Tim's detailoverzicht.

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Ik heb het 11 maanden (na de full detail) uit kunnen stellen, maar daar is hij dan toch, de eerste goede kras... Dat is wat je krijgt als iemand van 1 meter 95 uit een Mazda MX-5 probeert te stappen. Het ging lang goed, maar helaas schoot de deur deze keer door tegen een radiatorstang in mijn smalle garage.

1676320230864.png

Uit een poging om de coating intact te houden, ben ik eerst aan de gang gegaan met CarPro Essence Plus. Dit maakte de krassen wel iets minder, maar verdwenen waren ze helaas nog niet. Vervolgens ben ik met CarPro Fixer op een DetailPro Cutting Pad (2'' op de Flex PXE met 12mm excentrische adapter) aan de gang gegaan. Dat klaarde de klus en na een rondje CarPro Reflect heb ik het verzegeld met de Essence Plus. Het liefst had ik er weer een laagje coating op aangebracht, maar voor nu kan de Miata er weer even tegen aan. Het resultaat:

1676320246270.png
 

Fuut-Fuut

Active Member
de kras was de doorslag om over te gaan op iets anders ? Mooi model zo c coupe. En dat spik en span maken zal wel goed komen. Veel plezier ermee
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Bedankt heren! Ik hoop dat hij na de eerste wasbeurt nog steeds zo mooi is @Dirk Post . Ik zag het flesje Fast Glaze van Cartec al in de hoek staan, dus ik ben benieuwd hoeveel er mee gemaskeerd is. Op het eerste gezicht lijkt het in ieder geval een hele nette auto met lakdiktes tussen de 110-130 micron. @Fuut-Fuut De kras was heel vervelend, maar absoluut niet de reden hahaha. Een echte detailer is niet bang voor een beetje kras, toch? :D
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
De eerste Mercedes die dit weekend wat aandacht kreeg, was helaas niet de mijne hahaha. Deze Mercedes CLA45 AMG met 88.000 was aardig verwaarloosd. De motorruimte heb ik voorzichtig met de Kranzle afgespoten. Daarna ingespoten met Koch Chemie Vorreiniger B, DetailPro Incredible Snow Foam eroverheen en borstelen maar. Tot slot afgespoten en verzegeld met de Koch Chemie Motorplast:

FB097836-C268-4805-95F0-741D8123312A.jpeg

Het lederen en alcantara stuur had ook betere tijden gekend. Koch Chemie Pol Star 1:10 klaarde het klusje in 2 borstelbehandelingen:

6406EFBC-E54D-468C-AC74-B7B9625C6972.jpeg
DC6C4E6C-A90F-41FD-93C5-D2CF0545449E.jpeg

Het enige wat ik niet netjes heb gekregen is het rode “biesje” boven in het stuur. Hierop is lichte zwarte aanslag te zien. Na 2x reinigen was er geen verbetering zichtbaar, dus ik ben bang dat het beschadigd is/was. Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Na 2 weken was het eindelijk tijd voor de eerste wasbeurt van de C180!

1678216580016.png

1) Velgen en banden gereinigd met CarPro IronX en DetailPro Safe Tyre Cleaner
2) Deursponningen en motorruimte gereinigd met Koch Chemie Vorreiniger B
3) Motorruimte verzegeld met Koch Chemie Motorplast
4) Prewash met CarPro Lift
5) Handwash met CarPro Descale
6) Chemische decontaminatie met CarPro IronX en TarX
7) Het gehele exterieur verzegeld met CarPro Hydro2 Lite
8) Deursponningen nagelopen met CarPro Elixir
9) Banden verzorgd met CarPro Darkside

Daarnaast heb ik de ''BlueEfficiency'' bagdes op het voorscherm verwijderd en de lijmresten getackeld met Koch Chemie Eulex.

1678216589298.png

De polijstbehandeling staat gepland in het Pinksterweekend. Het zal niet zo'n uitgebreide worden als de Mazda (van 36u) en keramische coatings, maar een simpele 2-stapper met de Angelwax AG Silver Metallic Wax als bescherming. De Benz is nog redelijk netjes voor zijn leeftijd en de anti-kras kleur maakt het natuurlijk ook allemaal een stuk dragelijker :D
 

_Maarten_

Premium Member
Mooi verwoord zo.
Dat zilver "verbergt" genoeg inderdaad, dat zag ik bij mijn vorige auto ook.
Valt minder op dan op donkere lakken.

Auto ziet er netjes uit!
 

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Zaterdag voor het eerst CarPro Elixir op een van mijn eigen voertuigen gebruikt. Wat een bizarre glans en beading, en dat voor een quick detailer. Ik ben fan!

Onderstaande afbeelding is van vandaag (2 dagen later). Het oppervlak was niet meer 100% schoon, wat de hydrofobiteit des te indrukwekkender maakt.
IMG_8910.jpeg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan