Ss6 chemical guys

2shiny

V.I.P. Member
Over de wax over een coating. Wel eem coating heeft goede zelfreinigende werking. Na een hevige regenbui is de auto 90% proper. Dat ben je kwijt met een wax erover. Verder heeft een coating rcht goede beading en sheeting ( vandaar ook zelfreinigend) en is deze goed bestand tegen chemicalien. Dit ben je ook "kwijt" met een wax erboven...
 

Kilometervreter

überspammer
Ik denk dat jullie ook even in gedachte moeten nemen dat de topic starter een enthousiaste beginneling is, vandaar ook mijn opmerking dat hij misschien beter zijn auto een paar keer lekker in de wax ( de barrier reef ) moet zetten, een zalige wax waarbij er eigenlijk niks fout kan gaan, maar je leert er wel veel van. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ted

2shiny

V.I.P. Member
Ik kan u heel goed volgen kilometervreter. Coatings zijn een beetje hype voormij. Ze zijn goed voor auto's van mensen die ze niet fanatiek onderhouden. Want eenmaal een coating, is er nx meer aan om de wagen te doen. Shampoos met gloss enhancers gebruik je beter niet meer, want die laten polymeren achter en je bent de beading en seeting kwijt van e coating. Idem met Quick Detailers,...
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Daar heb ik geen probleem mee vind heerlijk om lekker bezig te zijn aan me tuut. Gaat mij echt om de bescherming tegen swirls. Hij is zwart dus je ziet alles.

Ik ken het met zwart, hier een metallic zwarte Seat Ibiza en Ford Fiesta. Dan zou ik lekker wassen en waxen als ik jou was. Of er een goede bescherming tegen swirls is durf ik niet te zeggen. Zelf polijst ik mijn auto één/ twee keer per jaar met een finishing polijstmiddel, de rest van het jaar is het accepteren en bedekken met bijvoorbeeld Poorboys World Black Hole.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ted

Nieuwste berichten

Bovenaan