Strepen op de motorkap

yor

New Member
Hallo,

Agelopen Mei heb ik een nieuwe auto gekocht en deze hou ik netjes bij natuurlijk. Echter, wat ik niet goed snap is, dat op de motorkap altijd strepen achterblijven.

In bijlagen heb ik foto's toegevoegd, als je goed kijk zie je allemaal bruine achtige strepen. Kan dit aan de sealant liggen? Bij de andere panelen heb ik hier geen last van.

Ik was mijn auto meestal met CarPro reset. Zowel de voorwas(show foam) als de handwas. Na ongeveer 4 maanden was ik de auto meestal met Koch Gsf en de handwas met koch As. Daarna een sealant. Ik gebruik nu P&S Bead maker.

Graag wil ik vragen of jullie tips hebben om dit op te lossen en hoe deze strepen ontstaan.
 

Bijlagen

  • IMG_20221022_170315.jpg
    IMG_20221022_170315.jpg
    167,2 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20221022_170319.jpg
    IMG_20221022_170319.jpg
    109,9 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20221022_170337.jpg
    IMG_20221022_170337.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20221022_170342.jpg
    IMG_20221022_170342.jpg
    102,7 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20221022_170347.jpg
    IMG_20221022_170347.jpg
    128 KB · Weergaven: 11

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Hallo,

Agelopen Mei heb ik een nieuwe auto gekocht en deze hou ik netjes bij natuurlijk. Echter, wat ik niet goed snap is, dat op de motorkap altijd strepen achterblijven.

In bijlagen heb ik foto's toegevoegd, als je goed kijk zie je allemaal bruine achtige strepen. Kan dit aan de sealant liggen? Bij de andere panelen heb ik hier geen last van.

Ik was mijn auto meestal met CarPro reset. Zowel de voorwas(show foam) als de handwas. Na ongeveer 4 maanden was ik de auto meestal met Koch Gsf en de handwas met koch As. Daarna een sealant. Ik gebruik nu P&S Bead maker.

Graag wil ik vragen of jullie tips hebben om dit op te lossen en hoe deze strepen ontstaan.
Goedenavond Yor,

Detail je de auto wel eens kort na het maken van een ritje? Een mogelijke verklaring zou dan kunnen zijn dat de motorkap nog warm is door de temperatuur van de motor en daardoor de chemicaliën op dat paneel anders reageren.
 

yor

New Member
Mmmh, dat kan het misschien wel zijn. Het was niet direct ná het maken van een ritje.
Op de dag zelf was er veel bewolking en heb toen gewoon in de middag mijn auto gewassen. Kan het hierdoor misschien ook door komen? Al is er veel bewolking, dan is er nog een hoeveelheid UV licht toch?
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Mmmh, dat kan het misschien wel zijn. Het was niet direct ná het maken van een ritje.
Op de dag zelf was er veel bewolking en heb toen gewoon in de middag mijn auto gewassen. Kan het hierdoor misschien ook door komen? Al is er veel bewolking, dan is er nog een hoeveelheid UV licht toch?
Op een bewolkte dag schijn je ook behoorlijk te kunnen verbranden inderdaad, of dit een direct effect heeft op het plaatsen van een sealant durf ik niet te zeggen. Wat bij mij nog wel eens wil helpen (na het aanbrengen op een te warm paneel of het te lang wachten met afnemen van de wax/sealant/coating) is nogmaals de sealant aanbrengen en het vervolgens gelijk afnemen zonder hem te laten ''flashen''/hechten.

Gaan de strepen op je motorkap met de eerstvolgende wasbeurt weer weg of is het daarvoor te hardnekkig?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan