Review: Wolfs Chemicals - Full Moon carnauba wax

IbizaSigno

V.I.P. Member
Wolfs Chemicals - Full Moon carnauba wax
image.jpeg
Onlangs gebruik gemaakt van de actie van WaxWorld.nl die de producten van Wolfs Chemicals aanbood voor weinig geld i.v.m. omschakeling naar een nieuw design. Hier een review van de Full Moon in oude verpakking.

Verpakking
De Full Moon wax komt in een plastic pot met een inhoud van 100ml. De pot voelt redelijk stevig aan, het witte deksel wat minder stevig. Dat voel je met name bij het dichtdraaien. Op de dop zit het 'hoofdetiket'.
image.jpeg

Aan de zijkant is een etiket geplakt met nogmaals de merkaanduiding, de verwachting van het product en de gebruiksaanwijzing.

image.jpeg

De tekst op het etiket:
Full Moon is Wolf's signature paste wax, specially blended with premium-grade carnauba and synthetic waxes for an amazing deep gloss, exellent durability and ease of use. The ultimate wax for gloss, depth and protection!
Apply to clean paint! Allow to dry for 10-20 minutes and buff of with a microfiber towel. If another layer is desired, apply after 1-12 hours. Do not use in direct sunlight!
Store in a cool, dry place. Keep away from children.

Bij opening van de pot is er nog een wit binnendeksel te vinden.
image.jpeg

Het product
In eerste instantie zou je kunnen denken dat het gaat om een volledige carnauba wax. Bij nadere bestudering van het etiket blijkt dat het gaat om hybride wax. Een combinatie tussen natuurlijke en synthetische ingrediënten. Deze wax is de 'top wax' in de lijn van drie waxen (Blood Moon, Wolf Moon) die Wolfs Chemicals in het assortiment heeft. Bij het openen van de pot komt de vanille geur je snel tegemoet. Een zoetige geur, maar niet overheersend. De kleur is beige en de wax is erg hard. Door de actie bij waxworld heb ik minder voor deze wax betaald, de gangbare prijs is rond de €40,00. Via youtube kwam ik er achter dat de beloofde standtijd zo'n vier tot vijf maanden moet zijn.
image.jpeg

De werkwijze
Zoals op het etiket van de Full Moon wax te vinden is dient de auto schoon te zijn. Ik heb de lak gefoamed, gewassen, deironizer gebruikt, gekleid en afgenomen met CarPro Eraser.
De wax heeft ruim een week op kamer temperatuur gestaan. Ik wilde de wax aanbrengen met een waxworld applicator. Ik kreeg de wax moeizaam op de pad en nog moeizamer op de lak. Getuige de volgende foto
image.jpeg

De pad verwarmt, de wax verwarmt op de verwarming. Blijven wrijven, niets mocht baten. Na kort telefonisch consult met @Stefan (waarvoor nogmaals dank. Besloten met een microvezel applicator het nogmaals te proberen. Met de pad door de wax gewreven, gaf goed af en bracht gemakkelijker aan.

image.jpeg

De hele auto behandeld, de aanbevolen tijd gewacht afgenomen met een CarPro BOA. Na een half uur nog eens afgenomen met een schone BOA. Met het volgende resultaat

image.jpeg

Het over all resultaat
image.jpeg

Kort filmpje van de beading

De conclusie
+

- Zuinig in gebruik,
- Gemakkelijk dun aan te brengen,
- De geur,
- Beloofde standtijd van 4-5 maanden,
- Afnemen is een makkie.

-

- Erg harde wax,
- Beloofd niet wat op de verpakking staat 'ease of use',
- Vraagt ervaring, geen beginnerswax.

Het vraagt enige handigheid en ervaring om deze redelijk onbekende Full Moon aan te brengen, afnemen is daarentegen appeltje eitje. Als de beloofde standtijd gehaald wordt of zelfs langer dan is de prijs prima denk ik. Dat zal moeten blijken de komende tijd.

Bedankt voor het lezen!
 

2shiny

V.I.P. Member
Bdankt voor e review.
Ik ben erg tevreden van deze wax. En aan foto te zien had je teveel wax op je applictor. 1x1 kwartslag heeft al voldoende wax om een halve paneel te doen. Gaat gelijk een stuk vlotter dan ;)
 

Martijn

Active Member
Ik had precies hetzelfde met aanbrengen maar dan met de Blood Moon, na 3 pogingen en hoop gevloek (verschillende auto's en tijden\temp) opgegeven en in de kast gelegd.

Ga nu de tip van MF pad proberen!:)
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Het was ook behoorlijk frustrerend @Martijn. Ik had bijna spijt. Na het youtube filmpje dacht ik dat het makkelijk zou zijn, maar helaas.
 

ric325i

Active Member
Ik heb em ook dus ik hoop mezelf wat ergernis te besparen en pak dan ook maar gelijk een mf pad.
Ik gebruik normaal alleen foam pads blijft er niet teveel wax achter op zo'n mf pad?
Zweet de wax na of valt dat wel mee?
 

2shiny

V.I.P. Member
de wax idd voldoende lang laten curen.
best ook in draaibeweging aanbrengen. In rechte lijnen is deze te hard en ia de laag te dik.
ik gebruik altijd een CG ufo-pad. Deze foam pads zijn veel steviger en werken beter met zo'n harde wax
 

Nieuwste berichten

Bovenaan