Uit nieuwsgierigheid naar andermans wastechniek(en) ben ik het forum af gaan speuren. Helaas geen soortgelijk topic tegengekomen, dus dan starten we er toch een!
Voor de meesten zal het wel herkenbaar zijn, de ontelbaar verschillende meningen over wat nou de ''juiste'' volgorde en manier is van het wasproces. Bijvoorbeeld; Gebruik je een Snow Foam Pre-Wash op een droog oppervlak of spuit je het voertuig eerst af? Als je het mij vraagt een van vele interessante vragen waarover we in dit topic kunnen sparren.
Laat ik beginnen met mijn stappenplan;
3 emmer methode (Wash, Rinse en Wheels)
Velgen + Remklauwen + Wielkasten
- Afspuiten met de hogedrukreiniger.
- CarPro Iron.X op de velgen en remklauwen.
- Infoamen met DetailPro Incredible Snow Foam.
- Banden reinigen met een harde borstel.
- Velgen en remklauwen reinigen met de Wheel Woolies Large, Wheel Woolies Wheel Face Brush en CarPro Detailing Brush Set.
- Afspuiten met de hogedrukreiniger.
Auto
- Afspuiten met de hogedrukreiniger (alleen bij zware vervuiling, bijvoorbeeld vuurwerk van oud&nieuw)
- Infoamen met DetailPro Incredible Snow Foam.
- Afspuiten met de hogedrukreiniger.
- Nogmaals infoamen met DetailPro Incredible Snow Foam voor extra lubricatie en reiniging.
- Wassen met de Microfiber Madness Incredimitt en CarPro Reset als shampoo.
- Afspuiten met de hogedrukreiniger.
- *De uitlaatsierstukken met aparte borstels en accessoires*
Tot slot droog ik het geheel met de Bigboi BlowR Buddi. De CLS staat in de keramische coating (2 lagen CarPro CQUK en 1 laag CarPro Gliss), dus bij mijn eigen auto sluit niet af met een ronde bescherming. Om de zoveel wasbeurten gebruik ik AngelWax H2GO als bescherming voor de ramen en CarPro Perl als bandenzwart.
Wat doet iedereen anders en waarom? Ik ben benieuwd!
Voor de meesten zal het wel herkenbaar zijn, de ontelbaar verschillende meningen over wat nou de ''juiste'' volgorde en manier is van het wasproces. Bijvoorbeeld; Gebruik je een Snow Foam Pre-Wash op een droog oppervlak of spuit je het voertuig eerst af? Als je het mij vraagt een van vele interessante vragen waarover we in dit topic kunnen sparren.
Laat ik beginnen met mijn stappenplan;
3 emmer methode (Wash, Rinse en Wheels)
Velgen + Remklauwen + Wielkasten
- Afspuiten met de hogedrukreiniger.
- CarPro Iron.X op de velgen en remklauwen.
- Infoamen met DetailPro Incredible Snow Foam.
- Banden reinigen met een harde borstel.
- Velgen en remklauwen reinigen met de Wheel Woolies Large, Wheel Woolies Wheel Face Brush en CarPro Detailing Brush Set.
- Afspuiten met de hogedrukreiniger.
Auto
- Afspuiten met de hogedrukreiniger (alleen bij zware vervuiling, bijvoorbeeld vuurwerk van oud&nieuw)
- Infoamen met DetailPro Incredible Snow Foam.
- Afspuiten met de hogedrukreiniger.
- Nogmaals infoamen met DetailPro Incredible Snow Foam voor extra lubricatie en reiniging.
- Wassen met de Microfiber Madness Incredimitt en CarPro Reset als shampoo.
- Afspuiten met de hogedrukreiniger.
- *De uitlaatsierstukken met aparte borstels en accessoires*
Tot slot droog ik het geheel met de Bigboi BlowR Buddi. De CLS staat in de keramische coating (2 lagen CarPro CQUK en 1 laag CarPro Gliss), dus bij mijn eigen auto sluit niet af met een ronde bescherming. Om de zoveel wasbeurten gebruik ik AngelWax H2GO als bescherming voor de ramen en CarPro Perl als bandenzwart.
Wat doet iedereen anders en waarom? Ik ben benieuwd!
Laatst bewerkt: