Surf City Garage Beyond Clay

Tim Goris

Active Member
Nou kwam ik vandaag dit tegen, ben nog lang geen professionele amateur detailer maar lijkt me toch niet echt het zelfde als kleien..

 

Epsilon

Premium Member
Grappig dat je hier over begint. Ik was het flesje dat ik hier van heb al bijna vergeten :eek: Toen had ik nog geen machine en het is sowieso een tijd geleden dat ik het gebruik heb. Dus ik heb helaas geen voorbeeld van de werking.

Tegenwoordig klei ik gewoon met de Meguiar's klei en Dodo Juice luber.
 

ric325i

Active Member
Ik heb ook nog een ongebruikte claytowel (evt handig voor als er een echt mishandelde auto langskomt) zelf ben ik voorstander van gewone clay.
Je ziet ook wel eens van die clay pads maar ik ben gewoon bang voor lakschade door het draaien van zo'n pad.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Beyond Clay is meer een soort paint cleaner en heeft in mijn optiek niets met kleien te maken. Claytowels en blocks kunnen best handig zijn, er zijn echter wel hele grote verschillen in deze producten te vinden. De CarPro clayblock werkt echt prima, zeg maar als een fijne klei met weinig tot geen marring. We probeerden ooit een clayblock van een gerenommeerd merk op een verder flawless motorkap van een BMW en die bekraste letterlijk de lak, dat had zelfs niets meer met marring te maken.
 

ric325i

Active Member
Volgens mij heb ik een clay towel van Carpro echter zal deze nooit de lak van mijn auto zien.
Ik gebruik em wel een keer op een auto die toch flink gecompound moet worden dan zie ik wel meerwaarde (tijdwinst).
Ik ben gewoon een beetje bevooroordeeld...
 

Black Widow

V.I.P. Member
Beyond Clay is meer een soort paint cleaner en heeft in mijn optiek niets met kleien te maken. Claytowels en blocks kunnen best handig zijn, er zijn echter wel hele grote verschillen in deze producten te vinden. De CarPro clayblock werkt echt prima, zeg maar als een fijne klei met weinig tot geen marring. We probeerden ooit een clayblock van een gerenommeerd merk op een verder flawless motorkap van een BMW en die bekraste letterlijk de lak, dat had zelfs niets meer met marring te maken.
Ik heb goede ervaringen met een clay towel. Ik wikkel hem om een spons. Zeer weinig tot geen marring en je kunt flink meters maken. Indien ik echter stevige vervuiling wil verwijderen neem ik meestal een wat agressievere klei. De clayblock van Chemical Guy's vond ik waardeloos. Heel veel marring dus die is in de vuilnisbak verdwenen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan