Tim's detailoverzicht.

Guido

Active Member
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, die krijgt vast een uitgebreide behandeling binnenkort.. en het was nog wel zo’n leuk engeltje ;)
 

Epsilon

Premium Member
Mooie wagen! Dat wit laat jij vast weer knallen. Zelfs een rondje IronX helpt vaak al enorm heb ik meegemaakt op geel en wit.

Die stoelverwarming i.c.m. leder stoelen ga je vast waarderen deze winter. Ik zet 'm zelf graag aan :)
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Het heeft 2 maandjes op zich moeten laten wachten, maar de A-Klasse is eindelijk grondig onder handen genomen!

ae265418-583c-4905-bc13-2bf1021a07ff.jpg
a632fd29-9ba9-438a-8001-1e185f74927c.jpg

Ik ben ontzettend blij met het resultaat en dat mag ook wel na 6 dagen werk. De planning was als volgt:

Dag 1 / zaterdag

Voordat ik de auto ging wassen/decontamineren heb ik de voorruit gepolijst. De
reden hiervoor is dat het 9/10 keer een bende is na het roterend polijsten i.c.m. sprays water toevoegen aan de CarPro CeriGlass. Eerst dus roterend polijsten met de nieuwe CarPro GlassCut Rayon pads, vervolgens afgebouwd met de mildere DetailPro Glass Polishing pads en DetailPro Slimline Cutting pads. Het glas is lang niet perfect, maar de lichte ruitenwisserkrassen zijn verwijderd en daar ging het me even om.

Toen het glas gedaan was heb ik de kentekeplaat, het achter- en voorlogo verwijderd (welke later werden vervangen voor zwarte varianten) verwijderd en kon het wasproces beginnen.
- Deursponningen met CarPro Multi X
- Lak inspuiten met CarPro BugOut, foamen met Koch Chemie Vorreiniger B en afspuiten
- Lak weer foamen met Vorreiniger B en lastige plekken met i.c.m. Multi X + detailbrushes reinigen (de alkalische reinigers werken uitstekend tegen algemene vervuiling rondom bv. raamrubbers)
- Lak foamen met Koch Chemie Reactivation Shampoo, wassen en lastige plekken met i.c.m. CarPro Spotless + detailbrushes reinigen (de zure shampoo en Spotless werken uitstekend tegen kalkaanslag rondom bv. emblemen)
- Uitlaatsierstukken reinigen met Labocosmetica Cronos
- Lak decontamineren met CarPro IronX en CarPro TarX
- Lak kleien met DetailPro Professional Clay Aggressive

Tot slot de wagen gedroogd met de BigBoi BlowR Pro Plus en het weinige kunststof/rubber afgeplakt.

Dag 2 / maandag

Alle gelakte delen (behalve de gevoelige pianolak) roterend gepolijst met de Flex PE accu polijstmachine, DetailPro Cupped Wool pad en non-deminishing 3D ACA510. De correctie hiervan was uiteraard ongelofelijk goed.

Dag 3 / dinsdag

Om de nodige dofheid van het grove polijsten te verwijderen heb ik nog een cutting stage uitgevoerd. Dit keer excentrisch met de Flex XCE accu polijstmachine, DetailPro Slimline Heavy Cut pads en deminishing CarPro UltraCut. Doordat de lak van de A-Klasse erg hard is liet dit nagenoeg geen haze/dofheid achter.

Dag 4 / woensdag

Voordat ik ging finishen heb ik de auto eerst opnieuw gewassen om het vele ''correctiestof'' te verwijderen. Daarnaast zijn diepere krassen en steenslagpunten ontvet met CarPro Eraser en bijgetipt met een Chipex lakkit. Daarna lekker gefinished met CarPro Reflect op DetailPro Slimline Finishing pads. De uitlaatsierstukken hzijn gepolijst met CarPro Metallicut en staalwol 0000.

PS: Deze aanpak van het polijsten is uiteraard ontstaan d.m.v. diverse testspots. Ik had ''maar'' 3 dagen voor het corrigeren van de 10 jaar / 120.000km oude lak en dit bleek de meest efficiënte aanpak ;)

Dag 5 / donderdag

Coatingdag 1 van 2. Het zal sommigen misschien opgevallen zijn, maar zaterdag heb ik de velgen/banden overgeslagen. Deze werden vandaag gedemonteerd om grondig te kunnen wassen (en mee te kunnen coaten).

15845efa-9ab1-46d8-a480-fc76601ab0db.jpg

Eerst de auto op HBM assteunen en daarna lekker de velgen reinigen.

1ebd189e-454c-4d90-9425-3662be9f8c3c.jpg
(Let niet op de enkele missende naafkap... :()

De velgen reinigen met Koch Chemie Magic Wheel Cleaner, CarPro TarX en P&S Brake Buster in de IK Foam Pro 2. De banden reinigen met CarPro Retyre.

Na het wassen van de velgen heb ik enkele nieuwe accessoires geplaatst.

9bd9ff53-633b-485b-91f8-7ea6e312058a.jpgZwart achterembleem.

47128047-6a57-4401-be15-27f977495951.jpg
Zwart voorembleem. Daarnaast zijn de chrome elementen in de grill door onze collega Mike d.m.v. wrapfolie zwart gemaakt en heeft hij het logo zelf in de 50% smoked PPF gezet!

b064fd37-3a9d-4c8f-8122-96ccd6830216.jpg
Zwarte naafkappen en Mercedes-ventieldoppen.

Tot slot alles 2x ontvet met Eraser en voorzien van 2 lagen CarPro DQUARTZ.

Dag 6 / vrijdag

Coatingdag 2 van 2. Vandaag mocht de (kneiterharde maar stroeve) DQUARTZ voorzien worden van 2 lagen Finest. Ook de bandjes kregen 2 lagen CarPro BlackOut, al het kunststof 2 lagen CarPro DLUX en het glas 2 lagen van de nieuwe CarPro GForce. Wat een aangename toevoeging aan het assortiment is dat. Ontzettend makkelijk te verwerken en de ramen worden er extreem glad van! Ik ben erg benieuwd naar de hydrofobiteit van de coating en resistentie tegen de welbekende ruitenwisservegen/krassen. De coating valt onder de DQuartz lijn en zou daarom ook erg hard/krasbestendig moeten zijn.

Infrarood drogen en klaar is Kees.

Weer een ontzettend leuke en leerzame week achter de rug. Stefan en Laura, wederom duizend maal dank voor het gebruik maken van de ruimte!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik heb alles nauwlettend kunnen volgen en ik ben er supertrots op dat je bent gegroeid tot één van de meest kritische detailers van Nederland. Je Mercedes staat er werkelijk prachtig bij en staat van onder tot boven in de allerbeste coatings die momenteel te verkrijgen zijn, hier ga je jarenlang heel veel plezier aan beleven!
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Hallo @Tim Krijgh , hoe zijn je ervaringen met de Carpro Black Out na een aantal maanden?
Hi @Riez, ik ben/was erg te spreken over de CarPro BlackOut. ''Was'', omdat de velgen met banden een paar weken geleden verkocht zijn en ik het resultaat nu dus niet meer kan zien haha.

De set heeft er ~3 maanden onder gezeten en qua water- en vuilafstotende eigenschappen merkte ik eigenlijk nog geen degradatie. Op mijn nieuwe banden zit CarPro DarkSide, waar ik overigens ook erg tevreden over ben. De duurzaamheid van de BlackOut is ~6 maanden en die van DarkSide ~3 maanden. Om BlackOut dus alleen aan te schaffen als bandenzwart is misschien een beetje enthousiast, gezien de indrukwekkende prijs/kwaliteit en prestaties van de DarkSide. Mocht je de raamrubbers ook willen beschermen dan is de banden meepakken met BlackOut natuurlijk geweldig. Op raamrubbers vind ik de DarkSide weer iets minder geschikt dan de BlackOut.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan