Review: CarPro HydroFoam

Cavemania

V.I.P. Member
Wrijven kan wel lekker zijn, zeker als het zo makkelijk glijdt (over de lak, maar dat begrijpen jullie wel)
 

Kilometervreter

überspammer
Vandaag de auto gewassen met de vertrouwde reset, meer dan onder de indruk van de beading en sheeting van de hydrofoam. Dit is zeker te vergelijken met SPN, reload of Sonax BSD.
Ik ben benieuwd naar de standtijd.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Vandaag ook nog even bezig geweest met Hydrofoam, eerste test was onze licht vervuilde bedrijfswagen.
Alleen even met een prewash de inscecten en wat zwaardere vervuiling bij de achterschermen verwijderd. Toen in meerdere delen de Hydrofoam met de foamlance op de lak gesprayd. Met een incredimitt en een spoelemmer de auto gewassen, ik had op geen enkel moment het idee dat ik de lak aan het beschadigen was. Het wassen is op deze msnier een fluitje van een cent. Daarna de wagen afgespoeld en met een open slang het water eraf laten lopen. Drogen is wel heel eenvoudig zo.

Er was nog een beetje foam over in de foamlance, dus we hebben nog een kleine tweede test gedaan. We hebben direct op een behoorlijk vervuilde auto de foam gespoten alsof het een gewone snowfoam was. Na het intrekken de sneeuw met de vervuiling afgespoten met de HD, waarbij direct het hydrofobisch effect direct zichtbaar was. Vervolgens de auto op de reguliere manier met Reset gewassen en ook hierna was het zeer duidelijk dat de Hydrofoam zijn werk al had gedaan.
Een beetje vreemd om al een laag aan te brengen voor het wassen maar het werkte wel, en het drogen was wederom in een zucht gedaan.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Hier vandaag de Hydrofoam ook nogmaals gebruikt. Auto deel voor deel gefoamed en vervolgens met de washmitt de delen gewassen. Wat een super spul. Je ziet het vuil er al aflopen voor je gaat wassen. Tijdens het wassen merk je ook het reinigende effect goed. Al met al ben ik zeer onder de indruk.

Snel in de shop plaatsen zodat ik kan bestellen
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ik heb me vandaag ook gewaagd aan de Hydrofoam die ook ik als sample heb ontvangen oo de waxworld meeting. Ik heb het 50ml sample aanvuld met 450ml water in mijn foamlans. Het is niet zo dun als water maar ook zeker niet zo dik als een shampoo. Hangt er wat tussen in. In de foamfles even goed geschud.
De beginsituatie
20151107_104359.jpg

Eerst heb ik de Seat Ibiza met de hogedruk afgespoten om loszittend vuil te verwijderen en daarna Hydrofoam aangebracht.
20151107_104812.jpg
Het is best dun als het aangebracht is.


Vervolgens met een natte Incredimitt de auto gewassen en afgespoeld. Ook op deze wijze de velgen gedaan maar met een andere washandschoen. De auto gedroogd en de sheeting even vastgelegd.


Na het drogen
20151107_110908.jpg

20151107_110917.jpg

Het is wat mij betreft een leuk product. De foam is dun en glijdt lekker over de lak met een natte washandschoen. Ik heb het idee dat de Hydrofoam ook goed reinigt. Alle vuiligheid is verwijderd. Zoals ook @Cavemania aangaf (hij had de auto van tevoren gewassen) is het toch een beetje spannend om zo met de foam direct de auto te wassen. De sheeting is erg goed te noemen. Ik ben benieuwd naar beading en standtijd, als daar al sprake van is. Ik weet niet of ik het zelf zou kopen. Het moet een makkelijk in één stap wassen en beschermen product zijn dat is het ook wel. Alleen dat wisselen tussen foamlans en sproeikop vind ik vervelend, het advies van CarPro is namelijk per paneel. Als het niet te warm is, zoals vandaag, moet je wel een halve auto kunnen doen. Dus dat is positief. Leuk, maar geen blijver, ik vind Hydro2 (Lite) net zo makkelijk.
 

Kilometervreter

überspammer
Buiten het feit dat ik geen "foamer" ben denk ik dan toch dat de een beetje op de washmitt en even verdelen en je auto wassen misschien toch nog wel de beste en snelste behandeling voor was en bescherming is!
Het bevalt mij tot nu toe nog steeds zeer goed, twee weken geleden gedaan en ook nu weer een uitstekende beading op de natte en vuile auto nog!
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ik kon met de 50ml twee keer de auto doen. Ik heb de eerste keer de auto gewassen voor de tijd de twee keer heb ik de auto gewassen met de HydroFoam. De auto was niet heel erg vuil de tweede keer dus dat ging prima. Als ik de auto nu weer zou doen met de Hydrofoam zou ik hem eerst grondig afspuiten met de hogedrukspuit en vervolgens foamen en wassen met de Hydrofoam. Ik heb er nu wel vertrouwen in.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan