RST-Smurf
V.I.P. Member
En daar zijn we weer.
Lijkt niet echt hard te gaan, maar zijn de kleine dingen waar toch wat tijd in gaat zitten.
Heb de stekkerdoos erop zitten.

Meteen volledig aangesloten en deze bij de achterlichten aangesloten. En meteen nieuwe stekkerpootjes bij de achterlichten erop gemaakt, deze zaten niet echt goed meer en kwamen iets te makkelijk los. En meteen de rest van de verlichting na gekeken en hier en daar wat verbeterd. Klinkt niet als veel werk , maar gaat toch wel wat meer in zitten dan je denkt.
En sinds de nieuwe vloer er voorin in zit was de handremhendel nog niet terug geplaatst, dus deze ook maar weer terug gezet.

En tussendoor de bus ook nog ff snel gewassen , want ondanks dat die binnen staat, was die toch vuil.

En afgelopen week vond ik op het net iemand die gereviseerde cilinderkoppen aanbiedt. En aangezien ik het reserve blok wat ik hier heb staan wil gaan reviseren en wat aanpassen. Kan ik de koppen zelf wel gaan doen, maar heb geen gereedschap voor het vervangen van de klepzittingen. Kan ik gaan aanschaffen, maar hoe vaak ga ik dat dan gebruiken? Dus contact gehad met deze man. Blijkt een gepensioneerde man te zijn die dit voor de hobby er bij doet. En blijkt dit veel voor een Duitse Transit club ook te doen. Na een aardig telefoon gesprek en wat ik wil. Dus de cilinders uitboren naar een grotere maat en de zuigers van een 2ltr Pinto blok. Eruit gekomen dat de beste man de cilinderkoppen gaat reviseren, vlakken, grotere kleppen erin met zwaardere veren. Maar ook de poorten gaat die flowen, maar ook een inlaatspruitstuk gaat die flowen. Dit voor een nog betere stroming van de inlaatmengsel en dus een betere verbranding. Wat weer in combinatie met de andere aanpassingen, gaat zorgen voor een wat meer vermogen maar ook beter/sneller reageren van de motor. Tevens kreeg ik meteen wat foto's van z'n werk,



En naast deze werkzaamheden, heeft de beste man ook nog een setje zuigers liggen die ik straks nodig heb,

Dus de handjes beginnen te jeuken om straks aan de gang te gaan.
En zelf ondertussen het blok wat gebruik gaat worden te voorschijn gehaald.
Deze had ik eerder dit jaar opgehaald.

Dit blok had 1 gebrek, een gebroken nokkenas,

Had het blok toen al deels uitelkaar gehaald om te kijken wat er aan de hand was. De nokkenas was gebroken doordat er een klep te strak gesteld heeft gestaan. De rest draaide goed en er was geen grote schade in de cilinders te zien. Dus blok toen aan de kant gezet.

Maar nu het blok weer tevoorschijn gehaald en in een bok gehangen .

Carterpan eraf gehaald om zo bij de krukas te kunnen.

Oliepomp en de krukas verwijderd om zo de zuigers uit het blok te halen.

En deze eruit gehaald en het blok schoongemaakt.

En nu alles eruit is heb ik goed de cilinders kunnen contreien, en hierin geen schades gevonden. Dus dit kan straks uitgeboord worden.
En meteen alle delen uitgezocht.


Dat wordt de komende tijd alles goed schoonmaken en kijken wat we nodig gaan hebben voor oa lagers en pakkingen.
Lijkt niet echt hard te gaan, maar zijn de kleine dingen waar toch wat tijd in gaat zitten.
Heb de stekkerdoos erop zitten.

Meteen volledig aangesloten en deze bij de achterlichten aangesloten. En meteen nieuwe stekkerpootjes bij de achterlichten erop gemaakt, deze zaten niet echt goed meer en kwamen iets te makkelijk los. En meteen de rest van de verlichting na gekeken en hier en daar wat verbeterd. Klinkt niet als veel werk , maar gaat toch wel wat meer in zitten dan je denkt.
En sinds de nieuwe vloer er voorin in zit was de handremhendel nog niet terug geplaatst, dus deze ook maar weer terug gezet.

En tussendoor de bus ook nog ff snel gewassen , want ondanks dat die binnen staat, was die toch vuil.

En afgelopen week vond ik op het net iemand die gereviseerde cilinderkoppen aanbiedt. En aangezien ik het reserve blok wat ik hier heb staan wil gaan reviseren en wat aanpassen. Kan ik de koppen zelf wel gaan doen, maar heb geen gereedschap voor het vervangen van de klepzittingen. Kan ik gaan aanschaffen, maar hoe vaak ga ik dat dan gebruiken? Dus contact gehad met deze man. Blijkt een gepensioneerde man te zijn die dit voor de hobby er bij doet. En blijkt dit veel voor een Duitse Transit club ook te doen. Na een aardig telefoon gesprek en wat ik wil. Dus de cilinders uitboren naar een grotere maat en de zuigers van een 2ltr Pinto blok. Eruit gekomen dat de beste man de cilinderkoppen gaat reviseren, vlakken, grotere kleppen erin met zwaardere veren. Maar ook de poorten gaat die flowen, maar ook een inlaatspruitstuk gaat die flowen. Dit voor een nog betere stroming van de inlaatmengsel en dus een betere verbranding. Wat weer in combinatie met de andere aanpassingen, gaat zorgen voor een wat meer vermogen maar ook beter/sneller reageren van de motor. Tevens kreeg ik meteen wat foto's van z'n werk,



En naast deze werkzaamheden, heeft de beste man ook nog een setje zuigers liggen die ik straks nodig heb,

Dus de handjes beginnen te jeuken om straks aan de gang te gaan.
En zelf ondertussen het blok wat gebruik gaat worden te voorschijn gehaald.
Deze had ik eerder dit jaar opgehaald.

Dit blok had 1 gebrek, een gebroken nokkenas,

Had het blok toen al deels uitelkaar gehaald om te kijken wat er aan de hand was. De nokkenas was gebroken doordat er een klep te strak gesteld heeft gestaan. De rest draaide goed en er was geen grote schade in de cilinders te zien. Dus blok toen aan de kant gezet.

Maar nu het blok weer tevoorschijn gehaald en in een bok gehangen .

Carterpan eraf gehaald om zo bij de krukas te kunnen.

Oliepomp en de krukas verwijderd om zo de zuigers uit het blok te halen.

En deze eruit gehaald en het blok schoongemaakt.

En nu alles eruit is heb ik goed de cilinders kunnen contreien, en hierin geen schades gevonden. Dus dit kan straks uitgeboord worden.
En meteen alle delen uitgezocht.


Dat wordt de komende tijd alles goed schoonmaken en kijken wat we nodig gaan hebben voor oa lagers en pakkingen.
Laatst bewerkt: