Hansje
New Member
Kleine test met Reload en PoorBoy's World EX-P Pure Sealant.
Omdat Reload zowel puur als verdund (1:1) kan worden gebruikt heb ik maar een klein testje uitgevoerd.
Omdat ik ook nog een restantje PoorBoy's World EX-P Pure Sealant heb staan, heb ik die ook in de test meegenomen.
Voor donkere auto's adviseert Carpro de Reload 1:1 te verdunnen. Ik heb geen gedemineraliseerd of gedestileerd water in huis dus heb ik gekookt (en daarna afgekoeld) water uit de waterkoker gebruikt om te verdunnen. Er ligt kalk onderin de waterkoker en in het kalkfiltertje, dus ik denk dat dit water redelijk kalkvrij is.
Proefkonijn is mijn nieuwe zwart-metalic Seat Leon. Deze is (nog) nagenoeg swirlvrij. De auto is op de gebruikelijke manier gewassen etc.
De motorkap is in drieën verdeeld met tape. De te behandelen delen zijn van links naar rechts:
- Carpro Reload puur
- Carpro Reload 1:1 verdund
- PoorBoy's World EX-P Pure Sealant.
De pure Reload die ik heb is een originele Carpro 100ml sprayflacon. De verdunde Reload heb ik in een lege Monello Sprayflacon gedaan. De geur van zowel pure als verdunde Reload is aangenaam, maar waar het precies naar ruikt weet ik niet.
De PBW EX-P zit in een flesje en ruikt een beetje kokos-achtig.
Vóór gebruik alle producten goed schudden. De PBW EX-P lijkt wat te "ontmengen" als deze een tijd heeft gestaan.
De beide Reload-varianten zijn makkelijk op te brengen d.m.v. sprayen, inwrijven en afnemen (met BOA-doeken).
De PBW EX-P heb ik opgebracht met een Waxworld-pad, 30 min. laten intrekken en afgenomen met een BOA-doek. (Wel voorzichtig zijn met de Waxworldpad. Fijne pad, voor mij goed formaat, maar ik vertrouw het "randje" om de pad niet zo. Deze lijkt me wat hard en scherp. Een keertje kijken of het randje fatsoenlijk af te knippen is.)
De Reload, zowel puur als verdund, was iets moeilijker uit te poetsen. Er zaten wat "donkere vetachtige vlekken" in. Nogmaals even met de nog wat vochtige "Reload"doek eroverheen en gelijk uitpoetsen en toen was het goed. Misschien lag het aan de zon die op dat moment door het wolkendek kwam.
De PBW EX-P is veel makkelijker uit te poetsen, maar stoft iets meer. Mogelijk had ik het er iets te dik op zitten.
Zowel Reload als PBW EX-P maken de lak iets donkerder. Dit was duidelijk te zien bij het verwijderen van de tape. Helaas lukt het niet om dit verschil op foto vast te leggen. De "tapestreep" heb ik met het puntje van een doek en Reload weggewerkt, anders is het geen gezicht.
Toen de motorkap klaar was even een sproeitest met de tuinslang gedaan.
Het water vliegt van de motorkap af. Bij de Reload loopt het water beter weg dan bij de PBW EX-P die wel meer sheeting lijkt te hebben. Na het sproeien ligt er nog wat water op de motorkap. Mooie beading vind ik zelf en bij de PBW EX-P zijn de druppels iets groter dan bij de Reload. Bij de PBW EX-P blijven er wel meer druppels liggen dan bij de Reload. Na het afdrogen lijkt de motorkap bij de PBW EX-P gladder aan te voelen dan bij de Reload, waarbij de pure Reload net een tikje gladder lijkt te zijn dan de verdunde Reload.
Filmpje van sproeitest:
Hoe lang de producten blijven zitten zal de tijd moeten uitwijzen.
Conclusie:
Carpro Reload en PBW EX-P zijn mooie producten. Mijn voorkeur (voor nu) gaat uit naar PBW-EX-P. Deze stoft wel iets meer en moet langer intrekken, maar poetst makkelijker uit en kan in de zon gebruikt worden (Ik kan mijn auto namelijk niet in de schaduw zetten). De Reload zal in de schaduw waarschijnlijk makkelijk uit te poetsen zijn. Voordeel van de Reload is, dat je er sneller mee kunt werken. Opsprayen, inwrijven en afnemen.
Het eindresultaat:
De motorkap is prachtig zwart met een diepe glans. Beide producten verdiepen de kleur en laten een mooie glans achter. De Reload lijkt net iets waterafstotender dan de PBW EX-P.
De foto's zijn genomen door een (beetje vuil) raam, dus er kunnen dingen te zien zijn die op de lak lijken zitten maar eigenlijk zit het op het raam.
Omdat Reload zowel puur als verdund (1:1) kan worden gebruikt heb ik maar een klein testje uitgevoerd.
Omdat ik ook nog een restantje PoorBoy's World EX-P Pure Sealant heb staan, heb ik die ook in de test meegenomen.
Voor donkere auto's adviseert Carpro de Reload 1:1 te verdunnen. Ik heb geen gedemineraliseerd of gedestileerd water in huis dus heb ik gekookt (en daarna afgekoeld) water uit de waterkoker gebruikt om te verdunnen. Er ligt kalk onderin de waterkoker en in het kalkfiltertje, dus ik denk dat dit water redelijk kalkvrij is.
Proefkonijn is mijn nieuwe zwart-metalic Seat Leon. Deze is (nog) nagenoeg swirlvrij. De auto is op de gebruikelijke manier gewassen etc.
De motorkap is in drieën verdeeld met tape. De te behandelen delen zijn van links naar rechts:
- Carpro Reload puur
- Carpro Reload 1:1 verdund
- PoorBoy's World EX-P Pure Sealant.
De pure Reload die ik heb is een originele Carpro 100ml sprayflacon. De verdunde Reload heb ik in een lege Monello Sprayflacon gedaan. De geur van zowel pure als verdunde Reload is aangenaam, maar waar het precies naar ruikt weet ik niet.
De PBW EX-P zit in een flesje en ruikt een beetje kokos-achtig.
Vóór gebruik alle producten goed schudden. De PBW EX-P lijkt wat te "ontmengen" als deze een tijd heeft gestaan.
De beide Reload-varianten zijn makkelijk op te brengen d.m.v. sprayen, inwrijven en afnemen (met BOA-doeken).
De PBW EX-P heb ik opgebracht met een Waxworld-pad, 30 min. laten intrekken en afgenomen met een BOA-doek. (Wel voorzichtig zijn met de Waxworldpad. Fijne pad, voor mij goed formaat, maar ik vertrouw het "randje" om de pad niet zo. Deze lijkt me wat hard en scherp. Een keertje kijken of het randje fatsoenlijk af te knippen is.)
De Reload, zowel puur als verdund, was iets moeilijker uit te poetsen. Er zaten wat "donkere vetachtige vlekken" in. Nogmaals even met de nog wat vochtige "Reload"doek eroverheen en gelijk uitpoetsen en toen was het goed. Misschien lag het aan de zon die op dat moment door het wolkendek kwam.
De PBW EX-P is veel makkelijker uit te poetsen, maar stoft iets meer. Mogelijk had ik het er iets te dik op zitten.
Zowel Reload als PBW EX-P maken de lak iets donkerder. Dit was duidelijk te zien bij het verwijderen van de tape. Helaas lukt het niet om dit verschil op foto vast te leggen. De "tapestreep" heb ik met het puntje van een doek en Reload weggewerkt, anders is het geen gezicht.
Toen de motorkap klaar was even een sproeitest met de tuinslang gedaan.
Het water vliegt van de motorkap af. Bij de Reload loopt het water beter weg dan bij de PBW EX-P die wel meer sheeting lijkt te hebben. Na het sproeien ligt er nog wat water op de motorkap. Mooie beading vind ik zelf en bij de PBW EX-P zijn de druppels iets groter dan bij de Reload. Bij de PBW EX-P blijven er wel meer druppels liggen dan bij de Reload. Na het afdrogen lijkt de motorkap bij de PBW EX-P gladder aan te voelen dan bij de Reload, waarbij de pure Reload net een tikje gladder lijkt te zijn dan de verdunde Reload.
Filmpje van sproeitest:
Hoe lang de producten blijven zitten zal de tijd moeten uitwijzen.
Conclusie:
Carpro Reload en PBW EX-P zijn mooie producten. Mijn voorkeur (voor nu) gaat uit naar PBW-EX-P. Deze stoft wel iets meer en moet langer intrekken, maar poetst makkelijker uit en kan in de zon gebruikt worden (Ik kan mijn auto namelijk niet in de schaduw zetten). De Reload zal in de schaduw waarschijnlijk makkelijk uit te poetsen zijn. Voordeel van de Reload is, dat je er sneller mee kunt werken. Opsprayen, inwrijven en afnemen.
Het eindresultaat:
De motorkap is prachtig zwart met een diepe glans. Beide producten verdiepen de kleur en laten een mooie glans achter. De Reload lijkt net iets waterafstotender dan de PBW EX-P.
De foto's zijn genomen door een (beetje vuil) raam, dus er kunnen dingen te zien zijn die op de lak lijken zitten maar eigenlijk zit het op het raam.
Laatst bewerkt: