sonax anti condens spray

2shiny

V.I.P. Member
Iemand deze al eens geprobeerd? Ik merk aan vele reviews dat mensen over het algemee wel tevreden zijn over het merk Sonax. Dus deze ook maar eens testen dan. Kan geen miskoop zijn voor die prijs...
 

Addy

V.I.P. Member
Ik heb dit er nu een paar weken opzitten en ben wel tevreden. Mijn ruit besloeg constant waardoor ik elke keer de airco moest gebruiken. Ruit werd ook niet bal schoongemaakt eerlijk gezegd. Nu beslaat de ruit ook wel enie zins maar even de blower aan een het is weg.
Heb er sinds deze week ook een pingi in liggen.
Zoals je zegt is het voor dat geld zeker te proberen voor je.
 

2shiny

V.I.P. Member
zal wel minder duurzaam zijn dan de fog fight van Carpro wss. Mss beide eens naast elkaar zetten...
 

2shiny

V.I.P. Member
dus het werkt niet echt als de fog fight. Daarbij zou je geen condens meer krijgen...
 

Rutger64

Premium Member
Mijn auto is nogal gevoelig voor condens vorming. (auto is inmiddels 15 jaar oud) Ik heb geen ervarimg met nieuwere auto's. Dat zou jij mooi kunnen testen ;)
 

2shiny

V.I.P. Member
idd.
maar ik snap het niet. Ik had nooit last van condens in de bmw. Dit jaar rijdt de vrouw ermee, en ze heeft last. Net zoals in haar vorige wagens...
 

Chris van S.

Premium Member
Dat moet echt een oorzaak hebben. Recente BMW's zijn echt altijd droog van binnen. Heb je al naar een oorzaak gezocht?
- Verstopte afvoeren kachelhuis o.i.d.?
- Microfilter airco vervangen?
- Alle deurrubbers ok?
- Staat de ventilatie niet op circulatiestand? (of eventueel automatische circulatiestand? sensor op kachelpaneel vuil?)
- Heb je een schuifkanteldak? Waterafvoer schuifdak verstop ja/nee?
- etc. etc.

Voor de rest ben ik wel benieuwd naar de bevindingen van Sonax en Carpo. De Peug 107 van de misses is nou eenmaal een vochtige auto van binnen. Met de Pingi is het voor een groot gedeelte opgelost, maar als het met een goed anti condens middel nog meer kan worden opgelost zou het top zijn.
 
Laatst bewerkt:

2shiny

V.I.P. Member
Ventilatie staat altijd op circulatie. Dat is de enige mogelijkheid bij bmw.
Deurrubbers nog in goede staat n goed onderhouden :)
Geen kantelraam. Filter laatst vervangen...

Pingi + vrouw= ligt overal...

Mss toch maar voor de carpro gaan dan...
 

Rutger64

Premium Member
Deuren (te) lang open laten terwijl het er in regent? Bijvoorbeeld om de boodschappen in te laden. Of vaak met een natte jas in de auto stappen?

Zomaar 2 kleine dingen waardoor je vocht in de wagen krijgt.
 

2shiny

V.I.P. Member
Boodschappen doet zij niet, dus dat zal het niet zijn.
Natte klere laten slingeren in de wagen, dat kan dan eens wel goed zijn...
 

Cavemania

V.I.P. Member
idd.
maar ik snap het niet. Ik had nooit last van condens in de bmw. Dit jaar rijdt de vrouw ermee, en ze heeft last. Net zoals in haar vorige wagens...

Hoeveel rijdt ze in de auto, veel korte stukjes met bijvoorbeeld natte kleding. De auto buiten? Etc. kan veel oorzaken hebben. Gezien jou verhaal denk ik dat de auto gewoon niet goed droog wordt van binnen.
 

2shiny

V.I.P. Member
mijn wagen niet droog?? Ze mag met een natte broek niet rechtstreeks op mn lederen zetels gaan zitten en moet altijd andere , propere, schoenen aandoen als ze instapt.
als er maar iets nat is, dan ga ik het drogen en behandelen :D
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Even een tip van flip....
image.jpg
Silica kattenkorrels in een oude sok en onder de stoel leggen! Ik gebruikte het op mijn boot ook altijd.
Werkt echt!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan