Vraagje

Peppergrey

New Member
Hallo Allen,

Geen idee of ik deze vraag in het juiste topic zet, maar al is dit niet het geval, dan hoor ik het graag!

Ik was mijn auto altijd met 2 emmers, met daarin een grid vanger.. Ik gebruik de Dodo Juice wasspons en de shampoo is van Meguairs NXT. Ik was mijn auto altijd in een wasbox en dat doe ik als volgt;

1. Auto volledig afspuiten met de hogedruk.
2. Auto wassen met de hand, verticale lijnen maken en geen rondjes..
3. Auto afspuiten met vlekvrij naspoelen.

Ik doe absoluut niet mijn velgen met dezelfde spons, want daar kan je natuurlijk krassen mee krijgen. Ik was de spons altijd NA gebruik zorgvuldig uit zodat er geen restanten achterblijven in de spons.

Maar toch, op de een of andere manier, krijg ik steeds meer swirls/lichte krassen in mijn lak. Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe dit mogelijk is. Dit word na iedere wasbeurt toch wel erger. Ik heb het al geprobeerd weg de polijsten met de DAP500, samen met de menzerna producten, maar dit is er niet uit gepolijst.. (mede omdat ik zeker geen ervaren polijster ben)

Dus mijn twee vragen zijn:

Hoe kan ik mijn auto GOED wassen zonder dat deze swirls iedere keer terug blijven komen (andere spons, andere manier, etcc.) ?

En hoe kan ik het best mijn auto polijsten, dus grondiger dan normaal?

Daarmee bedoel ik, moet ik bijvoorbeeld juist lang over de kras polijsten, of juist niet.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want dat zou ik zeer op prijs stellen!
 

2shiny

V.I.P. Member
je gaat bijna altijd lichte swirls krijgen bij het wassen. Best vooraf een foam of prewash gebruiken. Soms is een hogedrukspuit niet voldoende.
bij het wassen los je ook het vuil, maar het blijft op de lak liggen, lang en grondig naspoelen is dua belangrijk.
misschien ook een Quick Detailer gebruiken bij het drogen. Daar gebeuren de meeste krasjes.

leren polijsten, dan raad ik een workshop bij waxworld aan. Beste methode
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Ik zou als eerste een goede washandschoen aanschaffen. Met een spons blijf ik het wassen toch "tricky" vinden. Je kan hem dan na gebruik wel goed uitspoelen maar tijdens het wassen blijft er toch nogal wat achter in de spons. Met een goede washandschoen is dat "risico" veel kleiner. Ik ben zelf nogal fan van de Incredimitt.
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=65_68&products_id=101213

Ik weet ook niet waarmee je je auto afdroogt, is dat met een zeem of een droogdoek? En dan het polijsten. Ik kan je zoals de al door @2shiny aangeraden workshop van WaxWorld aanbevelen.
 

Kilometervreter

überspammer
Hoe je het beste kan wassen staat hier boven al beschreven, het zal niet meevallen om met een DAP500 krassen uit een harde VAG lak te krijgen maar met geduld en de juiste pads en polijstmiddelen moet je toch een heel eind komen.
Welke pads en polijstmiddelen heb je gebruikt?
En het is zeker aan te raden om een clinic bij te wonen als je nog niet zoveel polijst ervaring hebt.

En je auto geheel swirl vrij houden is een utopie hoor.....
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Swirlvrij is nagenoeg onmogelijk. Ook gier worden de auto's altijd gefoamed en gewassen met twee 20 liter emmers met gritguard en de meest grote en zachte washandschoenen. Zonder druk te zetten. Voorzichtig de auto te drogen en toch nog zo links en rechts een klein swirltje...
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Trouwens, een titel als "vraagje" is ook niet echt duidelijk. Ik zou dan liever kiezen voor "hoe kan ik het best krasvrij wassen?".
 

Nieuwste berichten

Bovenaan