BlackPassat
V.I.P. Member
Zeg als detailer op de wekelijkse clubavond dat je een All In One product wil gaan gebruiken en meewarige blikken zijn je deel.
Een serieuze detailer gebruikt toch geen AIO? Dat is compromis op compromis. Polijsten, corrigeren en beschermen gaan niet in één keer.
Minimaal twee-staps polijsten en een wax of sealant aanbrengen zijn toch de stappen die je minimaal moet volgen om serieus genomen te worden?
Allemaal waar, en natuurlijk betaalt een inspanning in polijsturen zich absoluut uit. Daarover ook bij mij geen twijfel.
Maar als je nu een klus hebt waarbij je in beperkte tijd toch een goed resultaat wil behalen?
Dan kún je stappen samenvoegen om zo tijd te besparen.
Precies om deze reden wilde ik de Rupes Uno Protect eens inzetten.
Kan het de belofte van een goede correctie, en een diepe glans combineren met gemak in het verwerken én dan ook nog een duurzame glans bieden?
Er zijn via Youtube verschillende video's te vinden over dit product, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ze meestal van de hand van Rupes zijn. Er is ook een hele mooie waarin de mannen van The Rag Company dieper in de eigenschappen van Rupes Uno Protect duiken (samen met Jason Rose van Rupes, datdanweerwel)
Ik koos voor de behandeling van een twee jaar oude zwarte Dacia Logan MCV voor een gele foampad van Rupes, het nieuwste model in een heel spiffy zakje, helemaal in de stijl van de nieuwe DA polishes.
De slijpgraad van de Uno Protect bepaal je door het gebruik van de pad. Bij een zware pad behaal je een betere correctie maar kun je met minder toe dan kies je voor een lichtere pad.
Voorbewerking is zoals bekend, foamen, wassen, kleien.
De Uno moet, zoals alle middeltjes in een fles, goed geschud worden voor gebruik. De zwaardere componenten zakken naar de bodem van de fles terwijl de lichtere componenten bovenin blijven zitten.
Deze natuurkundige wetmatigheid leidt niet tot de beste prestatie van het product. Daarom áltijd schudden, het liefst ook tijdens je verwerkingsproces. En doe tussen de stappen door ook het dopje van de fles weer dicht, óók toetreding van zuurstof doet iets met de complexe bestanddelen van het product in de fles. Echt waar.
Het product is niet spierwit maar een beetje abrikooskleurig, en naar mijn gevoel ook redelijk dun.
Lekker makkelijk aanbrengen op je pad, maar kijk uit dat je niet teveel gebruikt. Primen van de pad is niet echt nodig vanwege de dunvloeibaarheid van het product. Het product migreert daardoor makkelijk door de celstructuur van de pad.
Afhankelijk van de gewenste correctie -natuurlijk binnen de mogelijkheid van de gekozen pad- kun je variëren met je snelheid op de DA en met je armsnelheid. Meer druk op de pad en lagere armsnelheid zal meer correctie geven dan lagere druk en hogere armsnelheid.
Ik vond op de Rupes LHR15 standje vier een heel prettige verwerkingssnelheid.
Je kunt met dit product in één keer door dus tussentijds niet afnemen.
Afnemen doe je het best pas na minimaal 20 minuten, in deze tijd hebben de wax bestanddelen voldoende tijd om te curen. Het is goed mogelijk om heel de auto te polijsten en dan de auto in zijn geheel af te nemen. Na het afnemen - wat heel makkelijk gaat- laat je de auto met rust. In de komende vier uur gaan de sealantbestanddelen "bonden" met de blanke lak. Het is wel van belang dat de auto in deze tijd niet aan (regen)water wordt blootgesteld.
De correctie die ik behaalde op de swirls en de lichtere lakdefecten op de auto was 100%, de middelzware tot zware lakdefecten hadden iets meer nodig dan de gele foampad maar deze verdwenen met wat aandringen met de Flex PXE met de Carpro Woolpad ook nagenoeg allemaal. Ik moet wel zeggen dat de lak van de Dacia makkelijk corrigeert. Ik zag zelfs dat de binnenstijlen nogal schraal gespoten waren in de fabriek. Opletten is het devies.
Conclusie: Ik zie zeker nuttige toepassing voor de Rupes Uno Protect. Ik heb gemerkt dat het geen probleem is als je trims raakt met je pad, dit geeft geen witte uitslag. Mede hierdoor blijft de snelheid er lekker in en kun je echt in korte tijd een heel behoorlijke correctie en zeker een dikke glans halen.
Over de standtijd van de bescherming kan ik niks zeggen. Ik ga er van uit dat de indicatie van Rupes van negentig dagen een reële inschatting is.
De nieuwe DA pads van Rupes bevallen ook prima, ze zijn lekker dun en geven een heel goed gevoel van wat er op de lak gebeurt onder je pad. Uit deze serie ga ik ook de blauwe pad nog halen, maar ook de nieuwe woolen pads in de versies blauw en geel, gaan er zeker komen.
PS. de nieuwe pads komen binnenkort beschikbaar in de webshop.
Een serieuze detailer gebruikt toch geen AIO? Dat is compromis op compromis. Polijsten, corrigeren en beschermen gaan niet in één keer.
Minimaal twee-staps polijsten en een wax of sealant aanbrengen zijn toch de stappen die je minimaal moet volgen om serieus genomen te worden?
Allemaal waar, en natuurlijk betaalt een inspanning in polijsturen zich absoluut uit. Daarover ook bij mij geen twijfel.
Maar als je nu een klus hebt waarbij je in beperkte tijd toch een goed resultaat wil behalen?
Dan kún je stappen samenvoegen om zo tijd te besparen.
Precies om deze reden wilde ik de Rupes Uno Protect eens inzetten.
Kan het de belofte van een goede correctie, en een diepe glans combineren met gemak in het verwerken én dan ook nog een duurzame glans bieden?
Er zijn via Youtube verschillende video's te vinden over dit product, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ze meestal van de hand van Rupes zijn. Er is ook een hele mooie waarin de mannen van The Rag Company dieper in de eigenschappen van Rupes Uno Protect duiken (samen met Jason Rose van Rupes, datdanweerwel)
Ik koos voor de behandeling van een twee jaar oude zwarte Dacia Logan MCV voor een gele foampad van Rupes, het nieuwste model in een heel spiffy zakje, helemaal in de stijl van de nieuwe DA polishes.
De slijpgraad van de Uno Protect bepaal je door het gebruik van de pad. Bij een zware pad behaal je een betere correctie maar kun je met minder toe dan kies je voor een lichtere pad.
Voorbewerking is zoals bekend, foamen, wassen, kleien.
De Uno moet, zoals alle middeltjes in een fles, goed geschud worden voor gebruik. De zwaardere componenten zakken naar de bodem van de fles terwijl de lichtere componenten bovenin blijven zitten.
Deze natuurkundige wetmatigheid leidt niet tot de beste prestatie van het product. Daarom áltijd schudden, het liefst ook tijdens je verwerkingsproces. En doe tussen de stappen door ook het dopje van de fles weer dicht, óók toetreding van zuurstof doet iets met de complexe bestanddelen van het product in de fles. Echt waar.
Het product is niet spierwit maar een beetje abrikooskleurig, en naar mijn gevoel ook redelijk dun.
Lekker makkelijk aanbrengen op je pad, maar kijk uit dat je niet teveel gebruikt. Primen van de pad is niet echt nodig vanwege de dunvloeibaarheid van het product. Het product migreert daardoor makkelijk door de celstructuur van de pad.
Afhankelijk van de gewenste correctie -natuurlijk binnen de mogelijkheid van de gekozen pad- kun je variëren met je snelheid op de DA en met je armsnelheid. Meer druk op de pad en lagere armsnelheid zal meer correctie geven dan lagere druk en hogere armsnelheid.
Ik vond op de Rupes LHR15 standje vier een heel prettige verwerkingssnelheid.
Je kunt met dit product in één keer door dus tussentijds niet afnemen.
Afnemen doe je het best pas na minimaal 20 minuten, in deze tijd hebben de wax bestanddelen voldoende tijd om te curen. Het is goed mogelijk om heel de auto te polijsten en dan de auto in zijn geheel af te nemen. Na het afnemen - wat heel makkelijk gaat- laat je de auto met rust. In de komende vier uur gaan de sealantbestanddelen "bonden" met de blanke lak. Het is wel van belang dat de auto in deze tijd niet aan (regen)water wordt blootgesteld.
De correctie die ik behaalde op de swirls en de lichtere lakdefecten op de auto was 100%, de middelzware tot zware lakdefecten hadden iets meer nodig dan de gele foampad maar deze verdwenen met wat aandringen met de Flex PXE met de Carpro Woolpad ook nagenoeg allemaal. Ik moet wel zeggen dat de lak van de Dacia makkelijk corrigeert. Ik zag zelfs dat de binnenstijlen nogal schraal gespoten waren in de fabriek. Opletten is het devies.
Conclusie: Ik zie zeker nuttige toepassing voor de Rupes Uno Protect. Ik heb gemerkt dat het geen probleem is als je trims raakt met je pad, dit geeft geen witte uitslag. Mede hierdoor blijft de snelheid er lekker in en kun je echt in korte tijd een heel behoorlijke correctie en zeker een dikke glans halen.
Over de standtijd van de bescherming kan ik niks zeggen. Ik ga er van uit dat de indicatie van Rupes van negentig dagen een reële inschatting is.
De nieuwe DA pads van Rupes bevallen ook prima, ze zijn lekker dun en geven een heel goed gevoel van wat er op de lak gebeurt onder je pad. Uit deze serie ga ik ook de blauwe pad nog halen, maar ook de nieuwe woolen pads in de versies blauw en geel, gaan er zeker komen.


PS. de nieuwe pads komen binnenkort beschikbaar in de webshop.
Laatst bewerkt: