Review Mike O’Fiber “Want to Wash” Basic Washmitt

BlackPassat

V.I.P. Member
Review Mike O’Fiber “Want to Wash” Basic Washmitt

Mike O'Fiber Want to Wash Basic Washmitt EUR 8,95

2-pack Mike O'Fiber Want to Wash Basic Washmitt EUR 16,95

Aan mijn inmiddels zeer uitgebreide collectie washmitts is recent deze Mike O’Fiber “Want to Wash” Basic washmitt toegevoegd.

De washmitt is een even onmisbaar als “onopvallend” onderdeel van de standaarduitrusting van de detailer. Als hij doet wat hij moet doen -krasvrij wassen- dan is er eigenlijk weinig reden om er veel aandacht aan te besteden.

Omdat er toch nog wel aspecten zijn die de moeite van het benoemen waard zijn deze review.

De washmitt wordt geleverd in een gripzak waarin de mitt precies past, dat is gelijk een goede reden om de zak te bewaren tussen de wasbeurten door. Zo blijft de fris uitgewassen washmitt in prima en schone conditie.

verpakt.jpg

De altijd breedlachende Mike straalt je tegemoet op de kaart in het zakje, hij is zichtbaar in zijn nopjes. Op de achterkant van de kaart een productomschrijving in Nederlands en Engels en een overzicht van de andere producten in het assortiment van Mike O’Fiber: de bekende Royal Plush Towels en de Microfiber Wash.

inlay.jpg

Bij een eerste inspectie van de washmitt springt meteen het borduursel op de manchet in het oog, een erg mooie toevoeging aan de kwalitatieve uitstraling van de mitt. De manchet zelf sluit goed aan, zelfs met mijn kleine handen en dunne polsen blijft hij prima zitten. Ik schat in dat ook voor detailers met “maat kolenschop” het elastiek voldoende rekbaar is voor een goed draagcomfort.

manchet.jpg

Omdat ik bij andere washmitts weleens een loslatende kraag heb gehad is een inspectie van het stikwerk vooraf een standaard klusje bij een nieuwe mitt. Dit ziet er prima uit, nergens verloopt de naad en het ziet eruit of de verbintenis tussen de mitt en de kraag gedurende de gebruiksduur van de mitt geen problemen gaat geven.

Aan het uiteinde is de mitt doorgestikt voor een betere grip. Twee vingers links en twee vingers rechts (of drie/één als je dat lekkerder vindt) van het stikseltje van een centimeter of zeven, geeft voldoende houvast in het gebruik.

stiksel.jpg

De “washand” van de handschoen is van een goede kwaliteit microfiber. De witte kleur vind ik de fijnste kleur voor een washmitt, hierin zie je ook kleine vervuiling zoals pitjes, zaadjes en andere verontreinigingen goed zitten. Dit geeft je de gelegenheid om ze er zelf uit te pulken voordat ze de kans krijgen om een eigen leven te gaan leiden in het verdere wasproces.

Dan de praktijk. Vooraf is de washmitt even op een kort programmaatje gewassen, ik doe dit om eventuele productieresten te verwijderen.

De auto was normaal vervuild met als extraatje een waas van stuifmeel en Saharazand. Normaal foam ik de auto altijd als pre-wash maar ik wilde nu vast kunnen stellen wat het prestatieniveau van de Mike O’Fiber “Want to Wash” Basic Washmitt is. De foamronde is deze keer dus achterwege gebleven.

bucket.jpg

De handschoen neemt ruim voldoende water op uit de wasemmer, ook met het gewicht van het water in de mitt hoef je absoluut niet bang te zijn dat de mitt van je hand glijdt. Op de autolak is het gevoel prima: je kunt voldoende druk zetten om de vervuiling in één keer te verwijderen, zonder het gevoel te hebben dat je echt moet “werken” hij glijdt fijn over de lak.

Uitknijpen buiten de emmer, en vervolgens uitspoelen in de spoel-emmer; de vervuiling komt goed los en uitknijpen van overtollig water gaat moeiteloos. Dan weer naar de wasemmer voor de volgende dip in de rijkschuimende 10th anniversary shampoo.

wassen.jpg

De mitt laat zich makkelijk in kleine hoekjes manoeuvreren en neemt ook daar de vervuiling goed mee. Het probleem wat ik met andere mitts weleens heb, is dat er achter de lijstjes van de grille kleine vezeltjes blijven hangen, heb ik met deze mitt niet gehad.

Met bovenstaande wastechniek blijft vervuiling nooit lang in de washmitt zitten. Van vervuiling van de mitt na het wasproces is dan ook nauwelijks sprake. Normaal doe ik de onderkanten van de deuren etc. (zeg maar: onder de sierlijst) met een andere washmitt. Dat heb ik deze keer niet gedaan, puur om de mitt ook de wat zwaardere vervuiling op de auto te verwerken te geven. Overigens geeft ie ook dan geen krimp.
Na het wassen zag de Want to Wash er zo uit:
afterwash.jpg

Ieder vergelijk met andere goede washmitts zal deze Want to Wash met glans doorstaan, al was het alleen al om het feit dat ik géén één washmitt ken die een dergelijk hoge kwaliteit levert voor een prijs die zo laag is als deze. Prijs/kwaliteitverhouding is ongekend. Echt Value for Money. Ik verwacht hier na jaren nog plezier van te hebben.

Ik pleit er dus voor dat de Marketingmanager van Mike O’Fiber de naam van de Mike O’Fiber “Want to Wash” Basic Washmitt nog eens in overweging neemt. Het enige wat namelijk “basic” is aan deze uitstekende washmitt is de prijs.
 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
Die vragen sowieso bij elk product 20% extra voor hun naam
Nou daar zat ik dan niet heel ver vanaf, reken maar uit 18,99 voor de betreffende mitt minus 20%. (nou ja 0,70 verschil dan)
Overigens wil ik hier geen "M-afkraaktopic" van maken. Ik vind hun producten van goede kwaliteit en ze hebben me nog nooit teleurgesteld. Niettemin kies ikzelf niet vaak meer voor dit merk.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan