Review Surf City Garage Barrier Reef

Kilometervreter

überspammer
He Rutger!

Geen idee eigenlijk, het heeft er denk wel een maand of twee zonder problemen opgezeten.
Veel langer zit een wax er bij toch niet op want dan heb ik er wel wat anders opgesmeerd.
Feit is wel dat het een van de makkelijkste waxen is om aan te brengen en een lekkere vette glans heeft.

Volgens andere hier is de standtijd niet super maar vind ik in ieder geval veel minder belangrijk :)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik weer niet waar het in één keer vandaan kom dat de standtijd niet zo best zou zijn, maar ik vind een wax met een standtijd van 3 tot 4 maanden toch echt één van de betere (zeker gezien zijn glans en verwerkingsgemak)
 

2shiny

V.I.P. Member
Mee eens met @Stefan . En laten we eerlijk zijn, als we standtijd willen zijn er voldoene alternatieven. De meeste van ons gebruiken een wax omdat het therapeutisch en relaxend werkt :)
 

Black Widow

V.I.P. Member
Standtijd is van heel veel factoren afhankelijk. Strooizout bijvoorbeeld is erg agressief voor een waxlaag, ook voor de bekende winterwaxen. Daarnaast zal regelmatig wassen de waxlaag ook aantasten. Ik heb een auto in onderhoud die 2× jaarlijks wordt langsgebracht en in de tussentijd niet wordt gewassen. Meestal is er nog wel iets van bescherming waarneembaar. Zeker na de zomer. Kortom, het is heel erg moeilijk om een standtijd voor waxen af te geven aangezien er nogal wat variabelen meespelen.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ik weer niet waar het in één keer vandaan kom dat de standtijd niet zo best zou zijn, maar ik vind een wax met een standtijd van 3 tot 4 maanden toch echt één van de betere (zeker gezien zijn glans en verwerkingsgemak)

de standtijd is prima van de wax. Mits je deze met vergelijkt met een wax en niet met een coating. Dergelijke producten zijn erg "hip" nu en hebben een standtijd van een jaar of misschien langer. Dan is vier maanden natuurlijk niets.
 

Chris van S.

Premium Member
SCGBRPW is absoluut een gave wax, met name het aanbrengen is gewoon erg leuk. Op mijn Fiesta staat SCGBRPW nu precies 2 maanden, in theorie is de laag op de helft. Enige wat ik vind is dat als de auto vies is dat het lijkt alsof de waxlaag op sterven na dood is, en dat is erger dan bij andere waxen is mijn ervaring. Maar zodra ik de auto ga wassen dan komt de beading en sheeting binnen no time weer terug en word ik er weer vrolijk van. Daarom wil ik SCGBRPW voor de zomer gebruiken als de auto minder vies word, of op hobby auto's die 99% van de tijd binnen staan.
 

nicknameless

V.I.P. Member
Zoals @Frans al een keer zei:

als je auto s'morgens nog nat is en de omliggende auto's droog, dan is er nog enige bescherming aanwezig. (of zoiets).

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die precies 3 a 4 maanden wachten voordat er weer een nieuw vers laagje opgaat.
 

Chris van S.

Premium Member
Ja en ook ik heb vanmiddag een pot Barrier Reef gehaald. Wat een ontzettend onhandige grote lelijke pot. Maarja het gaat om de wax die erin zit.

Lelijk vond ik de metalen pot niet, lekker amerikaans, maar (te) groot wel. Blijkbaar heeft SurfCity naar BPJ geluisterd en een nieuwe pot uitgebracht. Kon het niet laten om m te bestellen en even ter vergelijk op de plaat te zetten en te posten.

Eerlijk is eerlijk; vindt de nieuwe kunstoffen variant wat minder charmant. Maar de pot ligt wel wat praktischer in de hand. En hij past beter tussen alle andere wax potten die ik inmiddels heb staan op de plank.

De bodem is alleen wat doorgezakt waardoor de pot wat wiebelt. Weet niet of dit alleen bij mijn exemplaar is. De geur van de wax zelf blijft ongekend. En de inhoud blijft ongekend groot, net zoals de metalen pot, 340 gr. Dus detailers, smeren maar met die nieuwe pot.

20180318_164335.jpg

20180318_163942.jpg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik vond het oude blik ook wel wat hebben maar de nieuwe pot ligt inderdaad beter in de hand en is ook beter af te sluiten.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan