Rinseless wassen

Dirk Post

Premium Member
Ik zie steeds meer advertenties over Rinseless wasprodukten.
Kan iemand mij vertellen of je deze manier van wassen succesvol kan doen.
Voor wat losse stof lijkt t mij kunnen, maar wat bij een redelijk vervuilde auto,
Moet je dan toch eerst het wat hardnekkig vuil toch eerst met water er af halen?
Want dan voegt het voor mij niet echt veel toe.

Riez

New Member
Wat ik er van heb gezien zou het niet nodig zijn met de rinesless wasprodukten. Ik zie mensen alleen met doeken en rinseless bezig zonder af te spuiten.
Ik heb dit zelf nooit geprobeerd omdat het tegen mijn gevoel in gaat :) ik spuit zelf liever de auto af en aangezien ik over een oprit en hoge druk reiniger beschik zie ik ook niet echt het voordeel ervan in, tenzij hij misschien lichtjes vervuild is. Als de auto onder de modder zit lijkt rinseless mij geen aanrader.

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Ik deel jullie mening! Het is ideaal om lichte vervuiling te verwijderen en ''milieubewust'' te kunnen wassen (ook op plekken/in gemeentes waar je bijvoorbeeld niet op straat mag wassen), maar om dit 100% krasvrij en veilig te doen is in mijn ogen inderdaad erg lastig.

• Leuk
Waarderingen: Riez

Stefan

Administrator
Forumleiding
Er is een verschil tussen Rinseless Wash en Waterless Wash.
Rinseless Wash is officieel een shampoo die gewoon kan worden opgelost in de wasemmer en je min of meer op de reguliere manier kunt wassen (soms ook in combinatie met het product via een sprayfles eerst opsprayen om alles wat los te weken) Een hele bekende is Optimum no rinse (al jaar en dag) en ook P&S heeft een Rinseless Wash https://www.waxworld.nl/artikel/4986/p-s-absolute-rinseless-wash.html
Het grote voordeel is dat er veel minder water verbruikt wordt en je de auto niet af hoeft te spoelen na het wassen en direct kunt drogen met een droogdoek (vandaar ook de naam Rinseless)
Bij een waterless wash wordt er helemaal geen water gebruikt maar gebruik gemaakt van producten die vervuiling goed inkapselen, waanzinnig goed lubriceren en vaak ook nog enige vorm van bescherming achter laten. Er zijn bij ons diverse producten beschikbaar in de winkel en webshop. Het is inderdaad extreem lastig om volledig krasvrij te werken, je moet op zijn minst een ijzersterke routine hanteren bij het afnemen en de doek slechts één keer de lak laten raken en dan op een zodanige manier te draaien en vouwen dat je steeds een volledig schone kant gebruikt. Je hebt dan ook zeer veel doeken nodig. Het biedt echter wel een oplossing in het geval van tijden of plaatsen waar het gebruik van water aan banden is gelegd door droogte. Helaas gaat de auto er zoals gezegd zeker wel in meerdere of mindere mate lakdefecten oplopen.

Dirk Post

Premium Member
Al weer wat geleerd dan Stefan.
Rinseless-Waterless.
Ik ben er wat sceptisch over( misschien wel onterecht doordat ik bij beide methoden nul ervaring heb.
Helemaal bij de waterless methode.
Wat moet je in godsnaam toch met al die doeken, die knetter vol met vuil en zand zitten?
Hoe krijg je die weer schoon?

Nieuwste berichten

Bovenaan