Vonixx waxen

Chris van S.

Premium Member
Detailisten,

een van mijn favo dingen van het detailen blijft het waxen. Na het goed preppen van de lak blijft de kers op te taart het leukste om te doen. Diverse waxen proberen en kijken hoe deze presteren.

Met een schuin oog zit ik steeds te kijken naar de Vonixx waxen. Met name de Blend versie lijkt mij erg interessant om toe te voegen aan de collectie. En eigenlijk ook alle 2, omdat het kan natuurlijk. :D Meerdere keren heb ik al gezocht naar gebruikers ervaringen. Behalve wat youtube filmpjes kan ik verder weinig vinden wat mij over de streep heen trekt.

Wel kan ik onderstaande opmerking vinden op het DW forum in topic met titel Glossiest "wettest" looking wax/LSP?;
OCD Nebula
Wolfgang fuzion
Vonixx Blend Carnauba silica paste wax
Victoria concours wax

Even after your paint is looking great after any machine polishing, these will definitely add some added gloss to the finish regardless what other people say
thumb.gif

Dat Blend in 1 adem wordt genoemd met Fuzion trekt mijn aandacht. Oud rot in het vak waar veel positieve info over te vinden is. En mede omdat ik een wax wil toevoegen aan mijn collectie die echt een hele hele natte glans gaat geven. Bijv. Finish Kare 2685, Fuzion, G3 Supergloss paste wax en Pinnacle Souverain. Waarbij ik momenteel geneigd ben om de eerste te gaan proberen. Maar toch wil ik wat meer weten dus vandaar de vraag;

Hebben jullie de Vonixx waxen al geprobeerd? En wat is jullie ervaring met de Vonixx waxen? En dit in vergelijk met andere waxen.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik ben in de gelegenheid geweest om een sampletjes van de Vonixx producten te proberen.
Omdat deze producten toen nog niet in de productrange van Waxworld zaten heb ik daarover niets geschreven (buiten een enkele cryptische opmerking die alleen voor direct betrokkenen was te begrijpen)
De cleanerwax heb ik wel even geprobeerd maar omdat mijn auto eigenlijk geen correctie nodig had kan ik moeilijk iets zeggen over de reinigende werking. De verwerking is erg makkelijk en ook het afnemen is een fluitje van een cent.
De Vonixx Native Carnauba Paste Wax is een paste wax die heerlijk smeuig smeert (echt iets voor ouwe wax-o-fielen)
Cure tijd is minimaal, afnemen kost nagenoeg geen moeite. Ook nadat ik express een tijd gewacht had met uitbuffen ging het nog vrij eenvoudig.
Lekkere warme natte glans die ook een mooie beading geeft.
Over de echte standtijd kan ik niet zoveel zeggen omdat ik niet lang na het aanbrengen weer met de Angelwax aan het jeuken ben gegaan.
Ik snap het vergelijk met de Fuzion wel, het zijn beiden topwaxen.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
We hebben zelf een auto als test behandeld met Vonixx Native wax. Ik ben altijd degene die zegt: “Glans komt van polijsten, de wax zorgt voor de laatste procentjes” Ik vond de glans van de Vonnix native echter opvallend en indrukwekkend, tevens heeft deze wax het gemakkelijk een half jaar uitgehouden. Eerlijk is eerlijk, deze werd niet zo heel erg vaak gewassen maar stond wel altijd buiten en heeft de winterperiode glansrijk doorstaan.
 

Chris van S.

Premium Member
Heren, dank voor de info.

Stefan, je bent zeker niet de enige die het roept. Glans zit niet in een potje. Wax topics op het DW forum staan er vol mee. Toch blijven die laatste procenten mij boeien.

Leuk om je ervaring te lezen @BlackPassat. Eigenlijk zonde dat er geen verdere gebruikers info te vinden is. Ik ga er dus een nachtje over slapen. Immers de native zou wel passen volgens mijn wensen lijstje; (extreme) wetlook warme glans, beading om van te watertanden en gemakkelijke verwerking. Dus standtijd is geen factor.

Jullie beide hebben het over de native wax. En niet de blend. Zijn er hier nog ervaringsdeskundigen met Blend?

En welke wax zou wax zou de voorkeur hebben; Blend of Native?
 

Hein

New Member
Heren, dank voor de info.

Stefan, je bent zeker niet de enige die het roept. Glans zit niet in een potje. Wax topics op het DW forum staan er vol mee. Toch blijven die laatste procenten mij boeien.

Leuk om je ervaring te lezen @BlackPassat. Eigenlijk zonde dat er geen verdere gebruikers info te vinden is. Ik ga er dus een nachtje over slapen. Immers de native zou wel passen volgens mijn wensen lijstje; (extreme) wetlook warme glans, beading om van te watertanden en gemakkelijke verwerking. Dus standtijd is geen factor.

Jullie beide hebben het over de native wax. En niet de blend. Zijn er hier nog ervaringsdeskundigen met Blend?

En welke wax zou wax zou de voorkeur hebben; Blend of Native?
ik zou zeggen Blend! omdat de standtijd van Blend beter is als Native. Maar het zijn allebei top waxen. gebruik ze vaak.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Inderdaad geeft de Blend meer duurzaamheid alhoewel die van de Native ook al indrukwekkend is.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan