Vreemd defect in de lak

ReneHuizing

New Member
Goedenavond allen,

Gisteren heb ik mijn auto gewassen, en vandaag zag hij er vreselijk uit.( zie foto's)

+- een maand geleden heb ik m'n auto ook helemaal schoon gemaakt met carpro lift 1:10 in de foam cannon en daarna met koch chemie autoshampoo. Auto vervolgens helemaal droog gemaakt en een vonixx blend wax aangebracht.

I.v.m. tijdgebrek heb ik gister dus pas voor het eerst na een maand mijn auto weer kunnen wassen. Dit gedaan met carpro Reset en vervolgens Hydro2 spraysealant gebruikt. Gek genoeg komt dus een dag na het wassen de auto eruit te zien zoals op de foto's.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen? Wanneer ik het probeer weg te wassen blijft het telkens terugkomen of gaat het soms helemaal niet meer weg namelijk.

Ik hoor graag jullie tips en ideeën!

Vriendelijke groet,

Rene

Bijlagen

• IMG_20240430_193647.jpg
    IMG_20240430_193647.jpg
    134,3 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20240430_193654.jpg
    IMG_20240430_193654.jpg
    138,8 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20240430_193713.jpg
    IMG_20240430_193713.jpg
    131,5 KB · Weergaven: 12

Dirk Post

Premium Member
Ik heb er in t verleden ook problemen mee gehad.
En het lag aan mij zelf.
Je moet 1 a 2 panelen in nevelen, en gelijk er achteraan die (het liefst met de HD) afspuiten.
Daarna de volgende 1 a 2 panelen doen.
Plus, ik gebruikte toen ook veel te veel produkt.
Je hoeft er maar een paar spraytjes op te nevelen.

Laatst bewerkt:

ReneHuizing

New Member
Ik heb er in t verleden ook problemen mee gehad.
En het lag aan mij zelf.
Je moet 1 a 2 panelen in nevelen, en gelijk er achteraan die (het liefst met de HD) afspuiten.
Daarna de volgende 1 a 2 panelen doen.
Plus, ik gebruikte toen ook veel te veel produkt.
Je hoeft er maar een paar spraytjes op te nevelen.
Ahh bedankt voor de tip! Ik krijg het nu namelijk ook niet meer weg met wassen. Ik ben aan het kleien geslagen, en daarmee gaat het wel weg. Morgen even polijsten en is het hopelijk opgelost. Nogmaals dank voor de reactie!

Riez

New Member
Mijn ervaring is ook dat als je met de hoge druk reiniger afspuit dit geen vlekken oplevert en zoals Dirk zegt max 2 panelen voor je afspuit;

Nieuwste berichten

Bovenaan