Vandaag de koplampen van mijn CLS aangepakt!
De before picture:
De linker koplamp (bijrijderskant) kon er nog prima mee door, maar de rechter koplamp (bestuurderskant) ging langzaamaan richting APK-afkeur. Daarom werd het hoog tijd voor mijn eerste klus koplampherstel. Spannend, maar met advies van @Stefan en @BlackPassat in het achterhoofd vol zelfvertrouwen aan de slag!
De stappen die ik heb gevolgd:
Stap 1: Opschuren met Colad Waterproof Schuurpapier. P600, P800, P1000, P1500, P2000 en P3000.
Stap 2: Polijsten met CarPro Clearcut, Fixer en Reflect. Ik heb hierbij gekozen voor handmatig polijsten met de DetailPro Hand Applicator pads aangezien een koplamp van een CLS gekker gevormd is dan een Fiat Multipla...
Stap 3: Ontvetten met CarPro Eraser.
Stap 4: Beschermen met CarPro DLUX!
Stap 2, 3 en 4 ook op de linker koplamp (bijrijderskant) toegepast.
En zie hier het resultaat:
Zelf ben ik er super blij mee, al helemaal omdat de koplampglazen van zo'n CLS niet los te bestellen zijn... Liever een beetje elbow grease, dan een rib uit mijn lijf voor een nieuwe koplampunit haha. Een van de leukste klussen die ik ooit heb gedaan en ook nog eens enorm leerzaam!
De before picture:
De linker koplamp (bijrijderskant) kon er nog prima mee door, maar de rechter koplamp (bestuurderskant) ging langzaamaan richting APK-afkeur. Daarom werd het hoog tijd voor mijn eerste klus koplampherstel. Spannend, maar met advies van @Stefan en @BlackPassat in het achterhoofd vol zelfvertrouwen aan de slag!
De stappen die ik heb gevolgd:
Stap 1: Opschuren met Colad Waterproof Schuurpapier. P600, P800, P1000, P1500, P2000 en P3000.
Stap 2: Polijsten met CarPro Clearcut, Fixer en Reflect. Ik heb hierbij gekozen voor handmatig polijsten met de DetailPro Hand Applicator pads aangezien een koplamp van een CLS gekker gevormd is dan een Fiat Multipla...
Stap 3: Ontvetten met CarPro Eraser.
Stap 4: Beschermen met CarPro DLUX!
Stap 2, 3 en 4 ook op de linker koplamp (bijrijderskant) toegepast.
En zie hier het resultaat:
Zelf ben ik er super blij mee, al helemaal omdat de koplampglazen van zo'n CLS niet los te bestellen zijn... Liever een beetje elbow grease, dan een rib uit mijn lijf voor een nieuwe koplampunit haha. Een van de leukste klussen die ik ooit heb gedaan en ook nog eens enorm leerzaam!