Review CarPro Lift (vergelijking met DetailPro Incredible Snow Foam)

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Gisteren heb ik voor het eerst gebruik kunnen maken van CarPro's nieuwe snowfoam/pre-wash. Vooraf stelde ik mijzelf de vraag; Gaat CarPro Lift een waardige vervanger zijn van mijn huidige favoriet, de Detailpro Incredible Snow Foam? Achteraf vind ik dit een ontzettend lastige vraag om te beantwoorden omdat de 2 erg aan elkaar gewaagd zijn, wat ik overigens niet verwacht had. De Incredible Snow Foam is PH-neutraal en Lift heeft een PH waarde van 12. Oftewel veilig voor waxen en sealants en verre van veilig voor waxen en sealants.

In de praktijk heb ik ze allebei 1 op 10 aangelengd. Detailpro op de passagierskant en CarPro op de bestuurderskant om een zo eerlijk mogelijke vergelijking te kunnen maken van de 2. Wat me als eerst opviel was het schuimend vermogen van Lift. CarPro biedt het aan als een laag schuimende snow foam die actief vervuiling losweekt op het oppervlak. 1 op 10 (de mengverhouding die CarPro aanraadt) vond ik het nou niet perse laag schuimend. Nu maakt het mij niet uit of een product veel schuim creëert of niet, als het zijn werk maar goed doet. Tenslotte wil het oog ook wat, dus een dikke + voor Lift. Dat gezegd hebbende, de Incredible Snow Foam heeft 1 op 10 een nog drogere en dikkere foamstructuur waardoor deze langer effectief zijn werk kan doen.

Na circa 5 minuten inwerken heb ik de wagen intensief afgespoten met de hogedrukreiniger. Zoals ik al eerder aangaf had ik verwacht dat Lift een stuk agressiever was dan de Incredible Snow Foam, maar het verschil was minimaal. Wel op een positieve manier, want ze reinigen beiden ontzettend goed. Stel je mij de vraag welke van de 2 krachtiger is, dan zou mijn keuze net op het kantelpunt liggen richting CarPro Lift.

(Mijn persoonlijke) conclusie: Het zijn de 2 beste snowfoams/pre-washes die ik ooit heb geprobeerd. Prijstechnisch is de Incredible Snow Foam ontzettend interessant. 500ML voor 9,95 en 5L voor 49,95. Lift is op dit moment enkel beschikbaar in 500ML (10,95) en 1L (15,95). Daarbij is Incredible Snow Foam veilig voor waxen en sealants en kan je deze tot 1 op 20 aanlengen wat hem dubbel zo zuinig maakt. Toch ga ik beide in huis nemen. Wanneer je voertuig in de keramische coating staat (en dus bestand is tegen de hoge PH-waarde) en je zoekt net dat kleine beetje extra reinigingskracht, dan is CarPro Lift zeker een aanrader. Ik woon in een klein dorpje omringt met landbouwwegen, dus de extra reinigingskracht kan ik in ieder geval goed gebruiken.

Om een lang verhaal kort te maken, wat betreft DetailPro Incredible Snow Foam en CarPro Lift kan je wat mij betreft geen slechte keuze maken. Stem het af op je voertuig en persoonlijke voorkeur. Ik heb mijn bevindingen in deze post zo goed mogelijk over proberen te brengen, maar het blijft een feit dat ik Lift slechts 1 keer heb getest. Als anderen hem al getest hebben dan hoor ik het graag, ik ben erg benieuwd naar de meningen.
 

NielsVAG

New Member
Top Review! denk dat veel mensen hier wel nieuwsgierig naar waren :)
In je verhaal heb je het er over dat er qua reinigingskracht niet veel tussen carpro en detailpro zit,terwijl carpro een hoge PH waarde heeft.
Zou dat niet te maken hebben dat je het schuim door je lans en HD spuit (1-4% PIR) en daarmee zoveel verdunt hebt dat het goedje praktisch PH neutraal is als het je lakwerk raakt?
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Top Review! denk dat veel mensen hier wel nieuwsgierig naar waren :)
In je verhaal heb je het er over dat er qua reinigingskracht niet veel tussen carpro en detailpro zit,terwijl carpro een hoge PH waarde heeft.
Zou dat niet te maken hebben dat je het schuim door je lans en HD spuit (1-4% PIR) en daarmee zoveel verdunt hebt dat het goedje praktisch PH neutraal is als het je lakwerk raakt?
Dat zou goed kunnen! Ik heb momenteel een Nilfisk E150.2-10 H X-TRA hogedrukreiniger en de Detailpro Heavy Duty Foam Lance. Hiervan moet ik de PIR nog eens berekenen.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Mooie review Timothy. Dank voor je verhaal.
PH waarde van de Lift is vrij fors in de fles maar volgens de link van @Guido bouwt het behoorlijk af tegen de tijd dat deze de auto bereikt.
Ik heb nog anderhalve 5 litercan met de ISF dus ik kan nog even vooruit.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan