Vonixx v-paint

Enrico

New Member
Hallo
even een vraagje nu is momenteel enkel de motorkap behandeld met de v-paint
Eerst polieren dan ontvetten 2x voor de zekerheid en dan de coating aangebracht maar de auto voelde gladder na het polieren dan na de coating
hoort een coating niet glad aan te voelen? ps wat is de standtijd ongeveer ?

Mvg
 

BlackPassat

V.I.P. Member
De meeste coatings waarmee ik gewerkt heb, voelen niet glad aan. Ik heb echter nog nooit een coating van Vonixx aangebracht.
CarPro heeft met Gliss wel een topcoating (stand-alone te gebruiken maar ook over bijvoorbeeld de Cquartz UK) die de coating gladder doet aanvoelen.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Hier alleen de C-Quartz coatings gehad. En deze voelde ook niet super glad aan.

En de Vonixx ken ik niet. Dus weet niet wat die als standtijd gaat doen. Maar de C-Quartz UK die ik op de Karl heb zitten, was na een kleine 2jaar te merken dat die minder werdt
 

Enrico

New Member
De meeste coatings waarmee ik gewerkt heb, voelen niet glad aan. Ik heb echter nog nooit een coating van Vonixx aangebracht.
CarPro heeft met Gliss wel een topcoating (stand-alone te gebruiken maar ook over bijvoorbeeld de Cquartz UK) die de coating gladder doet aanvoelen.
 

Enrico

New Member
Dus een coating voelt “nooit” glad aan wat kan je hierop zetten met lange standtijd voor extra gladheid
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Dus een coating voelt “nooit” glad aan wat kan je hierop zetten met lange standtijd voor extra gladheid
Ik noemde de CarPro Gliss al.

Standtijd is zeer afhankelijk van hoe intensief er met de auto wordt omgegaan, hoe de wasdiscipline is en of het een "binnenslaper" is.
Mits goed aangebracht moet je met een kwaliteitscoating toch wel twee á drie jaar kunnen doen.
Flauwekulclaims van zeven jaar neem ik met een korreltje zout (en zo lang kan ik de polijstmachine op mijn privé auto toch niet ongebruikt laten)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dus een coating voelt “nooit” glad aan wat kan je hierop zetten met lange standtijd voor extra gladheid
Er zijn zeker wel coatings die glad aanvoelen. Maar veel coatings voelen inderdaad “stroef” aan. Dit kan je oplossen, zoals @BlackPassat terecht opmerkte, met een topcoat zoals CarPro Gliss, maar ook met sprays gebaseerd op SiO2 waarvan CarPro Reload wellicht de meest bekende is. Ook Carpro Elixir kan hier prima voor worden gebruikt.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan