Sonax Polymer Netshield

Kilometervreter

überspammer
Inderdaad, SPN op kale schone lak aanbrengen (of op glascoating) voor optimale hechting, niks eronder geen glaze ofzo gebruiken.
SPN is een toplaag dus het heeft geen zin om hier een wax overheen te zetten, hiermee verlies je de extreme sheating en beading van dit product omdat je beading van de wax dan gaat gebruiken.
SPN hooguit eens in de maand een keer opfrissen met reload of soortgelijk product.
Ikzelf heb dit in oktober op de Swift van de Mrs gezet op een glascoating, zit er nog zonder probleem op, nog zeer fraaie beading en sheating en voor de rest nog niks aangedaan.
 

Rutger64

Premium Member
Ik heb zojuist ergens gelezen dat SPN ontworpen is als toplaag is voor de Nano coating van Sonax.

Maar het is geen probleem om als stand alone te gebruiken neem ik aan?
 

Rutger64

Premium Member
Ok bedankt :)

Ik heb trouwens de protect & shine. Zou hetzelfde moeten zijn las ik hier ergens..
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    114,1 KB · Weergaven: 14

Rutger64

Premium Member
Vandaag van Sonax idd de bevestiging gehad dat protect & shine hetzelfde is als Polymer Netshield. Alleen bij protect & shine zit een applicatie spons en doek.


Het blijkt inderdaad zo te zijn dat de Sonax Xtreme Protect & Shine (Met Netshield Protection Technology) hetzelfde product is maar dan in een consumenten verpakking.
We zullen er wel eens een paar laten komen...
222100_lightbox.jpg
 

Rutger64

Premium Member
Is er nog iets waar ik op moet letten met het aanbrengen ? Tips & tricks ?

Mijn plan is om binnenkort het verwarmde magazijn op mn werk te gebruiken. Ik heb ergens gelezen dat de huidige buitentemperaturen niet geschikt zijn voor SPN. Moet alleen nog ff kijken wanneer het goed uitkomt, een van de komende weekenden iig.

Stappenplan: wassen & kleien, (dan naar binnen) , rondje polijsten met Carpro Reflect, lak ontvetten met Eraser om vervolgens de SPN aan te brengen.

Welke doeken zijn het best te gebruiken voor het afnemen? De Sonax doek die er bij zit? Of kan ik beter een andere doek gebruiken?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
SchuttersPeet zei:
ik vind het nog steeds fantastisch spul en dat voor €15,00/€18,00. Wèl zijn er een aantal "spelregeltjes" en als je die echt negeert dan ben je het "haasje"! Aanbrengen op een schone, liefst gepolijste, ontvette lak. Nòòit in de zon en 0,5m2 per keer èn gelijk afnemen met een goede doek. Ik gebruikte eerst suède doeken maar nu de Meguiaers Ultimate Wipe. Gebruik ook minimaal een doek per paneel. Mijn ervaring is, dat je na 1week het beste nog een laagje kan aanbrengen voor de beste standtijd.
Wanneer je de "spelregeltjes" goed volgt, dan is het resultaat echt waanzinnig en al helemààl voor deze prijs.

Van een ander forum. Wil er niet met de "credits" vandoor gaan, maar gewoon voorzien in een antwoord.
 

Rutger64

Premium Member
Ah, precies wat ik zocht :) Bedankt @IbizaSigno & @Schutterspeet

1 doek per paneel :eek:.. dan ga ik het niet redden met de 3stuks Ultimate Wipes die ik heb.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
In mijn beleving nemen de Ultimate Wipes van Meguiars wat meer en gemakkelijker op dan gewone mf doeken. Je zou de UW kunnen vouwen per paneel, weet niet of dit werkzaam is met de SPN? Met gewone wax kan het prima.
 

Kilometervreter

überspammer
@Rutger64 Klopt volledig wat @ShuttersPeet zegt.
DE sleutel tot succes zit hem in de voorbereiding (zoals zowat altijd) let erop dat je lak brandschoon is!
Dus na het polijsten twee keer zorgvuldig ontvetten! Hierdoor krijg je optimale hechting en dan na een week nog een laagje opzetten zodat de polymeren van de eerste laag zich goed kunnen verbinden met je lak!
Ik heb het al op een auto of vijf aangebracht.

Succes!
 
Laatst bewerkt:

Rutger64

Premium Member
In de tips van @ShuttersPeet staat gelijk afnemen. Maar op de Protect&Shine bus staat "1-2 min laten indrogen."

Uiteraard volg ik liever gebruikersrips maar aan de andere kant, het staat niet voor niets op de handleiding. :confused:

Maar vanmiddag gaan we even de auto in de Protect&Shine zetten ;)
 

Kilometervreter

überspammer
Direct afnemen! Weinig op een pad sprayen en rustig opbrengen, motorkap in vieren verdelen, net zo lang doorwerken dat het zowat verdwijnt daarna DIRECT
met een kortharige MF doek afnemen, veel schone doeken gebruiken!
Let op dat je niet in de zon staat en dat je lak brandschoon is.
Volgende week nog een laagje opzetten en je hebt er 6 maanden plezier van Rutger! Succes, lak wordt wel iets donkerder.
 

Rutger64

Premium Member
Bedankt voor de tips! Het is idd wat vreemd om aan te brengen.. Maar het resultaat! Super gewoon.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 10

Cavemania

V.I.P. Member
Afgelopen zondag ook een busje meegenomen na alle positieve berichten hier en elders. Wat is nu de beste manier om aan te brengen. Als eerste wassen, kleien, polijsten, 2x ontvetten. Daarna SPN aanbrengen in kleine oppervlakken, maximaal 0,5 m². Het aanbrengen moet met een pad en net zo lang doorwerken tot je het bijna niet meer ziet en vervolgens buffen met een UW. Wat voor pad moet ik gebruiken en hoeveel product ongeveer per 0,5 m²?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan