tips voor bij de eerste keer een coating te plaatsen.

2shiny

V.I.P. Member
die ziet er prachtig uit. Aan de reflectie in de lichten te zien ook geen highspots ofzo meer. Goed werk!
 

Bjorn.T

Member
Ziet er goed uit! Uiteindelijk mee gevallen om de coating te verwerken? Het resultaat mag er zijn :).
Bedankt :D het viel heel goed mee door de tips die ik gekregen heb . het is wel wat werk vooral voor het voorbereiden maar zo het zo weer doen. Ben nu aan het wachten tot ik eens door de regen moet om het resultaat dan te zien
 

Kilometervreter

überspammer
Wow!
Ziet er zeer goed uit! Ja, ook ik sta elke keer weer te kijken wat een reflectie de CQuartz geeft, het voegt echt glans toe.

Zeer fraai resultaat op een zeer fraaie kleur!
 

Bjorn.T

Member
Ik heb net gezien dat ik op het stukje achter men deur precies een paar strepen heb zitten. Eind deze week de auto eens goed wassen en kijken wat dat zegt. Ik vermoed dat het door de relod komt want deze had ik eerst nog niet.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik heb net gezien dat ik op het stukje achter men deur precies een paar strepen heb zitten. Eind deze week de auto eens goed wassen en kijken wat dat zegt. Ik vermoed dat het door de relod komt want deze had ik eerst nog niet.
Ik weet bijna zeker dat het door de reload komt. Maak je er maar geen zorgen om, als je de auto één of twee keer gewassen hebt zijn de vlekken weg.
Ik was ook altijd in "gevecht" met de reload na het aanbrengen van de Cquartz UK. En er zijn er meer.
Vooral op donkere auto's is het lastig.
 

2shiny

V.I.P. Member
Ik weet bijna zeker dat het door de reload komt. Maak je er maar geen zorgen om, als je de auto één of twee keer gewassen hebt zijn de vlekken weg.
Ik was ook altijd in "gevecht" met de reload na het aanbrengen van de Cquartz UK. En er zijn er meer.
Vooral op donkere auto's is het lastig.
+1, ik word echt gen vriend met Reload op de cquk
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik heb/had het ook maar sinds ik de reload 50% verdun gaat het echt een stuk beter!
Maar als je de Cquartz uk net hebt aangebracht is het toch de bedoeling dat ie de eerste uren niet in aanraking komt met water. Water zou juist vlekken kunnen maken in een coating die nog niet goed uitgehard is, toch?
Dus dan klinkt verdunnen niet echt logisch.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat klopt wel wat je zegt, waterdruppels kunnen inderdaad vlekken maken in de coating. Een spraytje aangelengde Reload, die ook nog eens wordt afgenomen kan echter absoluut geen kwaad.
 

Bjorn.T

Member
Dag Bjorn,
Het is in ieder geval belangrijk om de lak goed te reinigen, (wassen, kleien, eventueel rondje Iron.X en Tar.X) en de lak strak te polijsten. Daarna de lak goed ontvetten met Eraser (het liefst 2x)
Bij de CQuartz UK zitten voldoende applicatiedoekje en 1 grote suededoek om af te nemen. Bij de Dlux zitten alleen de applicatiedoekjes dus het is handig om in ieder geval één grote 40x40 suede doek erbij te nemen.


Beste,

Ik heb nog halve flessen van men coating staan altijd goed opgeborgenmaar ondertussen staan er al bijna 2 jaar mag ik deze nog gebruiken ?

Mvg Bjorn
 

Nieuwste berichten

Bovenaan