Reinigen van deursponningen

NielsVAG

New Member
Hallo leden,

Was benieuwd hoe jullie de deursponningen van de auto reinigen, en wanneer jullie dit in het wasproces toepassen.
Heb zelf al met een apc en kwast bezig geweest voor de foam stap, maar ben nog niet overtuigd.

Alvast bedankt voor de input. :)
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ik neem het altijd mee tijdens het wassen, dus na de pre wash. En gebruik daarbij altijd mf-doeken en een kwast voor de lastige hoekjes. Dan wordt de sponning van boven naar beneden meegenomen, gewoon met het was water (APC is nooit nodig ;)). In de zelfde stap doe ik ook de binnenkant (lakwerk en rubbers) van de deur/achterklep/motorkap.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Wassen van deursponhingen in het wasproces in De lijn zal ik maar zeggen. Dus de deuren gewassen, dan de deur open en mee met de washandschoen. De scharnieren maak ik zelden schoon i.v.m. smeermiddelen.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Deurvangers en scharnieren zijn altijd vervelend qua aantrekken van vuil. Daarom hou ik het zelf altijd bij met een likje vet.
Ik heb overigens ook maar bij 1 garage (Suzuki) meegemaakt dat ze deurvangers en scharnieren invetten bij een onderhoudsbeurt.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan