Sonax Polymer Netshield

Kilometervreter

überspammer
Je voorwerk is uitstekend!
Ik gebruik altijd een zwarte MF pd, een beetje opsprayen en op een plaatdeel aanbrengen, net zo lang doorwerken tot je het zowat niet meer ziet, daarna met een kortharige doek afnemen. Per plaatdeel een nieuwe doek nemen.
Je hebt weinig SPN nodig, gewoon beetje op de pad sprayen (iets vochtig) meer niet, niet in de zon doen!!
Je hebt gegarandeerd 3-4 maanden plezier van je SPN!

Succes Robert.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Thanks Leon. Nu gaat het zeker goed komen. Nu nog even de tijd vinden voor de klus. Overigens last van de zon heb ik niet, met detailen sta ik altijd binnen in de schuur.
 

Rutger64

Premium Member
Ik gebruik de "Sonax Applicatie spons" voor SPN . Klein pufje op de pad en dan aanbrengen.


417300-2.jpg
 

Rallye 106

Active Member
De Rallye winterklaar gemaakt en als laatste handeling SPN aangebracht.
Makkelijk verwerkbaar ook met de koude omstandigheden van de afgelopen dagen.
Het is wel donker maar de auto staat onder een lantaarnpaal en het gaat even om de indruk na een regenbui.
IMG_2821.JPG
IMG_2822.JPG
IMG_2823.JPG
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Bij mijn laatste bestelling heb ik de SPN ook meebesteld.
Ik ga dit ook eens proberen. De twingo van mijn vriendin wordt het slachtoffer.
Het komt op de kale lak, dus geen coating eronder.
Mijn vraag is eigenlijk of het nodig is om een weekje te wachten voor een tweede laag of zou dit na een paar uurtjes al kunnen?

Een coating is ook pas na ongeveer zeven dagen pas goed doorgehard maar breng je ook na 1,2 of 3 uurtjes al een tweede laag aan. Vandaar mijn vraag.
 

Kilometervreter

überspammer
Zo heb ik het altijd gedaan en werkte goed, maar misschien kan je het ook al na een paar uur overdoen.
Gewoon even proberen dus. Sonax zelf noemt het wel een lakverzegeling.
 
Laatst bewerkt:

Ketoembar

V.I.P. Member
Ja, ja. Twee weken geleden al. De auto is daarna één keer gewassen. Nou ja, gewassen....
Afgepoten met demiwater. Het vuil spoelde makkelijk weg. Sheeting is inderdaad erg mooi.
Ik weet niet of het komt omdat ie alleen agespoten is en niet echt gewassen met shampoo, maar ik heb het gevoel dat de glans achteruit loopt.
Bij andere auto's merk ik altijd dat ondanks dat ze vuil zijn de glans er wel in blijft zitten. Bij deze heb ik dat niet.
Maar misschien is het een gevoel, omdat de glans iets anders is als dat ik gewent ben.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Dat idee heb ik niet. Bij mijn wagen die toch regelmatig vies is blijft de glans gewoon. Gister nog liep ik met een chagrijnig hoofd naar de auto omdat ik dacht dat er iemand tegenaan had gezeten. Zat een hele witte streep onderaan op de wielkast. Bleek gewoon glans te zijn, dat maakte mijn dag toch wel erg goed ;)
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Dat idee heb ik niet. Bij mijn wagen die toch regelmatig vies is blijft de glans gewoon. Gister nog liep ik met een chagrijnig hoofd naar de auto omdat ik dacht dat er iemand tegenaan had gezeten. Zat een hele witte streep onderaan op de wielkast. Bleek gewoon glans te zijn, dat maakte mijn dag toch wel erg goed ;)
Dat beaam ik. Ik heb de A4 sinds Pasen weer in de Netshield staan en was hem (bijna) elk weekend met de CarPro Reset shampoo en hij blijft glimmen als een malle. Ook wanneer hij "vuil" is, dan zie je de glans "er doorheen"! Het blijft een mooi goedje!
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik heb gelezen dat veel Netshield gebruikers de Brilliant Shine Detailer gebruiken na de wasbeurt om net even een paar weken net dat extra beetje bling bling te geven.
 

ArjanD300

Premium Member
hier, net in de regen SPN zit erop vanaf 14 maart, en inmiddels 3 keer gewassen (2x BTBM 1x Reset) beading was zekers aanwezig, tijdens het rijden komt alles op je af :D
Bij stil staan na het rijden veel water foetsie, maar de achter gebleven druppels zijn niet mooi, Maar de auto is niet gewassen !! en toch lijkt hij schoon...

Voorlopig nog steeds prima, maar eerlijk is eerlijk kost me zeer veel moeite om er niets overheen te zetten vooral na het wassen.
Het is bijna saai te noemen zelfs, wassen en dan ........ tja klaar.....
 

Nieuwste berichten

Bovenaan