Hoi iedereen,
Ik heb sinds dit weekend de Wolfs Mean Green besteld en binnengekregen. Dit zou een rinseless wash zijn die ivg met ONR het vuil niet vasthoudt in de vezels van de mitt maar ze effectief terug loslaat in de spoelemmer (wat mensen een groot nadeel vonden).
Ik zit nu al een paar dagen te googlen op bepaalde methodes in de States (waar RW veel meer gebruikt wordt door waterverbod in bepaalde gebieden).
Hier kom ik steeds op 2 methodes uit;
1) de gewone methode;
Je wast de wagen eigenlijk compleet hetzelfde als een gewone wasbeurt met 2 emmers+gridguard. Je spuit eerst het bepaalde plaatdeel in met RW uit een pompspuitje (dit laat je 30-50sec intrekken), dan neem je jouw washmitt (noodle of microfiber) wast het deel in een slangbeweging. Daarna de mitt spoelen in je spoelemmer. Dan navegen met een licht vochtige MFdoek. Als laatste stap droogvegen met een propere MF. Dit alles per plaatdeel (grote delen in 2delen)
2) de Garry Dean methode;
Je neemt een wasemmer en doet hier meer product in dan aanbevolen gemengt met Demiwater. Deze emmer vul je dan met + - 6 microvezeldoeken tussen de 300gr en 600gr dikte in. Deze laat je goed intrekken in de RW. Je spuit het paneel weer in met je pompspuit om de vervuiling los te weken. Dan vouw je een doek uit de emmer in 4.
Je gaat met 1 kant van links naar recht op het paneel, dan neem je de andere kant en ga je van recht naar links (ook weer de slangbeweging maar je neemt dan NOOIT dezelfde kant). Dus met 1 doek (in 4 gedeeld) doe je ongeveer 1 plaatdeel. Ook weer nadrogen met een licht vochtige MF en dan nabuffen met een goede doek met/zonder detailspray.
De doek die je hebt gebruikt om te wassen gaat niet meer in de wasemmer, deze worden opzij gelegd om in het wasmachine te vliegen . Dus je gebruikt nooit een vervuilde doek op de lak met deze methode.
Graag jullie meningen over deze opties.
Grtz
Ik heb sinds dit weekend de Wolfs Mean Green besteld en binnengekregen. Dit zou een rinseless wash zijn die ivg met ONR het vuil niet vasthoudt in de vezels van de mitt maar ze effectief terug loslaat in de spoelemmer (wat mensen een groot nadeel vonden).
Ik zit nu al een paar dagen te googlen op bepaalde methodes in de States (waar RW veel meer gebruikt wordt door waterverbod in bepaalde gebieden).
Hier kom ik steeds op 2 methodes uit;
1) de gewone methode;
Je wast de wagen eigenlijk compleet hetzelfde als een gewone wasbeurt met 2 emmers+gridguard. Je spuit eerst het bepaalde plaatdeel in met RW uit een pompspuitje (dit laat je 30-50sec intrekken), dan neem je jouw washmitt (noodle of microfiber) wast het deel in een slangbeweging. Daarna de mitt spoelen in je spoelemmer. Dan navegen met een licht vochtige MFdoek. Als laatste stap droogvegen met een propere MF. Dit alles per plaatdeel (grote delen in 2delen)
2) de Garry Dean methode;
Je neemt een wasemmer en doet hier meer product in dan aanbevolen gemengt met Demiwater. Deze emmer vul je dan met + - 6 microvezeldoeken tussen de 300gr en 600gr dikte in. Deze laat je goed intrekken in de RW. Je spuit het paneel weer in met je pompspuit om de vervuiling los te weken. Dan vouw je een doek uit de emmer in 4.
Je gaat met 1 kant van links naar recht op het paneel, dan neem je de andere kant en ga je van recht naar links (ook weer de slangbeweging maar je neemt dan NOOIT dezelfde kant). Dus met 1 doek (in 4 gedeeld) doe je ongeveer 1 plaatdeel. Ook weer nadrogen met een licht vochtige MF en dan nabuffen met een goede doek met/zonder detailspray.
De doek die je hebt gebruikt om te wassen gaat niet meer in de wasemmer, deze worden opzij gelegd om in het wasmachine te vliegen . Dus je gebruikt nooit een vervuilde doek op de lak met deze methode.
Graag jullie meningen over deze opties.
Grtz