Vakantiedetail Ford Focus

IbizaSigno

V.I.P. Member
Zo na de vakantie werd het wel weer eens tijd voor een detail van onze Ford Focus. Vorige week het interieur al gedaan. Uitzuigen en wat apc deed het werk.
Gisteren begonnen met de velgen. Ingesprayed met Wolfs Chemicals deironizer. Terwijl dit inwerkte allerlei kieren en nader geschrobt met apc en een borsteltje. Daarna als gespoeld an afgespoten. Velgen gewassen met Dodo Juice shampoo en verschillende borstels. Bandem gereinigd met apc 1:10.
Hele auto gefoamed met Detailpro foam. Iets te veel in de fles gedaan, het was net scheerschuim. Na dit afgespoten te hebben de auto gewassen met shampoo van Dodo Juice en gedroogd. Hierna de auto gekleid met Carpro medium klei (geel) en Dodo Juice Born slippy. De vervuiling viel best mee. Alleen wat zwarte spikkels rondom de wielen en laag op de deuren.
Niet al te lang geleden een paaltje geraakt. Gelukkig viel het mee met de schade. Met een kleine pad op de DAP900 icm met Rupes blauw en Carpro 1step was het zo weer weg.

20220806_150223.jpg

En nog een paar plekjes zo behandelt.
20220806_151203.jpg
Tevreden met het resultaat ben ik verder gegaan. Omdat de auto nauwelijks swirls heeft heb ik gekozen voor Auto Finesse triple (all in one) op de DAP900 met een zachte finishimg pad. Banden met Auto Finesse Satin.
Tevreden na een middag doorwerken. Iets te weinig fotos gemaakt, batterij van de telefoon was leeg.
Nog een vraag, de dakdragers en de andere raamlijsten hebben hun glans flink verloren. Met Poorboys pro polish heb ik gebruikt. Helaas geen resultaat. Iemand tips?

Eindresultaat :
20220806_162525.jpg
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Mooi om te zien dat je weer aan het detailen bent geslagen Nicky.
De focus staat er weer helemaal strak bij.
Met het risico dat je dit als erveren detailer al weet, toch het volgende:
De dakdragers zijn van metaal neem ik aan? Vaak zit daar een kunststof laagje opgedampt. Dan zou een lichte polish kunnen helpen. De Pro Polish is een chemische reiniger en deze heeft bij mijn weten géén (of anders een zeer lichte) polijstkorrel.
Als het metalen dakdragers zijn, dan zou een metal polish kunnen helpen, je kunt dit checken door op een klein plekje te proberen met metal polish: als je MF-doek verkleurt, dan is het metaal, als het niet verkleurd dan beter gewone polish pakken.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan