevoelig, in de afgelopen 6 jaar zijn ze al 3x gespoten.
Ik wordt gek van de steenslag, ik kan het niet tegen houden, maar mijn velgen lijken het wel aan te trekken.


Ik ga eens bij piet dam informeren, andere adressen zijn ook altijd welkom
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik heb ook via andere kanalen goede verhalen gehoord over Piet Dam, dus wellicht inderdaad de moeite waard om eens te informeren
 

Kevin

New Member
Wel een hele gave kleur..

Maar waarom je velgen in die kleur? En met rood is het zo moeilijk om dezelfde kleur te krijgen, laat staan met poedercoaten.

Steenslag kan je toch gewoon repareren.. Of zijn t hele keien die je velgen terugkoppen?
 

morphf

Member
De steenslag op mijn velgen is meer als op de gehele neus van de auto...
Het is te zacht, het blijft gewoon niet netjes.

Waarom die kleur, dat is de kleur waar ook alle accenten in zijn meegenomen.
Heb geen zin om alles aan te passen.
Verder mag de kleur wel iets afwijken, maar wat ik tot nu gevonden heb, is of te oranje, of te donker of te flets.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan