vanilepuding
New Member
hallo iedereen ,
ik ben Robin , 31 , uit Belgisch Limburg en om redenen die ik zodadelijk zal uitleggen na jaren van afwezigheid terug zijn stappen in de poetswereld maakt .
mij poets en autocarriere begon op mijn 18de met het behalen van mijn rijbewijs :
car 1 : een 11 jaar oude , rode toyota starlet . daar ben ik als onwetend rund op beginnen poetsen , maar dat bleef een , eerder roze , lelijke auto .
car 2 : hier heeft de poetsmicrobe me echt te pakken gekregen , een 8 jaar oude Opel astra nurnbergring editie . productie van slecht 500 stuks . lichtjes maar stijlvol getuned . kortom , heerlijke auto . ik was echter wel een koppig mannetje en advies inwinnen over hoe je nu juist een auto poetst had ik niet nodig . ( emmertje , sponsje erbij , klaar toch ? )
car 3 : De auto die mijn liefde voor het merk gevormd heeft , de eerste van hopelijk nog veel , mijn ouwe trouwe , 4 jaar oude BMW 318d ( e46) . een beetje herzelfde verhaal als de astra , nooit een carwash van dichtbij gezien , maar 2 emmers ? weet gij wel wat dat kost ?
car 4 : na aankoop van een trouwe vriend ( mijn duitse herder ) iets meer plaats nodig en er was nog maar 1 merk dat in aanmerking kwam . 2 jaar oude BMW 320d ( e91 ) . Deze prachtige wagen verdiende een liefdevollere behandeling als de vorige wagens , ik werd ook niet jonger maar wel wijzer , welkom 2de emmer , met deze wagen ook een workshop gevolgd bij een lid van een nederlands bmw forum ( wat is dat toch met nederlanders en forums ? kwalitatief een stuk beter als belgische . ) hier beperkte kneepjes van het vak geleerd .
dat beperkt lag vooral aan mij en niet aan het forumlid die me met raad en daad heeft bijgestaan , was vooral angstig om met een slijptol ( ja , met mousse op , maar toch ) op mijn mooie lak te gaan . dit dus niet geleerd .
de opmerkende lezer heeft ondertussen opgemerkt dat de pracht , maar ook de kostprijs van mijn wagens in stijgende lijn gaat maar helaas , hier stopt het plezier .
overgeschakeld naar een nieuwe werkgever waar ik een bedrijfswagen kreeg , en omwille van fiscale redenen was dat niet bepaald het van het , wat ook de reden is van mijn verdwijning uit het poetsersleventje .
car 5 : citroen berlingo , no comment.
car 6 : citroen jumpy , beetje beter , beetje groter , nog steeds prul .
car 7 : peugeot partner : een jumpy van peugeot , joepie .
car 8 : ik werk me op op de zaak en begin beloond te worden daarvoor , Peugeot 308sw GT-line .
deze werd opnieuw gepoetst , maar niet als een professional ( wat ik dan ook niet ben ) .
CAR 9 : opnieuw promotie gemaakt op de zaak , en aangezien de baas weet wat mijn merk is vorige week een prachtige nieuwe wagen in ontvangst mogen nemen , ook de reden dat ik me hier aanmeld om hopelijk te delen in jullie vakkennis en ervaring , want deze moet permanent glimmen als nieuw ! mijn nieuwe BMW 530e (g30) .
ik ben Robin , 31 , uit Belgisch Limburg en om redenen die ik zodadelijk zal uitleggen na jaren van afwezigheid terug zijn stappen in de poetswereld maakt .
mij poets en autocarriere begon op mijn 18de met het behalen van mijn rijbewijs :
car 1 : een 11 jaar oude , rode toyota starlet . daar ben ik als onwetend rund op beginnen poetsen , maar dat bleef een , eerder roze , lelijke auto .
car 2 : hier heeft de poetsmicrobe me echt te pakken gekregen , een 8 jaar oude Opel astra nurnbergring editie . productie van slecht 500 stuks . lichtjes maar stijlvol getuned . kortom , heerlijke auto . ik was echter wel een koppig mannetje en advies inwinnen over hoe je nu juist een auto poetst had ik niet nodig . ( emmertje , sponsje erbij , klaar toch ? )
car 3 : De auto die mijn liefde voor het merk gevormd heeft , de eerste van hopelijk nog veel , mijn ouwe trouwe , 4 jaar oude BMW 318d ( e46) . een beetje herzelfde verhaal als de astra , nooit een carwash van dichtbij gezien , maar 2 emmers ? weet gij wel wat dat kost ?
car 4 : na aankoop van een trouwe vriend ( mijn duitse herder ) iets meer plaats nodig en er was nog maar 1 merk dat in aanmerking kwam . 2 jaar oude BMW 320d ( e91 ) . Deze prachtige wagen verdiende een liefdevollere behandeling als de vorige wagens , ik werd ook niet jonger maar wel wijzer , welkom 2de emmer , met deze wagen ook een workshop gevolgd bij een lid van een nederlands bmw forum ( wat is dat toch met nederlanders en forums ? kwalitatief een stuk beter als belgische . ) hier beperkte kneepjes van het vak geleerd .
dat beperkt lag vooral aan mij en niet aan het forumlid die me met raad en daad heeft bijgestaan , was vooral angstig om met een slijptol ( ja , met mousse op , maar toch ) op mijn mooie lak te gaan . dit dus niet geleerd .
de opmerkende lezer heeft ondertussen opgemerkt dat de pracht , maar ook de kostprijs van mijn wagens in stijgende lijn gaat maar helaas , hier stopt het plezier .
overgeschakeld naar een nieuwe werkgever waar ik een bedrijfswagen kreeg , en omwille van fiscale redenen was dat niet bepaald het van het , wat ook de reden is van mijn verdwijning uit het poetsersleventje .
car 5 : citroen berlingo , no comment.
car 6 : citroen jumpy , beetje beter , beetje groter , nog steeds prul .
car 7 : peugeot partner : een jumpy van peugeot , joepie .
car 8 : ik werk me op op de zaak en begin beloond te worden daarvoor , Peugeot 308sw GT-line .
deze werd opnieuw gepoetst , maar niet als een professional ( wat ik dan ook niet ben ) .
CAR 9 : opnieuw promotie gemaakt op de zaak , en aangezien de baas weet wat mijn merk is vorige week een prachtige nieuwe wagen in ontvangst mogen nemen , ook de reden dat ik me hier aanmeld om hopelijk te delen in jullie vakkennis en ervaring , want deze moet permanent glimmen als nieuw ! mijn nieuwe BMW 530e (g30) .
Laatst bewerkt: