Voet vegen binnenkant deur

Kevin

New Member
Hoi

Zoek goed middel om deze strepen weg te halen. Liefst met mat effect.

Tips?
Ik gebruik voor rubberstrepen altijd een nat melaminesponsje op het plastic, zonder kracht te zetten. Daarna carpro inside om verder schoon te maken, wil je 't iets glimmend dan Autoglym Vinyl & Rubber Care om het weer te voeden, wil je het mat dan weer even afnemen na 2/3 minuten
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Het is naar mijn idee zaak om te bekijken of het "slechts" vuil is, of dat het werkelijk beschadiging in het kunststof is.
Vuil kan met APC behandeld worden, eventueel langzaam opbouwen qua sterkte, voor de pittige vervuiling. Na het gebruik van APC altijd spoelen cq. afnemen met water om de inwerking van de APC ook echt te stoppen. Daarna wel met een goede dressing voeden, want APC droogt het kunststof erg uit.
In het geval van echte beschadiging heb je vaak van die ruwe randjes. Deze kun je proberen te "schaven" met een stanleymesje. Bedenk dat alle ruwe randjes die je weg kunt halen, de aanblik een stuk minder onplezierig maken.
Die melaminesponsjes schuren harder dan je zou verwachten dus mijn advies is om daar heel voorzichtig mee te zijn. Toch kunnen ze soms (deel van) de oplossing zijn.
Succes, en laat hier even weten wat je resultaat is, vinden we leuk.
 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
Ken je die kookplaatkrabbertjes met een stanleymesje erin? Gaat prima hoor, als je maar met beleid werkt.
(ik ga er even vanuit dat het kunststof ook werkelijk schade heeft en ruwe randjes die je weg wilt werken)
Met polijsten ben je alleen maar dat kunststof aan het rondslingeren, zeker als het zo zacht is als jij zegt. En welk verschil denk jij dat het maakt met het melaminesponsje waarvan je al weet dat het niet werkt?
 
Laatst bewerkt:

Kevin

New Member
Ik kan nu eigenlijk alleen maar aanraden, zonder foto, om verder geen mesjes oid op je paneel te zetten als je zegt dat een melaminesponsje niets doet..

Post ff een foto, dat maakt het beoordelen een stuk makkelijker
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Hier zou ik zelf ook geen mesje opzetten, daar is de schade niet naar. En daarbij lijkt het een beetje of het geen volle kunststof is maar meer een soort bekleding, maar dat kan aan de foto liggen.
Kun je CarPro Perl proberen?
 

Kevin

New Member
Ziet er inderdaad niet uit als schade, maar als een verkleuring.

Zoals BlackPassat al zegt, voeden en dan even kijken waar 't schip strand. Het is zeer oppervlakkig.
Lukt 't dan nog niet, stuur dan even een resultaat foto na de behandeling ervan.

Er zijn nog wat andere mogelijkheden.. Maar begin even met wat voeding voor het kunstof
 

Nieuwste berichten

Bovenaan